YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Słońce sprzyja! Solarne zasilanie zaplecza budowy 2020-10-23
Coraz częściej podejmowanym tematem jest wpływ budownictwa na środowisko. Z roku na rok poszerza się grupa generalnych wykonawców, którzy decydują się na stosowanie ekologicznych rozwiązań, zmniejszających oddziaływanie prac budowlanych na otoczenie. [...]

Subaru Forester e-Boxer




XVI Konferencja Naukowo-Techniczna Warsztaty Pracy Rzeczoznawcy Budowlanego, 26-28.10.2020, Kielce – Cedzyna 2020-10-26
[...]


Przyszłość budownictwa w miastach to projekty mixed-use
Rozmowa z Damianem Kapitanem, prezesem zarządu i dyrektorem naczelnym Budimeksu Nieruchomości Sp. z o.o.[...]


Jak pomóc miastu w walce ze smogiem?
Lada moment w naszym kraju na dobre rozpocznie się sezon grzewczy. O tym, że jakość powietrza, którym oddychamy na co dzień pozostawia wiele do życzenia, wiadomo nie od dziś. Polska przoduje w niechlubnym rankingu krajów z najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Unii Europejskiej, przekraczając wszystkie normy wskazane przez WHO. [...]


W Krakowie powstaje hala sportowa z wielofunkcyjnym tarasem na dachu
Kino plenerowe, warzywniak oraz biblioteczka na dachu hali sportowej to tylko niektóre pomysły uczniów szkoły podstawowej, które zostały uwzględnione w projekcie nowego obiektu. Na dachu hali powstanie wielofunkcyjny taras. Inwestycja jest realizowana przy Szkole Podstawowej nr 151 (ul. Lipińskiego) w Krakowie. Wyłoniono już wykonawcę inwestycji i właśnie wmurowano kamień węgielny.[...]



Pięć dużych kontraktów kolejowych STRABAGA

Rozmowa z Andrzejem Śliwińskim, dyrektorem ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o.
Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



    Andrzej Śliwiński, dyrektor ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o. Ekspert w dziedzinie stosowania Prawa zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem w negocjacjach umów w relacji wykonawca – inwestor, inwestor – podwykonawca oraz w zarządzaniu roszczeniami. Od 15 lat związany ze STRABAG w Polsce. Obecnie opracowuje i realizuje założenia dla Dyrekcji Budownictwa Kolejowego – zarządza finansami jednostki, koordynuje kontroling, księgowość oraz dział personalny. Ponadto nadzoruje wykonanie analiz rynku, powstawanie międzynarodowych konsorcjów, a także tworzenie strategii polityki cenowej zarówno w przetargach, jak i logistyce oraz zakupach materiałów.
STRABAG jest znany w Polsce głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych. Ostatnie realizacje pokazują, że firma dynamicznie rozwija segment budownictwa kolejowego. Jakich przygotowań w zakresie posiadanych zasobów wymagała rozbudowa grupy trakcyjnej STRABAG?

STRABAG działa w Polsce we wszystkich branżach budownictwa, ale rzeczywiście kojarzony bywa głównie z budową infrastruktury drogowej i kubaturowej. Jednostka zajmująca się budownictwem kolei powstała w strukturach firmy w 2007 r. i od tego czasu rozszerza swoją działalność. Dynamiczny rozwój w obszarze budownictwa kolejowego nastąpił w latach 2015–2016. Wtedy też zapadła decyzja o zakupie pociągu sieciowego UCS. Obecnie nasza grupa trakcyjna rośnie w siłę. Mamy profesjonalną kadrę i nadal zwiększamy zatrudnienie, a w naszym parku maszyn systematycznie przybywa nowoczesnych urządzeń. W zeszłym roku kupiliśmy dwudrogowy pojazd do budowy sieci trakcyjnej Mercedes Unimog. W tym miesiącu odbieramy kolejny pojazd dwudrogowy – Iveco Trakker – przeznaczony do robót sieciowych. Naszym celem poza wykonywaniem robót trakcyjnych na budowach STRABAG jest nawiązywanie współpracy z innymi generalnymi wykonawcami.

Czy doświadczenia zdobyte na rynkach drogowym, infrastrukturalnym i budownictwa ogólnego są pomocne w realizacjach kolejowych?


Zdecydowanie tak. Duże kontrakty pozyskane przez nas w ostatnim czasie obejmują poza nawierzchnią torową wiele innych istotnych branż. Dzięki temu w ich realizację zaangażowanych jest kilka obszarów funkcjonalnych organizacji, obejmujących budownictwo kolejowe i wszystkie inne duże dyrekcje STRABAG. Ściśle współpracujemy z obszarem kubaturowym, drogowym, mostowym i dzięki temu jesteśmy w stanie wykonać więcej prac siłami własnymi. Dodając do tego własną grupę trakcyjną, która jest naszym „najmłodszym dzieckiem”, sądzę, że stajemy się coraz bardziej samowystarczalni, a jednocześnie znacząco wzmacniamy pozycję na rynku.

Jakie projekty infrastruktury kolejowej realizuje STRABAG?


Obecnie realizujemy pięć dużych kontraktów. Największy z nich, o wartości blisko 1 mld zł, to budowa kolei aglomeracyjnej w Krakowie na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Trwają prace przy modernizacji linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom od Czachówka do mostu przez Pilicę w Warce, przy modernizacji linii E20 na odcinku od Żychlina do Kłodawy na obszarze LCS Kutno oraz odcinka Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze, który tworzy kilka linii kolejowych w okolicach Rybnika. Ku końcowi zbliżają się natomiast prace przy modernizacji linii nr 20, czyli kolei obwodowej w Warszawie.

Czy „najmłodsze dziecko” Budownictwa Kolejowego – grupa trakcyjna, uczestniczy we wszystkich realizowanych kontraktach kolejowych STRABAG?


Aktualnie roboty trakcyjne wykonujemy siłami własnymi na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze na Śląsku oraz na linii nr 8 od Czachówka do mostu w Warce. Nasz potencjał umożliwia prowadzenie prac na dużo szerszą skalę i jesteśmy otwarci na współpracę przy realizacji kontraktów zewnętrznych.

Dziękuję, że znalazł Pan czas na chwilę rozmowy i życzę powodzenia w dalszym rozwoju grupy trakcyjnej.

Zdjęcie: STRABAG




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Keller Luxo Palisander Noe Eurovia Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję