Oferty
Ofertę z najniższa ceną, 5 944 515,54 zł, złożyła firma MOST z Sopotu. Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm PBW INŻYNIERIA Jacek Garbacz (lider) i „PROBUDOWA” (partner), które wyceniło ją na kwotę 9 090 412,29 zł. Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 6 241 269,87 zł.
Kryteria wyboru
Kryterium oceny ofert stanowi cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (40 proc.).
Zakres inwestycji
Zadanie obejmuje w szczególności:
– roboty przygotowawcze,
– kompleksowy remont elementów konstrukcyjnych – dźwigarów głównych, filarów i przyczółków,
– wymianę łożysk, urządzeń dylatacyjnych, nawierzchni jezdni i chodników, urządzeń odwadniających, barier i barieroporęczy,
– wykonanie zabezpieczenia prześwitu pomiędzy obiektami,
– wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz przywrócenie docelowej organizacji ruchu po ich zakończeniu.
Podstawowe parametry obiektów
Jezdnia lewa i prawa DK1, km 590+176
Długość całkowita 97,9 m
Długość całkowita mostu ze skrzydłami 107,58 m
Rozpiętość teoretyczna przęseł 4×23 m
Szerokość całkowita mostu 10,85 m
Szerokość jezdni na obiekcie 7 m
Opaski w jezdni 2×0,5 m
Szerokość poboczy na moście 1,12 + 1,73 m
Światło mostu ~89,7 m
Kąt skosu 60°
Źródło: tekst GDDKiA O/Katowice, www.gov.pl/web/gddkia-katowice/