YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Badanie nawierzchni na S7 Załuski – Modlin 2021-03-02
Wykonawca budowy drogi S7 Załuski – Modlin będzie przeprowadzał badania nawierzchni. W tym celu wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu na DK7 między węzłami Załuski i Modlin, która umożliwi wykonanie odwiertów w istniejącej nawierzchni. [...]

Kolejowy tunel w Łodzi – start maszyn




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego 2021, Rawa Mazowiecka 2021-08-31
[...]


Bezpieczeństwo w trójwymiarze
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim szefem Działu BHP, oraz Jakubem Kuligiem, kierownikiem Zespołu ds. Wdrożenia BIM z firmy Warbud SA.[...]


Ceny gruntów rosną i nadal będą rosły
Jakie działki są najbardziej poszukiwane? Popyt na grunty inwestycyjne wciąż jest bardzo duży. Działki poszukiwane są głównie pod inwestycje magazynowe, mieszkaniowe oraz nieduże projekty handlowe typu retail park.[...]


Przebudowa Dworca Warszawa Zachodnia - Budimex powierzył realizacje fundamentowania Soletanche Polska
W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego. [...]



Pięć dużych kontraktów kolejowych STRABAGA

Rozmowa z Andrzejem Śliwińskim, dyrektorem ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o.
Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



    Andrzej Śliwiński, dyrektor ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o. Ekspert w dziedzinie stosowania Prawa zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem w negocjacjach umów w relacji wykonawca – inwestor, inwestor – podwykonawca oraz w zarządzaniu roszczeniami. Od 15 lat związany ze STRABAG w Polsce. Obecnie opracowuje i realizuje założenia dla Dyrekcji Budownictwa Kolejowego – zarządza finansami jednostki, koordynuje kontroling, księgowość oraz dział personalny. Ponadto nadzoruje wykonanie analiz rynku, powstawanie międzynarodowych konsorcjów, a także tworzenie strategii polityki cenowej zarówno w przetargach, jak i logistyce oraz zakupach materiałów.
STRABAG jest znany w Polsce głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych. Ostatnie realizacje pokazują, że firma dynamicznie rozwija segment budownictwa kolejowego. Jakich przygotowań w zakresie posiadanych zasobów wymagała rozbudowa grupy trakcyjnej STRABAG?

STRABAG działa w Polsce we wszystkich branżach budownictwa, ale rzeczywiście kojarzony bywa głównie z budową infrastruktury drogowej i kubaturowej. Jednostka zajmująca się budownictwem kolei powstała w strukturach firmy w 2007 r. i od tego czasu rozszerza swoją działalność. Dynamiczny rozwój w obszarze budownictwa kolejowego nastąpił w latach 2015–2016. Wtedy też zapadła decyzja o zakupie pociągu sieciowego UCS. Obecnie nasza grupa trakcyjna rośnie w siłę. Mamy profesjonalną kadrę i nadal zwiększamy zatrudnienie, a w naszym parku maszyn systematycznie przybywa nowoczesnych urządzeń. W zeszłym roku kupiliśmy dwudrogowy pojazd do budowy sieci trakcyjnej Mercedes Unimog. W tym miesiącu odbieramy kolejny pojazd dwudrogowy – Iveco Trakker – przeznaczony do robót sieciowych. Naszym celem poza wykonywaniem robót trakcyjnych na budowach STRABAG jest nawiązywanie współpracy z innymi generalnymi wykonawcami.

Czy doświadczenia zdobyte na rynkach drogowym, infrastrukturalnym i budownictwa ogólnego są pomocne w realizacjach kolejowych?


Zdecydowanie tak. Duże kontrakty pozyskane przez nas w ostatnim czasie obejmują poza nawierzchnią torową wiele innych istotnych branż. Dzięki temu w ich realizację zaangażowanych jest kilka obszarów funkcjonalnych organizacji, obejmujących budownictwo kolejowe i wszystkie inne duże dyrekcje STRABAG. Ściśle współpracujemy z obszarem kubaturowym, drogowym, mostowym i dzięki temu jesteśmy w stanie wykonać więcej prac siłami własnymi. Dodając do tego własną grupę trakcyjną, która jest naszym „najmłodszym dzieckiem”, sądzę, że stajemy się coraz bardziej samowystarczalni, a jednocześnie znacząco wzmacniamy pozycję na rynku.

Jakie projekty infrastruktury kolejowej realizuje STRABAG?


Obecnie realizujemy pięć dużych kontraktów. Największy z nich, o wartości blisko 1 mld zł, to budowa kolei aglomeracyjnej w Krakowie na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Trwają prace przy modernizacji linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom od Czachówka do mostu przez Pilicę w Warce, przy modernizacji linii E20 na odcinku od Żychlina do Kłodawy na obszarze LCS Kutno oraz odcinka Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze, który tworzy kilka linii kolejowych w okolicach Rybnika. Ku końcowi zbliżają się natomiast prace przy modernizacji linii nr 20, czyli kolei obwodowej w Warszawie.

Czy „najmłodsze dziecko” Budownictwa Kolejowego – grupa trakcyjna, uczestniczy we wszystkich realizowanych kontraktach kolejowych STRABAG?


Aktualnie roboty trakcyjne wykonujemy siłami własnymi na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze na Śląsku oraz na linii nr 8 od Czachówka do mostu w Warce. Nasz potencjał umożliwia prowadzenie prac na dużo szerszą skalę i jesteśmy otwarci na współpracę przy realizacji kontraktów zewnętrznych.

Dziękuję, że znalazł Pan czas na chwilę rozmowy i życzę powodzenia w dalszym rozwoju grupy trakcyjnej.

Zdjęcie: STRABAG




Reklamy
Palisander Geobrugg Keller Luxo Eurovia PPI Chrobok Noe Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję