YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Otwarto obwodnicę Skawiny

22 lipca 2019 r. dzięki dobrej współpracy GDDKiA z samorządem województwa małopolskiego i gminy Skawina otwarto obwodnicę miasta. Dzięki temu od wczoraj jadąc z Krakowa do Oświęcimia ominiemy Skawinę.



Obwodnica Skawiny, fot. GDDKiA O/KrakówTo była wieloetapowa inwestycja. 29 lipca 2016 r. podpisaliśmy porozumienie z samorządem województwa małopolskiego , dzięki któremu GDDKiA zobowiązała się do pokrycia kosztów przygotowania i realizacji inwestycji. Dotyczy to głównie otwartej wczoraj ostatniej, 2-kilometrowej części obwodnicy Skawiny. Wcześniejsze jej fragmenty zostały wybudowane przez gminę Skawina i podległy Marszałkowi Zarząd Dróg Wojewódzkich. Sam projekt i budowa były przygotowane i realizowane przez Urząd Marszałkowski. Obwodnica została otwarta jako droga wojewódzka, jednak dzięki porozumieniu zostanie przekazana pod zarząd GDDKiA. Dotychczasowa droga krajowa nr 44 przebiegająca przez miasto, przejdzie pod zarząd Marszałka Województwa.

 
Co ważne, dzięki realizacji całej obwodnicy w standardzie o nośności o 11,5 tony na oś, jest ona przystosowana do przenoszenia ruchu ciężkiego zgodnie europejskimi standardami. Pozwoli to skutecznie wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta. Skróci się także czas przejazdu oraz zwiększy komfort podróży. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu drogowego, a w szczególności bezpieczeństwo pieszych mieszkańców Skawiny. Z kolei przedsiębiorcy zyskają większą dostępność do terenów inwestycyjnych.

W ramach inwestycji został wybudowany most nad linią kolejową, rondo na skrzyżowaniu z DK44, a także droga o długości 2,2 km, przy której powstały chodniki, pobocza i ścieżka rowerowa. Rozpoczęte w 2016 r. zadanie było realizowane przez konsorcjum firm Most i Polbud Pomorze. Koszt robót budowlanych to ponad 41 mln zł. Inwestycja była kontynuacją pierwszego etapu budowy, zakończonego w 2014 roku.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Basf Uponor PAM Llloyd Acoustics Geobrugg DCS MPWiK Kraków Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję