Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Oferty na zaprojektowanie i budowę S7 Lesznowola – Tarczyn Północ

25 lutego br. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 15 km odcinka drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ. W przetargu wpłynęło 6 ofert.



  Zdjęcie: GDDKiA
Najniższą ofertę na kwotę 510 533 942,16 zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Na realizację tej inwestycji przewidzieliśmy kwotę  636 385 511,76 zł.

Pozostałe oferty: 
577 000 000,00 zł, konsorcjum firm  Mirbud  (lider), Kobylarnia (partner)   
580 799 587,33 zł, STRABAG
608 515 057,03 zł, konsorcjum firm Mota-Engil  Central Europe (lider),  Budpol  (partner) 
677 160 510,00 zł, Budimex 
728 543 744,67 zł, POLAQUA

Jak będą oceniane oferty?


Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30 proc.), termin osiągnięcia pierwszego kamienia milowego (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

Najważniejsze terminy


Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Ponadto wymaganiem inwestora jest dopuszczenie do ruchu trasy po ciągu głównym w terminie 13 miesięcy od podpisania umowy (tzw. pierwszy kamień milowy).

Zakres prac 


Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, ewentualne uzyskanie zamiennych decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, wykonanie remontu blisko 17 km „starej” DK7, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.

29 kilometrów trasy i trzy zadania realizacyjne


Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:
- od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
- od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
- od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Realizowana trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zaawansowanie prac na dwóch realizowanych odcinkach


Pomimo trwającej na kontraktach tzw. przerwy zimowej, wykonawcy nie przerwali robót. Realizowany front robót jest dostosowany do panujących warunków atmosferycznych, przy zachowaniu reżimu technologicznego.

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola , zaawansowanie sięga prawie 33 proc. Przypomnijmy, że GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie prace kontynuuje firma POLAQUA.

Prowadzone są prace związane z odhumusowaniem dróg lokalnych, robotami ziemnymi na trasie głównej oraz zbrojeniem obiektu w rejonie m. Zgorzała i budową przejścia dla zwierząt małych w rejonie m. Zamienie. Termin umowny zakończenia wszystkich prac mija w październiku 2022 r.

Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. W grudniu 2020 r. przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót przekroczyło 88 proc. Na jednym z obiektów węzła Tarczyn Południe prowadzone są prace związane z wykonaniem oczepów murów oporowych. Ponadto wykonywane są studnie w ramach budowy kanalizacji deszczowej. Umowny termin zakończenia robót mija w drugiej połowie marca br., niemniej jednak w rozpatrywaniu jest roszczenie wykonawcy o wydłużenie czasu na ukończenie, co oznacza, że termin może zostać przedłużony w przypadku uznania roszczenia.

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Tekst: GDDKiA




Reklamy
GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Keller Geobrugg Porr SG Pam Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję