YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


GDDKiA: Przejścia dla zwierząt to kosztowny wydatek 2019-12-13
Budując sieć nowoczesnych dróg szybkiego ruchu polepsza się bezpieczeństwo. Nowe trasy bardzo często przecinają szlaki migracji dzikich zwierząt i aby umożliwić zwierzętom swobodę w przemieszczaniu, konieczna jest budowa przejść dla zwierząt. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Pięć dużych kontraktów kolejowych STRABAGA

Rozmowa z Andrzejem Śliwińskim, dyrektorem ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o.
Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



    Andrzej Śliwiński, dyrektor ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o. Ekspert w dziedzinie stosowania Prawa zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem w negocjacjach umów w relacji wykonawca – inwestor, inwestor – podwykonawca oraz w zarządzaniu roszczeniami. Od 15 lat związany ze STRABAG w Polsce. Obecnie opracowuje i realizuje założenia dla Dyrekcji Budownictwa Kolejowego – zarządza finansami jednostki, koordynuje kontroling, księgowość oraz dział personalny. Ponadto nadzoruje wykonanie analiz rynku, powstawanie międzynarodowych konsorcjów, a także tworzenie strategii polityki cenowej zarówno w przetargach, jak i logistyce oraz zakupach materiałów.
STRABAG jest znany w Polsce głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych. Ostatnie realizacje pokazują, że firma dynamicznie rozwija segment budownictwa kolejowego. Jakich przygotowań w zakresie posiadanych zasobów wymagała rozbudowa grupy trakcyjnej STRABAG?

STRABAG działa w Polsce we wszystkich branżach budownictwa, ale rzeczywiście kojarzony bywa głównie z budową infrastruktury drogowej i kubaturowej. Jednostka zajmująca się budownictwem kolei powstała w strukturach firmy w 2007 r. i od tego czasu rozszerza swoją działalność. Dynamiczny rozwój w obszarze budownictwa kolejowego nastąpił w latach 2015–2016. Wtedy też zapadła decyzja o zakupie pociągu sieciowego UCS. Obecnie nasza grupa trakcyjna rośnie w siłę. Mamy profesjonalną kadrę i nadal zwiększamy zatrudnienie, a w naszym parku maszyn systematycznie przybywa nowoczesnych urządzeń. W zeszłym roku kupiliśmy dwudrogowy pojazd do budowy sieci trakcyjnej Mercedes Unimog. W tym miesiącu odbieramy kolejny pojazd dwudrogowy – Iveco Trakker – przeznaczony do robót sieciowych. Naszym celem poza wykonywaniem robót trakcyjnych na budowach STRABAG jest nawiązywanie współpracy z innymi generalnymi wykonawcami.

Czy doświadczenia zdobyte na rynkach drogowym, infrastrukturalnym i budownictwa ogólnego są pomocne w realizacjach kolejowych?


Zdecydowanie tak. Duże kontrakty pozyskane przez nas w ostatnim czasie obejmują poza nawierzchnią torową wiele innych istotnych branż. Dzięki temu w ich realizację zaangażowanych jest kilka obszarów funkcjonalnych organizacji, obejmujących budownictwo kolejowe i wszystkie inne duże dyrekcje STRABAG. Ściśle współpracujemy z obszarem kubaturowym, drogowym, mostowym i dzięki temu jesteśmy w stanie wykonać więcej prac siłami własnymi. Dodając do tego własną grupę trakcyjną, która jest naszym „najmłodszym dzieckiem”, sądzę, że stajemy się coraz bardziej samowystarczalni, a jednocześnie znacząco wzmacniamy pozycję na rynku.

Jakie projekty infrastruktury kolejowej realizuje STRABAG?


Obecnie realizujemy pięć dużych kontraktów. Największy z nich, o wartości blisko 1 mld zł, to budowa kolei aglomeracyjnej w Krakowie na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Trwają prace przy modernizacji linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom od Czachówka do mostu przez Pilicę w Warce, przy modernizacji linii E20 na odcinku od Żychlina do Kłodawy na obszarze LCS Kutno oraz odcinka Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze, który tworzy kilka linii kolejowych w okolicach Rybnika. Ku końcowi zbliżają się natomiast prace przy modernizacji linii nr 20, czyli kolei obwodowej w Warszawie.

Czy „najmłodsze dziecko” Budownictwa Kolejowego – grupa trakcyjna, uczestniczy we wszystkich realizowanych kontraktach kolejowych STRABAG?


Aktualnie roboty trakcyjne wykonujemy siłami własnymi na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze na Śląsku oraz na linii nr 8 od Czachówka do mostu w Warce. Nasz potencjał umożliwia prowadzenie prac na dużo szerszą skalę i jesteśmy otwarci na współpracę przy realizacji kontraktów zewnętrznych.

Dziękuję, że znalazł Pan czas na chwilę rozmowy i życzę powodzenia w dalszym rozwoju grupy trakcyjnej.

Zdjęcie: STRABAG




Reklamy
PAM Aarsleff Uponor Keller Soletanche MPWiK Kraków Geobrugg DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję