YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wywiady


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice 2019-08-16
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Pięć dużych kontraktów kolejowych STRABAGA

Rozmowa z Andrzejem Śliwińskim, dyrektorem ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o.
Maria Szruba, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne



    Andrzej Śliwiński, dyrektor ds. finansowych Dyrekcji Budownictwa Kolejowego STRABAG Sp. z o.o. Ekspert w dziedzinie stosowania Prawa zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem w negocjacjach umów w relacji wykonawca – inwestor, inwestor – podwykonawca oraz w zarządzaniu roszczeniami. Od 15 lat związany ze STRABAG w Polsce. Obecnie opracowuje i realizuje założenia dla Dyrekcji Budownictwa Kolejowego – zarządza finansami jednostki, koordynuje kontroling, księgowość oraz dział personalny. Ponadto nadzoruje wykonanie analiz rynku, powstawanie międzynarodowych konsorcjów, a także tworzenie strategii polityki cenowej zarówno w przetargach, jak i logistyce oraz zakupach materiałów.
STRABAG jest znany w Polsce głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych. Ostatnie realizacje pokazują, że firma dynamicznie rozwija segment budownictwa kolejowego. Jakich przygotowań w zakresie posiadanych zasobów wymagała rozbudowa grupy trakcyjnej STRABAG?

STRABAG działa w Polsce we wszystkich branżach budownictwa, ale rzeczywiście kojarzony bywa głównie z budową infrastruktury drogowej i kubaturowej. Jednostka zajmująca się budownictwem kolei powstała w strukturach firmy w 2007 r. i od tego czasu rozszerza swoją działalność. Dynamiczny rozwój w obszarze budownictwa kolejowego nastąpił w latach 2015–2016. Wtedy też zapadła decyzja o zakupie pociągu sieciowego UCS. Obecnie nasza grupa trakcyjna rośnie w siłę. Mamy profesjonalną kadrę i nadal zwiększamy zatrudnienie, a w naszym parku maszyn systematycznie przybywa nowoczesnych urządzeń. W zeszłym roku kupiliśmy dwudrogowy pojazd do budowy sieci trakcyjnej Mercedes Unimog. W tym miesiącu odbieramy kolejny pojazd dwudrogowy – Iveco Trakker – przeznaczony do robót sieciowych. Naszym celem poza wykonywaniem robót trakcyjnych na budowach STRABAG jest nawiązywanie współpracy z innymi generalnymi wykonawcami.

Czy doświadczenia zdobyte na rynkach drogowym, infrastrukturalnym i budownictwa ogólnego są pomocne w realizacjach kolejowych?


Zdecydowanie tak. Duże kontrakty pozyskane przez nas w ostatnim czasie obejmują poza nawierzchnią torową wiele innych istotnych branż. Dzięki temu w ich realizację zaangażowanych jest kilka obszarów funkcjonalnych organizacji, obejmujących budownictwo kolejowe i wszystkie inne duże dyrekcje STRABAG. Ściśle współpracujemy z obszarem kubaturowym, drogowym, mostowym i dzięki temu jesteśmy w stanie wykonać więcej prac siłami własnymi. Dodając do tego własną grupę trakcyjną, która jest naszym „najmłodszym dzieckiem”, sądzę, że stajemy się coraz bardziej samowystarczalni, a jednocześnie znacząco wzmacniamy pozycję na rynku.

Jakie projekty infrastruktury kolejowej realizuje STRABAG?


Obecnie realizujemy pięć dużych kontraktów. Największy z nich, o wartości blisko 1 mld zł, to budowa kolei aglomeracyjnej w Krakowie na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Trwają prace przy modernizacji linii nr 8 na odcinku Warszawa – Radom od Czachówka do mostu przez Pilicę w Warce, przy modernizacji linii E20 na odcinku od Żychlina do Kłodawy na obszarze LCS Kutno oraz odcinka Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze, który tworzy kilka linii kolejowych w okolicach Rybnika. Ku końcowi zbliżają się natomiast prace przy modernizacji linii nr 20, czyli kolei obwodowej w Warszawie.

Czy „najmłodsze dziecko” Budownictwa Kolejowego – grupa trakcyjna, uczestniczy we wszystkich realizowanych kontraktach kolejowych STRABAG?


Aktualnie roboty trakcyjne wykonujemy siłami własnymi na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza – Turze na Śląsku oraz na linii nr 8 od Czachówka do mostu w Warce. Nasz potencjał umożliwia prowadzenie prac na dużo szerszą skalę i jesteśmy otwarci na współpracę przy realizacji kontraktów zewnętrznych.

Dziękuję, że znalazł Pan czas na chwilę rozmowy i życzę powodzenia w dalszym rozwoju grupy trakcyjnej.

Zdjęcie: STRABAG




Reklamy
PAM Soletanche Llloyd Acoustics Uponor MPWiK Kraków Basf Geobrugg DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję