Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Domy drewniane wciąż mogą być opłacalną inwestycją
Wiosną 2021 r. ceny drewna – konkretnie kontraktów na tarcicę – wystrzeliły w górę i mimo późniejszych spadków wciąż są na poziomach wyższych niż w 2020 roku. W dodatku znowu idą w górę. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Multi Konferencja infraBIM 2021 Expo V4 Visegrad Group 2021-12-08
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Budownictwo hydrotechniczne w Polsce
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej.[...]


Fundamenty kompleksu biurowego Studio w rękach Soletanche
Trwa realizacja prac fundamentowych pod kompleksem biurowym Studio w Warszawie. Choć w pierwszej fazie budowy wznoszony będzie obiekt zlokalizowany przy ul. Łuckiej 9, Studio B, to zakres fundamentowy wykonywany będzie pod oboma budynkami na raz. Wykonawcą fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska. Prace realizowane są w ramach umowy z budowlaną spółką Skanska w Polsce. Inwestorem jest spółka biurowa Skanska w regionie CEE.[...]



Otwarto oferty na budowę drugiego odcinka obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej

GDDKiA otwarła oferty w w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drugiego odcinka obwodnicy Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu DK73. W przetargu wpłynęło 7 ofert.



Trwa realizacja pierwszego etapu inwestycji. Docelowo obwodnica będzie miała ponad 8,5 km.

Oferty złożone przez wykonawców opiewają na kwoty od 214,1 mln zł (konsorcjum FABE POLSKA, „SP” SINE MIDAS STROY” i DAMPAK) do 307,4 mln zł (konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky AG z siedzibą w Linz i „Budromost-Starachowice”) i wszystkie mieszczą się w kwocie, jaką GDDKiA przeznaczyła na realizację inwestycji. Wszyscy wykonawcy zaoferowali zaprojektowanie i wybudowanie drogi w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy,  z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Po nowym śladzie

W ramach inwestycji wybudowany zostanie odcinek drogi krajowej nr 73  o długości ok. 4,4 km,  biegnący nowym śladem  i  stanowiący fragment  obwodnicy  Morawicy i Woli Morawickiej. Nowa,  dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) będzie skomunikowana z budowanym obecnie pierwszym 4-kilometrowym odcinkiem obwodnicy Morawicy w śladzie istniejącej DK73. W ramach drugiego etapu inwestycji planowana jest budowa i przebudowa skrzyżowań oraz dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego. 

Dwie estakady

Zaprojektowane i wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, m.in.: 
- estakada nad rzeką Czarna Nida z funkcją przejścia dla zwierząt o długości ok. 0,5 km,  
- estakada nad rzeką Morawka z funkcją przejścia dla zwierząt dużych o długości ok.  350 m,  
- most nad potokiem Łabędziów z funkcją przejścia dla zwierząt,   
- wiadukt drogowy nad drogą powiatową nr 0369T, 
- podziemne przejście dla pieszych. 

Pierwszy odcinek w realizacji

Aktualnie trwa budowa pierwszego odcinka obwodnicy Morawicy od granicy miasta Kielce do miejscowości Brzeziny. W tym miesiącu planowane jest m.in. układanie nawierzchni na jezdni wschodniej ciągu głównego budowanej trasy. Zgodnie z umową I etap inwestycji powinien zakończyć się wiosną 2022 r. Obecnie na tym odcinku ruch w obu kierunkach odbywa się przebudowaną zachodnią jezdnią obwodnicy. Realizowane są roboty montażowe. Od  zeszłego  roku piesi korzystają z oddanej przed terminem kładki w Bilczy. 

Szybciej i bezpieczniej

Docelowo, po wybudowaniu obu odcinków, obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej będzie miała ponad 8,5 km. Nowa droga poprawi sytuację na obciążonym ruchem podmiejskim i tranzytowym odcinku drogi krajowej nr 73, która łączy węzeł Kielce, Busko-Zdrój i Tarnów. Znacznie skróci się czas podróżowania tranzytem, a także czas dojazdu do stolicy województwa świętokrzyskiego z  podkieleckich miejscowości. Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfortu życia mieszkańców gminy Morawica. Zadanie jest realizowane w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023  (z perspektywą do 2025 roku).

Źródło: tekst GDDKiA O/Kielce, www.gov.pl/web/gddkia-kielce/





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Soletanche Keramo Porr Ecol Unicon Keller Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję