REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Ostatnia umowa na projekt S17 Piaski – Hrebenne

Wczoraj w Tomaszowie Lubelskim podpisano umowę na opracowanie projektu dla odcinka drogi S17 od Zamościa do granicy z Ukrainą. To już ostatnia umowa, dzięki czemu cała 120 km droga ekspresowa S17 Piaski – Hrebenne jest projektowana.

Podpisanie umowy na projekt, fot. GDDKiA O/Lublin
Podpisanie umowy na projekt, fot. GDDKiA O/Lublin
Przetarg na prace projektowe podzielono na trzy części. Wczoraj podpisano umowę dla ostatniej części, obejmującej cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): węzeł Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km). W opracowaniu jest już dokumentacja na pozostałe dwie części obejmujące w sumie pięć odcinków od Piask do węzła Zamość Wschód.

Wykonawca dokumentacji, firma IVIA, zaproponuje bardziej szczegółowe rozwiązania dla określonego w decyzji środowiskowej przebiegu trasy, z uwzględnieniem obsługi ruchu lokalnego. Projektanci przeprowadzą analizę i prognozę ruchu, opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno-inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne. To pozwoli zaprojektować ostateczny techniczny wariant realizacji inwestycji i przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Koszt dokumentacji to 9,7 mln zł, a czas opracowania to 17 miesięcy.

Po otrzymaniu gotowej dokumentacji GDDKiA ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy inwestycji realizowanej w systemie „projektuj i buduj”. Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego przewidziano w latach 2021-2025.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Lublin

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA