– Dla mnie osobiście to niezwykle ważna chwila, ale uważam, że to moment wręcz historyczny dla całej Warszawy. Od dziś możemy mówić, że stolica ma dwie pełne linie metra. Podpisując te umowy sfinalizowaliśmy połączenie podziemną koleją Targówka z Bemowem. Cieszę się, że udało mi się tę inwestycję przeprowadzić od samego jej początku, aż do podpisania umowy na jej ostatni fragment – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z 2,5 km tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji – Ulrychów (C05) oraz Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej. Druga – pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Za tą stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tys. metrów sześciennych podziemnej kubatury.
Dla stacji Ulrychów (C05) oraz Powstańców Śląskich (C04), a także łączących je tuneli szlakowych (D5 i D6) wydany został już komplet pozwoleń na budowę. Dzięki temu realizacja tej inwestycji może rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy