






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Otwarto odnowiony dworzec Kraków Swoszowice
21 marca 2022 roku spółka PKP oddała do użytku podróżnych odnowiony dworzec kolejowy Kraków Swoszowice. W wydarzeniu wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


- Oddany dzisiaj do dyspozycji podróżnych po modernizacji dworzec Kraków Swoszowice nawiązuje do lat świetności galicyjskiej kolei. Inwestycja ta jest przykładem, że konsekwentnie pracujemy nad unowocześnianiem polskiej kolei: modernizujemy dworce, linie kolejowe i tabor. To kolejny krok na drodze do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Inwestycja polegająca na kompleksowej przebudowie dworca, w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, trwała blisko dwa lata. Dzięki niej pochodzący z końca XIX wieku budynek odzyskał swoje historyczne piękno. Renowacji z dbałością o najmniejsze detale, takie jak pilastry, gzymsy, boniowania i obramowania okien, została poddana elewacja. Pomalowano ją na szary, oryginalny kolor, co w zestawieniu z odtworzoną na wzór historycznej brązową stolarką i jasnym detalem architektonicznym prezentuje się efektownie.
Na dworcu została przywrócona obsługa podróżnych. Będzie się ona odbywać w holu pełniącym jednocześnie funkcję poczekalni. Wystrój wnętrza jest połączeniem nowoczesności z elementami nawiązującymi do historii (stolarka okienna i drzwiowa, okładziny ścienne). Klimatyzowana poczekalnia została wyposażona w ławki dla podróżnych, gabloty na rozkłady jazdy, zegar oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów. Na parterze budynku zlokalizowano toalety. Poza obsługą podróżnych dworzec będzie pełnił również funkcje kulturalne – mieści się w nim Centrum Kultury Podgórze. Na ponad 200 m kw. urządzonej w nowoczesny, funkcjonalny i gustowny sposób przestrzeni znajdą się sala wielofunkcyjna, plastyczna, muzyczna i „sala malucha”. Do Centrum Kultury Podgórze dostaniemy się zabytkową klatką schodową oraz windą.
Dworzec został przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zlikwidowano bariery architektoniczne. Wprowadzono ścieżki prowadzące, oznaczenia w alfabecie Braille`a, plany dotykowe dworca oraz szereg innych usprawnień sprawiających, że dworzec stał się przestrzenią przyjazną dla podróżnych z niepełnosprawnościami.
Dzięki inwestycji dworzec stał się również budynkiem ekologicznym i bezpiecznym. Zastosowano w nim energooszczędne oświetlenie wykonane w technologii LED wraz z automatyką sterująca oraz nową, niskoemisyjną kotłownię gazową do ogrzewania budynku. Dodatkowo przed utratą ciepła w obiekcie będzie chroniła stolarka okienna i drzwiowa o niskim stopniu przenikalności cieplnej oraz kurtyny powietrzne zamontowane przy wejściach do budynku. W celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej, cieplnej i wody, na dworcu zamontowano system BMS (Building Management System), czyli system inteligentnego sterowania budynkiem regulujący pracę instalacji i urządzeń na dworcu. Na dworcu po przebudowie poprawi się również bezpieczeństwo, dzięki zainstalowaniu na nim nowoczesnych systemów monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Przebudowa objęła również najbliższe otoczenie dworca. W sąsiedztwie pojawiły się nowe chodniki i droga, przy której zlokalizowano 15 miejsc postojowych, w tym dwa dla osób z niepełnosprawnościami. W otoczeniu dworca zamontowano również nowe oświetlenie, elementy małej architektury (ławki, kosze) oraz stojaki rowerowe.
Projekt przebudowy dworca wykonała pracowania AnArchi Group z Gliwic, a wykonawcą robót budowlanych był Zakład Remontowo-Budowlany MURDZA z Miechowa. Koszt przebudowy dworca Kraków Swoszowice to prawie 10 mln zł.
Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.