YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Oddanie do ruchu S17 Skrudki – Kurów Zachód
Dzisiaj, 19 czerwca br. lubelski Oddział GDDKiA udostępni kierowcą ponad 13 km odcinek drogi ekspresowej S17 od węzła Skrudki (bez węzła) do węzła Kurów Zachód (bez węzła). To pierwszy odcinek S17, który zostanie oddany w tym roku. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Rozwiązania infrastrukturalne szyte na miarę
Rozmowa z Ewą Krzemińską, dyrektor zarządzającą Uponor Infra Sp. z o.o.[...]


Naprawa i wzmacnianie budowli
Naprawy stanowią jeden z podstawowych sposobów utrzymania obiektów budowlanych zarówno historycznych, jak i współczesnych, a ich celem jest przede wszystkim przywracanie lub zachowanie użyteczności obecnie istniejących obiektów. Rehabilitowane obiekty budowlane dzięki nadaniu im nowej użyteczności zyskują coraz częściej nowe życie, podlegając transformacji z fabryk w restauracje, z obiektów biurowych w mieszkalne itd. Takie działania wpisują się także w ideę zrównoważonego rozwoju.[...]


Modernizacja oczyszczalni ścieków Dębogórze
Obecnie spółka PEWIK GDYNIA realizuje kolejny projekt „Modernizacja ciągu gospodarki osadowej i innych obiektów oczyszczalni ścieków Dębogórze oraz rozwój sieci kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA” nr POIS.02.03.00-00-0023/17 w ramach działania „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” oś priorytetowa II „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.[...]



PIG-PIB na II Lubelskiej Konferencji Techniki Drogowej

W dniach 28-29 listopada odbyła się II Lubelska Konferencja Techniki Drogowej, pod hasłem „Podbudowy – wzmocnienia gruntu - drogi betonowe”. Organizatorem wydarzenia byli: Polski Kongres Drogowy, Katedra Dróg i Mostów Politechniki Lubelskiej oraz Cement Ożarów.
Autor: Edyta Majer na podstawie materiałów własnych oraz kongresdrogowy.pl



Zdjęcie: Polski Kongres DrogowyTematyka konferencji była szeroka i obejmowała m.in. drogi o nawierzchni betonowej, stabilizację i wzmocnienia gruntu oraz monitoring jakości w budownictwie drogowym. W konferencji udział wzięło 180 przedstawicieli nauki, administracji oraz biznesu z branży drogowej. Państwowy Instytut Geologiczny - PIB reprezentowała dr Edyta Majer z Programu Geozagrożenia i Geologia Inżynierska.

Prelegenci dzielili się z uczestnikami własnymi doświadczeniami, a wygłoszone referaty dostarczyły cennej wiedzy o najnowszych rozwiązaniach technicznych dla poprawy stanu sieci drogowej, zwiększaniu trwałości dróg, a także większej efektywności nakładów na budowy i modernizacje dróg.

Konferencję otworzył prezes Polskiego Kongresu Drogowego Zbigniew Kotlarek. Podczas otwarcia wystąpili także prorektor Politechniki Lubelskiej prof. Anna Halicka, dyrektor ds. rozwoju Grupy Ożarów Marek Surowiec oraz Dyrektor Oddziału GDDKiA w Lublinie Mirosław Czech.

Program konferencji podzielony został na cztery bloki tematyczne. Sesja I dotyczyła nawierzchni betonowych, w sesji II zajęto się tematyką podbudowy, wzmocnienia i stabilizacja gruntów, a w sesji III zaprezentowano zagadnienia związane z nowoczesnymi nawierzchniami drogowymi. Sesja IV, podzielona na dwie części, związana była z monitoringiem i diagnostyką w drogownictwie.

W sesji II dr Edyta Majer z Państwowego Instytutu Geologicznego - PIB wygłosiła referat dotyczący nowych wytycznych badań podłoża na potrzeby budownictwa drogowego.

Każdą sesję wieńczyła ożywiona dyskusja, w której udział brali przedstawicieli branży drogowej i środowisk naukowych. Wymiana doświadczeń i wiedzy na temat budowy dróg, w tym w zakresie badań geologicznych podłoża budowlanego inwestycji drogowych, była istotnym elementem konferencji.

Wytyczne badań podłoża na potrzeby budownictwa drogowego zostały opracowane przez konsorcjum z partnerami naukowymi koordynowanymi przez Państwowy Instytut Geologiczny – PIB i reprezentowanymi przez Akademię Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie i Politechnikę Warszawską w ramach projektu „Nowoczesne metody rozpoznania podłoża gruntowego w drogownictwie”. Projekt był realizowano w ramach wspólnego przedsięwzięcia Rozwój Innowacji Drogowych (RID) i został sfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdjęcie: Polski Kongres Drogowy





Reklamy
Basf PAM Geobrugg Llloyd Acoustics Uponor Soletanche MPWiK Kraków DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję