REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Otwarto oferty w przetargach na projekt obwodnic Limanowej i Nowego Targu

21 sierpnia krakowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla obwodnic: Limanowej w ciągu DK28 i Nowego Targu w ciągu DK49.

W przetargach wpłynęły 3 oferty. Obydwie obwodnice powstaną w ramach rządowego programu „100 obwodnic”.

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji projektowej STEŚ-R wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Limanowej oraz obwodnicy Nowego Targu. Wykonaniem dokumentacji dla obwodnicy Limanowej w ciągu DK28 zainteresowane są firmy:
– IVIA S.A. z Katowic, za cenę 4 182 000,00 zł,
– Multiconsult Polska z Warszawy, za cenę 3 873 270,00 zł,
– MOSTY Katowice, za cenę 7 262 883,34 zł.

Te same firmy zainteresowane są przygotowaniem dokumentacji dla obwodnicy Nowego Targu, w ciągu DK49:
– IVIA S.A. z Katowic, za cenę 3 444 000,00 zł,
– Multiconsult Polska z Warszawy, za cenę 2 937 240,00 zł,
– MOSTY Katowice, za cenę 5 244 518,53 zł.

Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert.

Obwodnica Limanowej, w ciągu DK28

  

W ramach inwestycji wstępnie zaplanowano m.in:
– budowę nowego odcinka drogi krajowej poza zwartą zabudową miasta, o długości około 5,6 km,
– ewentualną budowę węzłów lub skrzyżowań w miejscu węzłów na początku i na końcu obwodnicy,
– budowę skrzyżowań z drogami innych kategorii lub w uzasadnionych przypadkach budowę węzłów drogowych,
– budowę i przebudowę ok. 13 obiektów inżynierskich i 3 murów oporowych, urządzeń ochrony środowiska i infrastruktury towarzyszącej.

Początek odcinka projektowanej obwodnicy, w ciągu DK28 rozpoczyna się na istniejącej drodze krajowej od ok. 107 km plus 632 m, przy ulicy Krakowskiej (kierunek Rabka). Zakończenie obwodnicy nastąpi poprzez włączenie jej do istniejącej DK28 (ul. Kościuszki, kierunek Nowy Sącz) , w ok. 113 km plus 240 m.

Planowane parametry techniczne drogi krajowej nr 28:
– Klasa drogi: GP
– Prędkość projektowa: Vp=70 km/h
– Przekrój: 1×2
– Szerokość jezdni: 7,0 m
– Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
– Szerokość pasa dzielącego: brak
– Szerokość pasa awaryjnego: brak
– Kategoria ruchu: KR5
– Nośność nawierzchni: 115 kN/oś

Obwodnica Nowego Targu, w ciągu DK49

  

Planowany zakres inwestycji obejmuje m.in:
– budowę nowego odcinka drogi krajowej poza zwartą zabudową miasta o długości około 5,0 km,
– budowę skrzyżowań i przejazdów drogowych,
– budowę i przebudowę 4 obiektów inżynierskich,
– budowę połączeń komunikacyjnych do obsługi terenów przyległych do projektowanej drogi oraz urządzeń ochrony środowiska i infrastruktury towarzyszącej.

Planowana obwodnica rozpocznie się w miejscu włączenia do węzła „Nowy Targ Południe”, który powstanie budowy dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ. Na końcu przebiegu włączona zostanie do istniejącej DK49 (ul. Jana Pawła II), w pobliżu planowanego nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 969, która będzie obwodnicą miejscowości Waksmund, Ostrowsko i Łopuszna.

Parametry techniczne drogi krajowej nr 49:
– Klasa drogi: GP
– Prędkość projektowa: Vp=80 km/h
– Przekrój: 2×2
– Szerokość jezdni: 2 x 7,0 m
– Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
– Szerokość pasa dzielącego: 4,0 m (w tym opaski 2 x 0,5 m)
– Szerokość pasa awaryjnego: brak
– Szerokość pobocza utwardzonego: 1,5 m
– Kategoria ruchu: KR5
– Nośność nawierzchni: 115 kN/oś

Źródło i grafiki: GDDKiA O/Kraków
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA