






19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
Pierwsze dwie lokomotywy nowej serii SU4220 dla PKP Intercity
19 stycznia 2022 roku w fabryce FPS - H. Cegielski PKP Intercity odebrało pierwsze dwie zmodernizowane spalinowe lokomotywy uniwersalne nowej serii SU4220. Łącznie do spółki trafi 13 takich pojazdów.


Do końca stycznia wykonawca planuje zgłosić do odbiorów końcowych kolejne 2 lokomotywy, pozostałe mają zasilić park taborowy PKP Intercity w trzecim kwartale tego roku.
Spalinowe lokomotywy uniwersalne serii SU4220 zostały zmodernizowana do wersji dwuagregatowej z funkcją zasilania 3kV DC wagonów pasażerskich w energię elektryczną. Powstały one w wyniku modernizacji klasycznych lokomotyw spalinowych serii SM42. Pojazdy zyskały dwa nowoczesne silniki spalinowe, spełniające normę emisji spalin na poziomie Stage V. Nowym rozwiązaniem, w które zostały wyposażone lokomotywy jest mikroprocesorowe sterowanie poprawiające właściwości trakcyjne pojazdów, a także pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa. Modernizacja zwiększyła bezpieczeństwo pracy lokomotywy, a także niezawodność. Zastosowane rozwiązania pozwolą na obniżenie hałasu i drgań zarówno tych emitowanych do otoczenia, jak i tych, które mają wpływ na pracę maszynistów obsługujących lokomotywę.
- Zmodernizowane lokomotywy SU4220 PKP Intercity planuje przeznaczyć zarówno do pracy manewrowej, jak również do obsługi lekkich pociągów pasażerskich. Ponadto będą one mogły być wykorzystywane do obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami sieci trakcji oraz do obsługi pociągów sezonowych, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.
Wartość kontraktu napraw P5 z modernizacją 13 lokomotyw wynosi 90,3 mln zł brutto, natomiast koszt naprawy oraz modernizacji jednego pojazdu to niemal 7 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, projekty „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinansowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł.
Źródło: tekst PKP Intercity SA, www.intercity.pl
Spalinowe lokomotywy uniwersalne serii SU4220 zostały zmodernizowana do wersji dwuagregatowej z funkcją zasilania 3kV DC wagonów pasażerskich w energię elektryczną. Powstały one w wyniku modernizacji klasycznych lokomotyw spalinowych serii SM42. Pojazdy zyskały dwa nowoczesne silniki spalinowe, spełniające normę emisji spalin na poziomie Stage V. Nowym rozwiązaniem, w które zostały wyposażone lokomotywy jest mikroprocesorowe sterowanie poprawiające właściwości trakcyjne pojazdów, a także pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa. Modernizacja zwiększyła bezpieczeństwo pracy lokomotywy, a także niezawodność. Zastosowane rozwiązania pozwolą na obniżenie hałasu i drgań zarówno tych emitowanych do otoczenia, jak i tych, które mają wpływ na pracę maszynistów obsługujących lokomotywę.
- Zmodernizowane lokomotywy SU4220 PKP Intercity planuje przeznaczyć zarówno do pracy manewrowej, jak również do obsługi lekkich pociągów pasażerskich. Ponadto będą one mogły być wykorzystywane do obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami sieci trakcji oraz do obsługi pociągów sezonowych, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.
Wartość kontraktu napraw P5 z modernizacją 13 lokomotyw wynosi 90,3 mln zł brutto, natomiast koszt naprawy oraz modernizacji jednego pojazdu to niemal 7 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, projekty „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz „Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinansowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł.
Źródło: tekst PKP Intercity SA, www.intercity.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.