Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Otwarto oferty na budowę S61 Łomża Zachód – Kolno

30 września białostocki Oddział GDDKiA otwarł oferty w przetargu na budowę obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. W przetargu wpłynęło 7 ofert.



  Zdjęcie: Krzysztof Nalewajko, GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/
Oferty w przetargu

Najniższą cenę za wybudowanie prawie 13-kilometrowego odcinka S61 zaproponowało konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i B4 (partnerzy) - 660,01 mln zł. Najdroższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm PORR (lider), UNIBEP oraz BUDREX (partnerzy) - 795,19 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w szacunkach GDDKiA (971,3 mln zł). Komisja przetargowa rozpocznie teraz procedurę badania i oceny ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Wysokość oferty nie zwalnia z jakości wykonywanych robót


Podczas organizowanych cyklicznie spotkań z przedstawicielami branży wykonawczej, GDDKiA zawsze apeluje o profesjonalną wycenę składanych ofert. Również pod kątem aktualnych kosztów usług i materiałów oraz dostępności na rynku niezbędnych kadr oraz sprzętu. Należy pamiętać, że nie zawsze wygrywa najtańsza oferta, a rzetelna wycena robót pozwoli na skuteczną i terminową realizację prac w przyszłości.

Tym bardziej zastanawiające są wskazane wyżej oferty, które na pierwszy rzut oka nie odzwierciedlają postulowanych przez branżę  ryzyk  i obserwowanych wzrostów cen materiałów i wyrobów budowlanych.

Drugi przetarg


To już drugi  przetarg na  obwodnicę Łomży.  Ma on wyłonić wykonawcę, który zrealizuje inwestycję po  odstąpieniu GDDKiA  od umowy z włoską firmą TOTO. Poprzedni wykonawca wykonał większość prac projektowych i  12 listopada 2020 r.  uzyskał decyzję o zezwoleniu na  realizację  inwestycji drogowej. Potem jednak  nie poczynił żadnych postępów w zakresie przygotowania frontu robót i mimo dwóch kolejnych wezwań do rozpoczęcia konkretnie wskazanych prac – robót nie rozpoczął.  W maju br. GDDKiA odstąpiła od umowy z nierzetelnym wykonawcą, 23 lipca br. ogłoszono nowy przetarg, a 30 września otworzono oferty.

Kryteria i warunki


W nowym przetargu  wymagamy,  aby prace projektowe (w zakresie optymalizacji i wykonania brakujących projektów) oraz roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót.  Wśród kryteriów  pozacenowych  jest m.in. możliwość skrócenia terminu wykonania zadania maksymalnie o  trzy  miesiące, za co są przyznawane dodatkowe punkty.

Natomiast wśród warunków przetargu jest  kilka  istotnych etapów realizacji umowy,  tzw.  kamieni milowych.  Jednym z nich jest  wykonanie robót oraz uzyskanie  w imieniu i na rzecz GDDKiA, jako inwestora,  wszelkich wymaganych przepisami decyzji.  Umożliwi  to  udostępnienie do ruchu minimum jednej jezdni drogi S61 (w przekroju 1x2) na całej długości trasy głównej,  w terminie 18 miesięcy od podpisania umowy.

W obecnym przetargu zastosowano  następujące  kryteria  oceny ofert: cena - 60  proc.  oraz  skrócony termin wykonania i gwarancja jakości  -  40 proc.

13-kilometrowa obwodnica


Odcinek  węzeł  Łomża Zachód – węzeł Kolno  stanowiący kluczową część obwodnicy Łomży,  będzie miał długość 12,92 km  i  powstanie jako  dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.  Rodzaj  nawierzchni wybierze wykonawca.

Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, a także urządzeń ochrony środowiska (ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, urządzeń oczyszczających (separatory) czy przejść dla zwierząt). Wybudowane zostaną  trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi.

W ramach zadania powstanie również fragment jednojezdniowej  DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości 6,96 km. Odcinek  DK64 będzie miał jedną jezdnię, skrzyżowania w postaci rond z istniejącą  DK61 w rejonie miejscowości Marianowo oraz z istniejącą drogą  DK64 w rejonie miejscowości Elżbiecin.

Strategiczna Łomża


Realizacja drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce.  Ma też znaczenie europejskie,  łącząc się z drogę ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via  Baltica. Docelowo przejmie on ruch tranzytowy pomiędzy krajami bałtyckimi i Europą Zachodnią.

Szybka i sprawna realizacja odcinka S61 stanowiącego obwodnicę Łomży,  sprawi, że ruch po Via  Baltice,  od grudnia 2023 roku,  będzie odbywał się bez większych problemów na całej jej długości. Natomiast budowa drugiej jezdni i zakończenie budowy odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno nastąpi w 2024 roku.

Realizacja S61 Łomża Zachód – Kolno, tak jak pozostałych odcinków pomiędzy  Podborzem  a Stawiskami, jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: tekst GDDKiA O/Białystok, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/




Reklamy
Keller SG Pam GEO-Instruments Soletanche Optem Porr Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję