Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Otwarto nowy dworzec w Rogowie

Nowoczesny, komfortowy i proekologiczny – taki jest dworzec w Rogowie w województwie łódzkim. 4 sierpnia spółka PKP oddała do użytku podróżnych nowy dworzec kolejowy w Rogowie.



  Zdjęcie: PKP S.A., www.pkp.pl
Budowa nowego dworca w Rogowie trwała blisko dwa lata i była realizowana w trybie „Projektuj i buduj” w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dzięki inwestycji w Rogowie powstał typowy modułowy IDS, w którym zaimplementowano szereg nowoczesnych i zwiększających komfort podróżnych rozwiązań. Zastąpił on dotychczasowy budynek dworca, który został wyburzony na początku realizacji inwestycji. Nowy dworzec w Rogowie posiada nowoczesną, minimalistyczną i funkcjonalną formę architektoniczną. Składa się on z dwóch części. W pierwszej z nich mieści się przestrzeń obsługi podróżnych, czyli hol pełniący jednocześnie funkcję poczekalni. Urządzono ją zgodnie ze współczesnymi trendami w architekturze w jasnej kolorystyce, z dużym dostępem światła dziennego, dostającego się do wnętrza przez wielkoformatowe szklane witryny. Poczekalnię wyposażono w ławki, gabloty, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, system informacji głosowej oraz zegar. Jest ona również w pełni klimatyzowana. W jej sąsiedztwie znajdują się toalety. Natomiast w drugiej części mieści się lokal na wynajem. Pod zadaszeniem zlokalizowano również stojaki rowerowe wraz ze stacją naprawy jednośladów. Dominantą architektoniczną w bryle nowego dworca jest 8-metrowa wieża zegarowa. Elewację pokryto kolorowymi panelami (paskami) HPL, które swoim wyglądem przypominają drewniane deski. Jest to nawiązanie do znajdującego się w Rogowie Arboretum, parku dendrologicznego z unikalnymi gatunkami drzew i krzewów na skalę europejską.

- Rogów to trzeci, po Gorzkowicach i Wilkoszewicach, dworzec, który otworzyliśmy ostatnio w województwie łódzkim. Jest to obiekt nowoczesny, komfortowy, dostępny oraz przyjazny środowisku, dlatego jestem przekonany, że będzie on dobrze służył podróżnym. Ciekawym akcentem tego nowoczesnego obiektu jest nawiązanie, poprzez kolorystykę elewacji, do znajdującego się w Rogowie Arboretum –
mówi Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP S.A.

Nowy dworzec w Rogowie to jednak nie tylko nowoczesna i funkcjonalna architektura z lokalnymi akcentami. Budynek jest pozbawiony barier architektonicznych oraz został wyposażony w wiele udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Wśród nich są m.in. ścieżki prowadzące dla osób niewidzących i niedowidzących w budynku i jego otoczeniu, oznaczenia w alfabecie Braille’a, kontrastowe zestawienie kolorystyki wnętrz dworca, a także tablice dotykowe z planem obiektu.

Na dworcu zaimplementowano również szereg rozwiązań proekologicznych. Budynek wyposażono w system BMS (Building Management System) nadzorujący prace instalacji i urządzeń w celu optymalizacji zużycia mediów. W obiekcie zamontowano również energooszczędne oświetlenie wraz z automatyką sterującą, natomiast na jego dachu 12 sztuk paneli fotowoltaicznych do pozyskiwania „zielonej energii”. Dla poprawy bezpieczeństwa w budynku dworca zainstalowano nowoczesne systemy bezpieczeństwa: monitoringu, kontroli dostępu oraz sygnalizacji włamania i napadu, a także przeciwpożarowe. W bezpośrednim sąsiedztwie dworca wytyczono miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami, a także dla rodzin z dziećmi. Uporządkowana została również zieleń.

Budowa nowego dworca w Rogowie jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Koszt inwestycji to ok. 4,4 mln zł netto (ok. 5,4 mln zł brutto). Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą konsorcjum Heli-Factor Sp. z o.o. i Merx Sp. z o.o.

Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl




Reklamy
GEO-Instruments Keller SG Pam Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję