Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Otwarto drogę wodną Pisz – Węgorzewo

25 kwietnia otwarto dla żeglugi drogę wodną Pisz – Węgorzewo w systemie Wielkich Jezior Mazurskich. Otwarcie było możliwe dzięki zakończeniu remontu Kanału Piękna Góra łączącego jezioro Tajty z jeziorem Kisajno oraz Kanału Tałckiego łączącego jezioro Tałty z jeziorem Tałtowisko.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/

- Inwestycje na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich są niezbędne ze względu na zły stan techniczny brzegów kanałów oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Przebudowa kanałów przyczyni się do poprawy drożności szlaku wodnego, a co za tym idzie do wzrostu bezpieczeństwa, a także zwiększenia potencjału turystycznego regionu i zachowania jego walorów środowiskowych – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Kanał Piękna Góra


W ramach inwestycji przebudowano 140 m umocnień kanału wraz z korektą główki wyjściowej na jezioro Kisajno. Kanał został także przystosowany do głębokości 1,6 m, co zapewni parametry klasy I A drogi wodnej. Remont Kanału Piękna Góra przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa żeglugi na szlaku jezioro Kisajno – jezioro Niegocin. Zastosowana technologia ścianek szczelnych stalowych zwieńczonych oczepem żelbetowym pozwoli na długotrwałe i bezobsługowe użytkowanie kanału w przyszłości. Remont trwał od września 2021 r. i kosztował ponad 3 mln zł.

Kanał Tałcki

Na początku 2022 roku zakończył się remont Kanału Tałckiego łączącego jezioro Tałty z jeziorem Tałtowisko. Kanał o długości 1,6 km przeszedł kompleksową przebudowę. Powstało także 8 przejść dla zwierząt w postaci opasek z kiszek faszynowych. Umocniono i pogłębiono dno kanału dla uzyskania wymaganej głębokości 1,6 m. Remont Kanału Tałckiego trwał 1,5 roku i kosztował ponad 27 mln zł.

Trwają remonty na innych kanałach systemu Wielkich Jezior Mazurskich


Najbardziej zaawansowane są prace na Kanale Mioduńskim. Zakończyły się prace rozbiórkowe i pogrążanie ścianek szczelnych. Trwa wykonywanie drenażu oraz roboty związane z wykonaniem oczepu. Remont potrwa do końca lipca br. Na Kanale Szymońskim trwają rozbiórki istniejącego ubezpieczenia brzegowego oraz pogrążane są kolejno ścianki szczelne. Kontynuowane jest także wykonywanie drenażu oraz oczepu. Termin zakończenia robot budowlanych to kwiecień 2023 r. Na Kanale Węgorzewskim i rzece Węgorapie trwają prace rozbiórkowe i pogrążanie ścianek szczelnych. Inwestycje zakończą się tam kolejno w kwietniu i maju 2023 roku.

Ze względu na remont kanałów Mioduńskiego, Szymońskiego, Węgorzewskiego oraz rzeki Węgorapy na drodze wodnej możliwe są utrudnienia w ruchu oraz wydłużony czas oczekiwania na wejście do kanałów. Mimo prowadzonych prac kanały przez cały sezon żeglugowy pozostaną otwarte dla ruchu.

Ponadto Wody Polskie ogłosiły przetarg na remont śluzy i jazu w Karwiku. Termin otwarcia ofert zaplanowano na 11 maja 2022 r. Oznacza to, że śluza Karwik będzie otwarta dla żeglugi w okresie wakacyjnym, ponieważ prace mają się rozpocząć pod koniec sierpnia lub we wrześniu. W maju tego roku planowane jest także ogłoszenie przetargu na remont Kanału Giżyckiego oraz śluzy Guzianka I.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/





Reklamy
Soletanche Geobrugg GEO-Instruments Keller SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję