YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Oko w oko z zabytkami drogownictwa

Oto propozycja na wycieczkę po dziejach drogownictwa. W kilkunastu miejscach na terenie naszego kraju mieszczą się rożne zbiory, od zdjęć, planów technicznych, makiet obiektów inżynierskich, słupków drogowych po maszyny jakie używano do budowy dróg. Wstęp i zwiedzanie są bezpłatne.
Autor: GDDKiA



Skansen Maszyn Drogowych w GdańskuCo ma wspólnego ochrona zabytków z drogownictwem? Otóż jest to jedno z zadań działalności Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Mało kto wie, że ochrona zabytków techniki na ziemiach polskich realizowana jest w sposób zorganizowany od XIX w. Drogownictwo, jak i inne dziedziny techniki, wraz z rozwojem cywilizacyjnym wchłonęło lub połączyło wiele kierunków nauk, rozwijało się sprzętowo, technologicznie. Obrazuje nam to prezentowana w kolejnych odsłonach historia polskiego drogownictwa.

Na żywo z historią budowy dróg można było zapoznać się już w 20-leciu międzywojennym. Jednak zbiory Działu Dróg Kołowych zgromadzone w przedwojennym Muzeum Komunikacji, stanowiące o olbrzymim potencjale, kunszcie i planach, przepadły bezpowrotnie wraz z okupacją niemiecką. Pozostałe eksponaty wyciągnięte ze zgliszcz trafiły do różnych ośrodków muzealnych traktujących sprawy techniczne ogólnie. Czas stalinizmu skutecznie zamroził do lat 70. XX wieku sprawy ochrony zabytków, gdy do tematu powróciło Ministerstwo Komunikacji Centralny Zarząd Dróg Publicznych.

Trudne lata transformacji przetrwały ośrodki znajdujące się strukturach resortu drogowego i dziś pod opieką Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znajdują się placówki, gdzie zabytki drogownictwa są pod ochroną. W Zamościu, Szczucinie, Skwierzynie, Gdańsku Matarni czy Poznaniu są większe zbiory, ekspozycje z ciekawymi artefaktami historii drogowej. Symbolicznie, ale okazale prezentują się walce drogowe ustawione przed siedzibami Oddziałów, Rejonów Generalnej Dyrekcji. Istotnym jest, że wciąż poszukuje się zabytków drogownictwa wartych zachowania dla kolejnych pokoleń, udostępnia, konserwuje, chroni. Staramy się pamiętać o tych którzy byli przed nami, a i tych którzy z naszych doświadczeń będą czerpać w przyszłości.
Zapraszamy do odwiedzenia tych miejsc.
  Zespół Historii Drogownictwa GDDKiA w Szczucinie
Muzeum Techniki Drogowej i Mostowej Okręgu Lubelskiego
Rynek Wielki 6
Zamość
Dostępność:
Od wtorku do piątku, w godz. 10-14
W pozostałych dniach i godzinach po umówieniu się telefonicznie z kustoszem p. Zbigniewem Dobrowolskim, tel. 576 099 372
Wstęp bezpłatny

Zespół Historii Drogownictwa GDDKiA w Szczucinie
ul. 1-go Maja 39
Szczucin
Dostępność:
Od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 oraz dodatkowo ekspozycja zewnętrzna (skansen) w okresie od 13 kwietnia do 20 października w każdą sobotę i niedzielę w godzinach 10-17. Tel. 14 643 52 78
Wstęp bezpłatny

Izba pamięci Drogownictwa w Skwierzynie
ul. Gorzowska 17 a
Skwierzyna
Dostępność:
Wtorek – środa w godz. 8-13, czwartek 8-11, w innych dniach po wcześniejszym uzgodnieniu tel. 601 965 478, 95 717 01 15
Wstęp bezpłatny

Skansen Maszyn Drogowych w Gdańsku
ul. Budowlanych 70
Gdańsk – Matarnia
Dostępność:
Poniedziałek – piątek w godz. 7-15 po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z Kierownikiem Rejonu tel. 58 342 68 10

Skansen Maszyn Drogowych w Ciechocinku
ul. Żytnia 16
Ciechocinek
Dostępność:
Poniedziałek – piątek w godz. 8-16, w pozostałe dni po uzgodnieniu tel. 698 629 751
Wstęp bezpłatny

Siedziba Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi
ul. Irysowa 2

Siedziba Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie

ul. Mogilska 25

Siedziba Laboratorium Drogowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu

ul. Hawelańska

Kratowy most drogowy konstrukcji spawanej z pomostem trwałym według projektu prof. S. Bryły

droga krajowa nr 2 Poznań –Warszawa most przez rzeką Słudwię w Maurzycach

Koszarka drogowa
Droga krajowa nr 7 Skarżysko-Kamienna

Siedziba Rejonu w Nowogardzie
ul. Górna 2

Wydział Technologii Laboratorium Drogowe w Białymstoku
Kleosin ul. Zambrowska 2

Siedziba Rejonu w Latkowie

Siedziba Rejonu w Chodzieży

Zdjęcia: GDDKiA





Reklamy
Soletanche Uponor DCS MPWiK Kraków Llloyd Acoustics PAM Basf Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję