






Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Otwarto tymczasowy dworzec w Sochaczewie
Budowa dworca tymczasowego, który zastąpi dotychczasowy budynek na czas przebudowy, dobiegła końca. 21 czerwca został on otwarty dla podróżnych. Przebudowa dworca w Sochaczewie ma zakończy się wiosną 2023 r.


Dworzec tymczasowy jest położony w bezpośrednim sąsiedztwie obecnego budynku, na prawo od niego, patrząc od strony ulicy Henryka Sienkiewicza. Zbudowano go z pięciu kontenerów modułowych. Podróżni znajdą w nim klimatyzowaną poczekalnię o powierzchni 26 m kw., kasę biletową oraz toalety. Będzie on w pełni dostępny dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Wyposażono go również w system informacji głosowej. Do dworca tymczasowego dostaniemy się zarówno od ulicy Henryka Sienkiewicza oraz peronu. Będzie on otwarty dla podróżnych prawie przez całą dobę poza przerwą technologiczną od 1 do 3:30 w nocy.
Uruchomienie dworca tymczasowego oznacza rozszerzenie frontu robót przy zabytkowym budynku dworca, który lada dzień zostanie wyłączony z obsługi podróżnych. W najbliższym czasie wykonawca skupi się na przeprowadzeniu niezbędnych rozbiórek oraz rozpocznie zewnętrzne prace instalacyjne.
Koszt przebudowy dworca w Sochaczewie to 9 mln zł brutto. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową opracowała pracownia Demiurg z Poznania, natomiast wykonawcą prac budowlanych jest P.P.H.U. SOCHBUD S.C. z Sochaczewa. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2023 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl
Uruchomienie dworca tymczasowego oznacza rozszerzenie frontu robót przy zabytkowym budynku dworca, który lada dzień zostanie wyłączony z obsługi podróżnych. W najbliższym czasie wykonawca skupi się na przeprowadzeniu niezbędnych rozbiórek oraz rozpocznie zewnętrzne prace instalacyjne.
Koszt przebudowy dworca w Sochaczewie to 9 mln zł brutto. Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., dokumentację projektową opracowała pracownia Demiurg z Poznania, natomiast wykonawcą prac budowlanych jest P.P.H.U. SOCHBUD S.C. z Sochaczewa. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2023 roku.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.