






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Parking P+R Metro Młociny będzie bardziej ekologiczny
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, która posłuży do modernizacji ostatniej kondygnacji parkingu P+R Metro Młociny.


Wykonawca będzie miał 250 dni na wykonanie prac oraz uzyskanie pozwolenia na budowę.
Parking wielopoziomowy P+R Metro Młociny działa od 2008 roku. Po kilkunastu latach użytkowania ostatnia kondygnacja, będąca jednocześnie zadaszeniem obiektu, wymaga generalnego remontu. Podobne prace zostały już wykonane przez ZTM na poziomach 1. i 2. w latach 2018-2020, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa obiektu, jak również podniosło jego estetykę.
Remont ZTM chce wykorzystać do wybudowania mikro instalacji fotowoltaicznych, które zasilą instalacje elektryczne całego Węzła Komunikacyjnego Młociny. Nad częścią miejsc parkingowych powstaną estetyczne zadaszenia, wzorowane na konstrukcjach przewidzianych w równolegle prowadzonym przez ZTM projekcie EKO-Połczyńska, a na zadaszeniach zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. W 2021 roku wykonano koncepcję architektoniczną, która pozwoliła nakreślić dalsze kierunki inwestycji.
Dokumentacja projektowa będzie się składała z dwóch części – druga będzie zawierała wskazania do planowanej wymiany wszystkich opraw oświetleniowych na energooszczędne LED i wdrożenie inteligentnych systemów zarządzających, pozwalających na optymalizację czasu świecenia i jego natężenia. Dzięki takim działaniom, Miasto może zaoszczędzić nawet 60 proc. energii elektrycznej, zużywanej dotychczas na oświetlenie Węzła.
Jednocześnie na etapie projektowym zostaną rozważone dodatkowe działania proekologiczne. Planowana jest instalacja magazynu energii przechowującego energię wyprodukowaną ze słońca oraz montaż pompy ciepła wspomagającej ogrzewanie i chłodzenie w Punkcie Obsługi Pasażera, który mieści się na dworcu autobusowym Młociny.
Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2023 roku.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Parking wielopoziomowy P+R Metro Młociny działa od 2008 roku. Po kilkunastu latach użytkowania ostatnia kondygnacja, będąca jednocześnie zadaszeniem obiektu, wymaga generalnego remontu. Podobne prace zostały już wykonane przez ZTM na poziomach 1. i 2. w latach 2018-2020, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa obiektu, jak również podniosło jego estetykę.
Remont ZTM chce wykorzystać do wybudowania mikro instalacji fotowoltaicznych, które zasilą instalacje elektryczne całego Węzła Komunikacyjnego Młociny. Nad częścią miejsc parkingowych powstaną estetyczne zadaszenia, wzorowane na konstrukcjach przewidzianych w równolegle prowadzonym przez ZTM projekcie EKO-Połczyńska, a na zadaszeniach zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne. W 2021 roku wykonano koncepcję architektoniczną, która pozwoliła nakreślić dalsze kierunki inwestycji.
Dokumentacja projektowa będzie się składała z dwóch części – druga będzie zawierała wskazania do planowanej wymiany wszystkich opraw oświetleniowych na energooszczędne LED i wdrożenie inteligentnych systemów zarządzających, pozwalających na optymalizację czasu świecenia i jego natężenia. Dzięki takim działaniom, Miasto może zaoszczędzić nawet 60 proc. energii elektrycznej, zużywanej dotychczas na oświetlenie Węzła.
Jednocześnie na etapie projektowym zostaną rozważone dodatkowe działania proekologiczne. Planowana jest instalacja magazynu energii przechowującego energię wyprodukowaną ze słońca oraz montaż pompy ciepła wspomagającej ogrzewanie i chłodzenie w Punkcie Obsługi Pasażera, który mieści się na dworcu autobusowym Młociny.
Zakończenie inwestycji przewidziane jest w 2023 roku.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.