Otwarto oferty na projekt i budowę S10 Toruń Zachód – Toruń Południe
13 września bydgoski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na 12-kilometrowym odcinku od węzła Toruń Zachód do węzła Toruń Południe.
W trakcie budowy powstaną dwa zupełnie nowe węzły. Pierwszy to Toruń Podgórz w miejscu obecnego wiaduktu będącego przedłużeniem ul. Drzymały, która prowadzi na poligon wojskowy. Drugi to węzeł Toruń Czerniewice, który ułatwi kierowcom wjazd na S10 oraz autostradę A1 z drogi krajowej nr 91 (ul. Łódzka). Droga będzie przebiegać w znacznej mierze po śladzie rezerwy pozostawionej w trakcie budowy jednojezdniowej drogi ekspresowej S10 (południowa obwodnica Torunia), powstałej w 2006 roku.
Złożone oferty
Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 300 633 994,70 zł, złożyło konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner). Z kolei najwyższą ofertę w kwocie 377 548 964,94 zł złożyło konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 406 904 455,34 zł. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie inwestorskim.
Pełna lista ofert:
– konsorcjum NDI (lider), NDI Sopot (partner), SP Sine Midas Stroy (partner) - 300 633 994,70 zł
– konsorcjum Rubau Polska (lider), Poltores (partner) – 339 949 475,71 zł
– POLAQUA – 340 938 872,45 zł
– Budimex – 357 509 982,06 zł
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 369 000 000,00 zł
– STRABAG – 373 266 385,76 zł
– Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) – 377 548 964,94 zł
Przedstawione oferty zostaną teraz poddane analizie w celu wyboru najkorzystniejszej z nich. Oceniane będą według kryteriów takich jak: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).
Źródło: tekst GDDKiA O/Bydgoszcz, www.gov.pl/web/gddkia-bydgoszcz/