Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Otwarto oferty na budowę drugiego odcinka obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

GDDKiA otwarła oferty w w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drugiego odcinka obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu DK73. W przetargu wpłynęło 7 ofert.



Trwa realizacja pierwszego etapu inwestycji. Docelowo obwodnica będzie miała ponad 8,5 km.

Oferty złożone przez wykonawców opiewają na kwoty od 214,1 mln zł (konsorcjum FABE POLSKA, „SP” SINE MIDAS STROY” i DAMPAK) do 307,4 mln zł (konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky AG z siedzibą w Linz i „Budromost-Starachowice”) i wszystkie mieszczą się w kwocie, jaką GDDKiA przeznaczyła na realizację inwestycji. Wszyscy wykonawcy zaoferowali zaprojektowanie i wybudowanie drogi w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy,  z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Po nowym śladzie

W ramach inwestycji wybudowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 73  o długości ok. 4,4 km,  biegnący nowym śladem  i  stanowiący fragment  obwodnicy  Morawicy i Woli Morawickiej. Nowa,  dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) będzie skomunikowana z budowanym obecnie pierwszym 4-kilometrowym odcinkiem obwodnicy Morawicy w śladzie istniejącej DK73. W ramach drugiego etapu inwestycji planowana jest budowa i przebudowa skrzyżowań oraz dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego. 

Dwie estakady

Zaprojektowane i wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, m.in.: 
- estakada nad rzeką Czarna Nida z funkcją przejścia dla zwierząt o długości ok. 0,5 km,  
- estakada nad rzeką Morawka z funkcją przejścia dla zwierząt dużych o długości ok.  350 m,  
- most nad potokiem Łabędziów z funkcją przejścia dla zwierząt,   
- wiadukt drogowy nad drogą powiatową nr 0369T, 
- podziemne przejście dla pieszych. 

Pierwszy odcinek w realizacji

Aktualnie trwa budowa pierwszego odcinka obwodnicy Morawicy od granicy miasta Kielce do miejscowości Brzeziny. W tym miesiącu planowane jest m.in. układanie nawierzchni na jezdni wschodniej ciągu głównego budowanej trasy. Zgodnie z umową I etap inwestycji powinien zakończyć się wiosną 2022 r. Obecnie na tym odcinku ruch w obu kierunkach odbywa się przebudowaną zachodnią jezdnią obwodnicy. Realizowane są roboty montażowe. Od  zeszłego  roku piesi korzystają z oddanej przed terminem kładki w Bilczy. 

Szybciej i bezpieczniej

Docelowo, po wybudowaniu obu odcinków, obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie miała ponad 8,5 km. Nowa droga poprawi sytuację na obciążonym ruchem podmiejskim i tranzytowym odcinku drogi krajowej nr 73, która łączy węzeł Kielce, Busko-Zdrój i Tarnów. Znacznie skróci się czas podróżowania tranzytem, a także czas dojazdu do stolicy województwa świętokrzyskiego z  podkieleckich miejscowości. Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu życia mieszkańców gminy Morawica. Zadanie jest realizowane w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023  (z perspektywą do 2025 roku).

Źródło: tekst GDDKiA O/Kielce, www.gov.pl/web/gddkia-kielce/





Reklamy
GEO-Instruments Porr Keller Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję