Oferty w przetargu
Najniższą cenę za wybudowanie prawie trzykilometrowego odcinka DK66 zaproponowało konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering – ok. 77,7 mln zł. Najdroższą przedstawił STRABAG – to aż 179,47 mln zł.Oferty zostaną teraz poddane analizie i weryfikacji.
Druga obwodnica
Na osi północ-południe ruch tranzytowy wyprowadzony zostanie z Bielska Podlaskiego dzięki dwujezdniowej drodze ekspresowej S19, która ominie miasto od zachodu. Z kolei planowana południowa obwodnica Bielska Podlaskiego ma wyprowadzić z niego ruch na osi wschód-zachód.
Południowa obwodnica miasta to dwa trzykilometrowe fragmenty DK66. Pierwszy z nich ma powstać w ramach budowy S19 na odcinku Haćki – Bielsk Podlaski. Drugi to właśnie ten, na który otworzono oferty. Obwodnica ma powstać w latach 2023-2025.
Jedna jezdnia
Odcinek będzie realizowany jako droga jednojezdniowa (przekrój 1×2) o nawierzchni bitumicznej. Odcinek położony jest między istniejącą DK19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK66 (wylot w kierunku przejścia granicznego w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda.
W ramach zadania wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi i przejście dla zwierząt.
Źródło: tekst GDDKiA O/Białystok, www.gov.pl/web/gddkia-bialystok/