






Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
PKP współtworzą europejski plan działań badawczo-rozwojowych dla kolei
Spółka PKP przystąpiła do Wspólnego Europejskiego Przedsięwzięcia Kolejowego Europe’s Rail Joint Undertaking (EU-Rail), które powstało w ramach perspektywy finansowej Horyzont Europa.


EU-Rail będzie wyznaczać kierunki prac badawczo-rozwojowych, służących unowocześnieniu sektora kolejowego i zwiększeniu jego konkurencyjności.
PKP S.A. zostały jednym z 25 członków fundatorów EU-Rail, którzy wspólnie z Komisją Europejską przygotowują plan działań badawczo-rozwojowych dla kolei na lata 2022-2031. Członkowie fundatorzy to największe podmioty z branży kolejowej działające na terenie Unii Europejskiej. Wśród nich znaleźli się operatorzy kolejowi m.in. z Niemiec (Deutsche Bahn), Francji (Société nationale des chemins de fer français), Hiszpanii (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias), Włoch (Ferrovie dello Stato Italiane), Austrii (Österreichische Bundesbahnen), Holandii (Nederlandse Spoorwegen wspólnie z ProRail), Szwecji (Trafikverket) oraz Czech (České dráhy). Wśród producentów największe koncerny to m.in. Alstom, CAF, Hitachi, Indra wspólnie z Talgo, Siemens oraz inni przedsiębiorcy z Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Niderlandów, Norwegii i Czech. Zakres przyszłych prac EU-Rail dotyczy różnych aspektów związanych z przewozami pasażerów i towarów oraz zapewnieniem usług powiązanych z obsługą transportu kolejowego, a wszystkie te działania mają służyć interoperacyjności kolei i wspierać ujednolicenie oraz standaryzację wypracowanych rozwiązań.
PKP S.A. w ramach EU-Rail oferują swoje doświadczenia i zakładają rozwój innowacyjnych koncepcji w zakresie zarządzania dworcami i utrzymania nieruchomości, a także planują udział w pracach związanych z cyfryzacją procesów kolejowych, budowaniem rozwiązań proekologicznych, sprzyjających redukcji różnego typu zanieczyszczeń oraz minimalizujących zużycie mediów. Realizowane będą także działania związane ze zwiększeniem wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych oraz wspierających wykorzystanie paliw alternatywnych.
- Dzięki zaangażowaniu PKP S.A. w dotychczasowe prace związane z przygotowaniami do utworzenia EU-Rail szereg podmiotów z naszego kraju będzie miało możliwość skorzystania z dofinansowania prac badawczych z funduszy Horyzontu Europa. Opierając się o doświadczenia zdobyte przez PKP S.A. przy realizacji projektów Horyzontu 2020, nasza Spółka podjęła się roli koordynatora współpracy badawczo-rozwojowej zarówno z podmiotami na arenie międzynarodowej, jak i z naszymi partnerami w kraju – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i przewodniczący Międzynarodowego Związku Kolei (UIC).
Na potrzeby udziału polskiego sektora kolejowego w EU-Rail przy PKP S.A. zbudowany został ekosystem składający się z podmiotów zainteresowanych realizacją wspólnych prac. W ekosystemie tym biorą udział zarówno podmioty świadczące usługi związane z transportem, firmy współdziałające z branżą kolejową, jak i podmioty naukowe z całego kraju. Zbudowane środowisko badawczo-rozwojowe daje unikalną szansę realizacji celów każdemu z jego uczestników. Dzięki działaniom w EU-Rail mogą oni rozwijać innowacje i nowoczesne rozwiązania technologiczne, czerpiąc doświadczenie i wiedzę od partnerów z całej Europy. Jest to również szansa na rozpropagowanie polskiej myśli technicznej, a także ukazanie możliwości i potencjału polskiej nauki na arenie międzynarodowej.
- Opierając się na założeniach Strategii PKP S.A. na lata 2021-2025 z perspektywą do 2030, podjęliśmy się wysiłku zbudowania ekosystemu badawczo-rozwojowego, który wspólnie może wypracować innowacyjne rozwiązania na potrzeby kolei w Polsce oraz w Europie. Utworzenie tego środowiska to ciężka, kilkunastomiesięczna praca, zarówno komórki badawczo-rozwojowej PKP S.A., jak i osób reprezentujących naszych partnerów z różnych przedsiębiorstw, uczelni i instytutów naukowych. Formalne rozpoczęcie funkcjonowania ekosystemu zbudowanego przy PKP S.A. w strukturach EU-Rail jest dopiero pierwszym krokiem, który wymaga dalszego zaangażowania i wytężonej pracy, co powinno przynieść rezultaty w postaci pilotaży rozwiązań w dużej skali dla całego sektora kolejowego – powiedział Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki PKP S.A., odpowiedzialny w spółce za funkcjonowanie obszaru badań, rozwoju i cyfryzacji.
W kolejnych krokach związanych z przygotowaniem i rozpoczęciem projektów badawczo-rozwojowych w EU-Rail zakłada się uruchomienie trzech konkursów grantowych, z których pierwszy powinien zostać ogłoszony na koniec pierwszego kwartału 2022 roku. Jego rozstrzygnięcie przewiduje się we wrześniu 2022 roku, co umożliwi uruchomienie projektów od grudnia 2022 roku. Kolejne konkursy przewidziane są na 2025 oraz 2027 rok, a realizacja uruchomionych w ramach perspektywy Horyzont Europa projektów będzie możliwa do końca 2031 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl
PKP S.A. zostały jednym z 25 członków fundatorów EU-Rail, którzy wspólnie z Komisją Europejską przygotowują plan działań badawczo-rozwojowych dla kolei na lata 2022-2031. Członkowie fundatorzy to największe podmioty z branży kolejowej działające na terenie Unii Europejskiej. Wśród nich znaleźli się operatorzy kolejowi m.in. z Niemiec (Deutsche Bahn), Francji (Société nationale des chemins de fer français), Hiszpanii (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias), Włoch (Ferrovie dello Stato Italiane), Austrii (Österreichische Bundesbahnen), Holandii (Nederlandse Spoorwegen wspólnie z ProRail), Szwecji (Trafikverket) oraz Czech (České dráhy). Wśród producentów największe koncerny to m.in. Alstom, CAF, Hitachi, Indra wspólnie z Talgo, Siemens oraz inni przedsiębiorcy z Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Niderlandów, Norwegii i Czech. Zakres przyszłych prac EU-Rail dotyczy różnych aspektów związanych z przewozami pasażerów i towarów oraz zapewnieniem usług powiązanych z obsługą transportu kolejowego, a wszystkie te działania mają służyć interoperacyjności kolei i wspierać ujednolicenie oraz standaryzację wypracowanych rozwiązań.
PKP S.A. w ramach EU-Rail oferują swoje doświadczenia i zakładają rozwój innowacyjnych koncepcji w zakresie zarządzania dworcami i utrzymania nieruchomości, a także planują udział w pracach związanych z cyfryzacją procesów kolejowych, budowaniem rozwiązań proekologicznych, sprzyjających redukcji różnego typu zanieczyszczeń oraz minimalizujących zużycie mediów. Realizowane będą także działania związane ze zwiększeniem wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych oraz wspierających wykorzystanie paliw alternatywnych.
- Dzięki zaangażowaniu PKP S.A. w dotychczasowe prace związane z przygotowaniami do utworzenia EU-Rail szereg podmiotów z naszego kraju będzie miało możliwość skorzystania z dofinansowania prac badawczych z funduszy Horyzontu Europa. Opierając się o doświadczenia zdobyte przez PKP S.A. przy realizacji projektów Horyzontu 2020, nasza Spółka podjęła się roli koordynatora współpracy badawczo-rozwojowej zarówno z podmiotami na arenie międzynarodowej, jak i z naszymi partnerami w kraju – powiedział Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i przewodniczący Międzynarodowego Związku Kolei (UIC).
Na potrzeby udziału polskiego sektora kolejowego w EU-Rail przy PKP S.A. zbudowany został ekosystem składający się z podmiotów zainteresowanych realizacją wspólnych prac. W ekosystemie tym biorą udział zarówno podmioty świadczące usługi związane z transportem, firmy współdziałające z branżą kolejową, jak i podmioty naukowe z całego kraju. Zbudowane środowisko badawczo-rozwojowe daje unikalną szansę realizacji celów każdemu z jego uczestników. Dzięki działaniom w EU-Rail mogą oni rozwijać innowacje i nowoczesne rozwiązania technologiczne, czerpiąc doświadczenie i wiedzę od partnerów z całej Europy. Jest to również szansa na rozpropagowanie polskiej myśli technicznej, a także ukazanie możliwości i potencjału polskiej nauki na arenie międzynarodowej.
- Opierając się na założeniach Strategii PKP S.A. na lata 2021-2025 z perspektywą do 2030, podjęliśmy się wysiłku zbudowania ekosystemu badawczo-rozwojowego, który wspólnie może wypracować innowacyjne rozwiązania na potrzeby kolei w Polsce oraz w Europie. Utworzenie tego środowiska to ciężka, kilkunastomiesięczna praca, zarówno komórki badawczo-rozwojowej PKP S.A., jak i osób reprezentujących naszych partnerów z różnych przedsiębiorstw, uczelni i instytutów naukowych. Formalne rozpoczęcie funkcjonowania ekosystemu zbudowanego przy PKP S.A. w strukturach EU-Rail jest dopiero pierwszym krokiem, który wymaga dalszego zaangażowania i wytężonej pracy, co powinno przynieść rezultaty w postaci pilotaży rozwiązań w dużej skali dla całego sektora kolejowego – powiedział Rafał Zgorzelski, członek zarządu ds. strategii i logistyki PKP S.A., odpowiedzialny w spółce za funkcjonowanie obszaru badań, rozwoju i cyfryzacji.
W kolejnych krokach związanych z przygotowaniem i rozpoczęciem projektów badawczo-rozwojowych w EU-Rail zakłada się uruchomienie trzech konkursów grantowych, z których pierwszy powinien zostać ogłoszony na koniec pierwszego kwartału 2022 roku. Jego rozstrzygnięcie przewiduje się we wrześniu 2022 roku, co umożliwi uruchomienie projektów od grudnia 2022 roku. Kolejne konkursy przewidziane są na 2025 oraz 2027 rok, a realizacja uruchomionych w ramach perspektywy Horyzont Europa projektów będzie możliwa do końca 2031 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.