






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Otwarto polsko-litewski gazociąg GIPL
- Gazociąg GIPL jest przykładem europejskiej solidarności. Potrzebujemy więcej takich połączeń w całej Unii, a mniej partykularnych interesów – powiedziała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa podczas ceremonii otwarcia gazociągu łączącego Polskę z Litwą.


W wydarzeniu, które odbyło się 5 maja 2022 r. na Litwie, uczestniczyli również m.in. Prezydenci Polski, Litwy i Łotwy, unijna komisarz ds. energii Kadri Simson oraz pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Piotr Naimski.
Uroczyste otwarcie polsko-litewskiego gazociągu
Jak podkreśliła minister Anna Moskwa, Polska od lat prowadzi politykę opartą na bezpieczeństwie energetycznym kraju, co pozwoliło uniknąć wpadnięcia w pułapkę uzależnienia od surowców z kierunku rosyjskiego.
- Gazociąg GIPL jeszcze mocniej zacieśnia współpracę między Polską i Litwą. Dziękuję Litwie za jej solidarność, determinację i zaangażowanie w ten projekt oraz dbanie o wspólne bezpieczeństwo energetyczne – powiedziała.
Zdaniem Anny Moskwy, minister klimatu i środowiska, w obecnej sytuacji kluczowe słowo w obszarze energetyki to solidarność. Z tego powodu tak ważne jest przyjęcie wspólnego podejścia na poziomie UE w sprawie płatności za importowany rosyjski gaz, jak również utrzymanie twardego stanowiska względem Rosji w zakresie sankcji.
- Dobrym przykładem takiej europejskiej solidarności jest właśnie inwestycja, którą dziś w obecności Prezydentów Polski, Litwy i Łotwy otworzyliśmy. Potrzebujemy więcej takich połączeń w całej UE. Potrzebujemy więcej solidarności, a mniej partykularnych interesów – podkreśliła minister Anna Moskwa.
Unijne wsparcie
Ceremonia mogła mieć miejsce między innymi dzięki zrozumieniu wyzwań i wsparciu, również finansowemu, Unii Europejskiej (300 mln euro dofinansowania). Szefowa resortu klimatu zwróciła też uwagę, że konieczne są jednak dalsze inwestycje, jeszcze bardziej wzmacniające bezpieczeństwo energetyczne regionu.
- Kluczowe jest wsparcie unijne dla dalszej dywersyfikacji dostaw gazu do Europy np. poprzez budowę terminali LNG. W Polsce zamierzamy nie tylko rozbudować istniejący terminal w Świnoujściu, ale także postarać się jak najpilniej uruchomić pływający terminal LNG w Gdańsku – wyjaśniła minister.
Interkonektor gazowy Polska – Litwa (GIPL) ma na celu połączenie systemów przesyłowych gazu ziemnego Polski i Litwy (w konsekwencji też pozostałych krajów bałtyckich). Połączenie to wpisuje się w priorytety polityki energetycznej Unii Europejskiej – UE (priorytetowy projekt infrastrukturalny w ramach Planu działań w zakresie połączeń międzysystemowych na rynku energii państw bałtyckich dla gazu – BEMIP) i ma służyć rozwiązaniu problemów związanych z bezpieczeństwem dostaw gazu oraz zakończeniem izolacji państw bałtyckich od rynku gazu UE.
Projekt GIPL jest także kluczowym elementem polskiej strategii dywersyfikacji kierunków i źródeł dostaw gazu. Dzięki nowemu połączeniu gazowemu Polska zyskuje dostęp do terminala LNG, który znajduje się na Litwie w Kłajpedzie. Poza tym gazociąg GIPL ma bardzo duże znaczenie w kontekście gazyfikacji regionów północno-wschodniej Polski.
Stronami projektu gazowego połączenia międzysystemowego Polska – Litwa (GIPL – Gas Interconnector Poland-Lithuania) są polski operator GAZ-SYSTEM S.A. i AB Amber Grid – operator litewskiego systemu przesyłowego.
Przepustowość interkonektora na kierunku z Polski na Litwę – 2,4 mld m3/rok (274 000 m3/h), na kierunku z Litwy do Polski – 1,9 mld m3/rok (217 000 m3/h).
Źródło: tekst Ministerstwo Klimatu i Środowiska, www.gov.pl/web/klimat/
Uroczyste otwarcie polsko-litewskiego gazociągu
Jak podkreśliła minister Anna Moskwa, Polska od lat prowadzi politykę opartą na bezpieczeństwie energetycznym kraju, co pozwoliło uniknąć wpadnięcia w pułapkę uzależnienia od surowców z kierunku rosyjskiego.
- Gazociąg GIPL jeszcze mocniej zacieśnia współpracę między Polską i Litwą. Dziękuję Litwie za jej solidarność, determinację i zaangażowanie w ten projekt oraz dbanie o wspólne bezpieczeństwo energetyczne – powiedziała.
Zdaniem Anny Moskwy, minister klimatu i środowiska, w obecnej sytuacji kluczowe słowo w obszarze energetyki to solidarność. Z tego powodu tak ważne jest przyjęcie wspólnego podejścia na poziomie UE w sprawie płatności za importowany rosyjski gaz, jak również utrzymanie twardego stanowiska względem Rosji w zakresie sankcji.
- Dobrym przykładem takiej europejskiej solidarności jest właśnie inwestycja, którą dziś w obecności Prezydentów Polski, Litwy i Łotwy otworzyliśmy. Potrzebujemy więcej takich połączeń w całej UE. Potrzebujemy więcej solidarności, a mniej partykularnych interesów – podkreśliła minister Anna Moskwa.
Unijne wsparcie
Ceremonia mogła mieć miejsce między innymi dzięki zrozumieniu wyzwań i wsparciu, również finansowemu, Unii Europejskiej (300 mln euro dofinansowania). Szefowa resortu klimatu zwróciła też uwagę, że konieczne są jednak dalsze inwestycje, jeszcze bardziej wzmacniające bezpieczeństwo energetyczne regionu.
- Kluczowe jest wsparcie unijne dla dalszej dywersyfikacji dostaw gazu do Europy np. poprzez budowę terminali LNG. W Polsce zamierzamy nie tylko rozbudować istniejący terminal w Świnoujściu, ale także postarać się jak najpilniej uruchomić pływający terminal LNG w Gdańsku – wyjaśniła minister.
Interkonektor gazowy Polska – Litwa (GIPL) ma na celu połączenie systemów przesyłowych gazu ziemnego Polski i Litwy (w konsekwencji też pozostałych krajów bałtyckich). Połączenie to wpisuje się w priorytety polityki energetycznej Unii Europejskiej – UE (priorytetowy projekt infrastrukturalny w ramach Planu działań w zakresie połączeń międzysystemowych na rynku energii państw bałtyckich dla gazu – BEMIP) i ma służyć rozwiązaniu problemów związanych z bezpieczeństwem dostaw gazu oraz zakończeniem izolacji państw bałtyckich od rynku gazu UE.
Projekt GIPL jest także kluczowym elementem polskiej strategii dywersyfikacji kierunków i źródeł dostaw gazu. Dzięki nowemu połączeniu gazowemu Polska zyskuje dostęp do terminala LNG, który znajduje się na Litwie w Kłajpedzie. Poza tym gazociąg GIPL ma bardzo duże znaczenie w kontekście gazyfikacji regionów północno-wschodniej Polski.
Stronami projektu gazowego połączenia międzysystemowego Polska – Litwa (GIPL – Gas Interconnector Poland-Lithuania) są polski operator GAZ-SYSTEM S.A. i AB Amber Grid – operator litewskiego systemu przesyłowego.
Przepustowość interkonektora na kierunku z Polski na Litwę – 2,4 mld m3/rok (274 000 m3/h), na kierunku z Litwy do Polski – 1,9 mld m3/rok (217 000 m3/h).
Źródło: tekst Ministerstwo Klimatu i Środowiska, www.gov.pl/web/klimat/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.