YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



PKP Intercity zmodernizuje lokomotywy manewrowe

Spółka PKP Intercity podpisała z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu umowę na modernizację 13 spalinowych lokomotyw manewrowych SM42. Wartość umowy to 90,3 mln zł brutto.



Lokomotywa serii SM42, fot. PKP IntercityH. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu wykona naprawy okresowe na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją lokomotyw. Całkowita wartość kontraktu wynosi 90,3 mln zł brutto, koszt naprawy i modernizacji jednego pojazdu to niemal 7 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinasowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, projekty „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo - unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinansowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł. Poznańska firma ma 24 miesiące od zawarcia umowy na realizację całego zamówienia.

- Bardzo nas cieszy, że na realizacji wielomiliardowego programu inwestycyjnego PKP Intercity, korzystają polskie przedsiębiorstwa. To już kolejny kontrakt podpisany przez naszego narodowego przewoźnika i poznańskiego producenta taboru. Współpraca rozwija się harmonijnie, na czym korzysta cały sektor kolejowy, a przede wszystkim pasażerowie –
mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Lokomotywy serii SM42 zostaną zmodernizowane na dwuagregatowe z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną. Pojazdy zyskają nowoczesne silniki spalinowe, spełniające najnowszą normę emisji spalin. Rozwiązania, które pojawią się w lokomotywach, takie jak m.in. mikroprocesorowe sterowanie, poprawią właściwości trakcyjne pojazdu, a także pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa. Po modernizacji poprawi się bezpieczeństwo pracy lokomotyw, a także ich niezawodność. Niższe będą także koszty eksploatacji unowocześnionych pojazdów serii SM42. Zaplanowane prace przyczynią się do zwiększenia komfortu pracy maszynistów. Zastosowane rozwiązania wpłyną na obniżenie hałasu i drgań zarówno tych emitowanych do otoczenia, jak i tych, które mają wpływ na personel obsługujący lokomotywę oraz opcjonalnie na pasażerów.

- Zmodernizowane lokomotywy będą bardzo istotną częścią naszego parku taborowego. Ich zastosowanie będzie uniwersalne, co pomoże nam sprawnie zarządzać także nieprzewidzianymi sytuacjami na szlakach kolejowych –
zapewnia Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Zmodernizowane lokomotywy będą wykorzystywane przede wszystkim do pracy manewrowej. Ponadto będą mogły być wykorzystywane do obsługi czasowo zamykanych części szlaków z uwagi na modernizacje linii kolejowych, obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami trakcji oraz sezonowo uruchamianych składów, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach.

Podpisana umowa to niejedyny kontrakt, jaki FPS H. Cegielski realizuje obecnie dla PKP Intercity. Podpisany w 2017 roku i rozszerzony w październiku 2018 roku kontrakt wartości 410 mln zł brutto przewiduje modernizację i przegląd 90 wagonów typu 111A. Pod koniec lutego 2018 r. obydwie spółki podpisały umowę na dostawę 55 nowych wagonów. PKP Intercity w maju 2019 r. skorzystało również z prawa opcji na dodatkowe 26 wagonów, co zwiększyło wartość kontraktu do 697 mln zł brutto. W lutym 2019 r. spółki podpisały umowę na modernizację 10 wagonów na wagony restauracyjne. Wartość kontraktu wynosi 61,3 mln zł brutto. Łączna wartość wszystkich zamówień, jakie poznański producent taboru zrealizował lub realizuje obecnie dla PKP Intercity w ramach programu inwestycyjnego „PKP Intercity - Kolej Dużych Prędkości” wynosi ponad 1,25 mld zł brutto.

- Cieszę się, że największy dalekobieżny krajowy przewoźnik po raz kolejny obdarzył nas zaufaniem, powierzając nam realizację kolejnego kontraktu. Po wagonach przyszedł czas na lokomotywy. Zespół naszych wysoko wykwalifikowanych specjalistów zapewni najwyższą jakość prac przy naprawie i gruntownej modernizacji pojazdów –
mówi Hubert Stępniewicz, prezes zarządu H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o.

Umowa jest elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”, wartego 7 mld zł.

Tekst i zdjęcie: PKP Intercity S.A.





Reklamy
Keller Geobrugg PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa Palisander Eurovia Noe Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję