REKLAMA
Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra w Warszawie

15 listopada 2018 r. podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na II linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Gülermak (lider) oraz Astaldi.

Za 3 lata pociągi obsługujące podziemną kolej dojadą do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Linia M2 połączy wówczas Targówek z Bemowem. Wartość kontraktu to 959 249 940 zł.

– Dla mnie osobiście to niezwykle ważna chwila, ale uważam, że to moment wręcz historyczny dla całej Warszawy. Od dziś możemy mówić, że stolica ma dwie pełne linie metra. Podpisując te umowy sfinalizowaliśmy połączenie podziemną koleją Targówka z Bemowem. Cieszę się, że udało mi się tę inwestycję przeprowadzić od samego jej początku, aż do podpisania umowy na jej ostatni fragment –
mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z 2,5 km tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji – Ulrychów (C05) oraz Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej. Druga – pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Za tą stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tys. metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Dla stacji Ulrychów (C05) oraz Powstańców Śląskich (C04), a także łączących je tuneli szlakowych (D5 i D6) wydany został już komplet pozwoleń na budowę. Dzięki temu realizacja tej inwestycji może rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA