


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Otwarto oferty na projekt i budowę S6 Obwodnica Słupska – Bobrowniki
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 na odcinku Obwodnica Słupska – Bobrowniki. W przetargu wpłynęło 5 ofert.


Obowiązki przyszłego wykonawcy
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki o długości ok. 16 km. W ramach niego zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe – w Budach i Bobrownikach oraz infrastruktura bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Będzie to trasa o przekroju po dwa pasy ruchu w obu kierunkach i pasach awaryjnego postoju. To kolejna z inwestycji GDDKiA, w której wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni i sam zdecyduje czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną.
Do przetargu stanęło pięć podmiotów - firm i konsorcjów. Najtańszą ofertę na kwotę 473,55 mln zł złożyło PUT Intercor. Najdroższa ofertę na kwotę 626,68 mln zł złożyła spółka PORR. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 750 mln zł.
Kryteria oceny ofert
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o maks. 5 lat (maks. 30 proc.), skrócenie terminu realizacji kontraktu o maks. 3 miesiące (maks. 10 proc.) oraz cena (60 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu.
Przed nami kolejne przetargi
W III kw. 2021 r. ruszą przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska. Obecnie ukończone są już projekty budowlane i wkrótce będą składane wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Tekst i grafika: GDDKiA
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska (węzłem w Redzikowie) a węzłem Bobrowniki o długości ok. 16 km. W ramach niego zostaną zrealizowane dwa węzły drogowe – w Budach i Bobrownikach oraz infrastruktura bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Będzie to trasa o przekroju po dwa pasy ruchu w obu kierunkach i pasach awaryjnego postoju. To kolejna z inwestycji GDDKiA, w której wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni i sam zdecyduje czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną.
Do przetargu stanęło pięć podmiotów - firm i konsorcjów. Najtańszą ofertę na kwotę 473,55 mln zł złożyło PUT Intercor. Najdroższa ofertę na kwotę 626,68 mln zł złożyła spółka PORR. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 750 mln zł.
Kryteria oceny ofert
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o maks. 5 lat (maks. 30 proc.), skrócenie terminu realizacji kontraktu o maks. 3 miesiące (maks. 10 proc.) oraz cena (60 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu.
Przed nami kolejne przetargi
W III kw. 2021 r. ruszą przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska. Obecnie ukończone są już projekty budowlane i wkrótce będą składane wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Tekst i grafika: GDDKiA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.