Oferty na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pułtuska
15 lutego GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 20 km obwodnicy Pułtuska, ujętej w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W przetargu wpłynęło 5 ofert.
Najniższą ofertę na kwotę 442 203 013,82 zł złożyła firma STRABAG. Budżet GDDKiA na to zadanie: 773 129 719,62 zł.
Pozostałe oferty:
– 447 056 365,90 zł, konsorcjum firm: Mirbud (lider), Kobylarnia (partner),
– 448 934 543,83 zł, POLAQUA,
– 449 244 431,25 zł, Budimex,
– 551 996 735,82 zł, PORR.
Jak będą oceniane oferty?
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
– okres gwarancji (30 proc.),
– termin realizacji (10 proc.),
– cena (60 proc.).
Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w czerwcu 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 33 miesiące od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosków o ZRID-y do 12 miesięcy od daty podpisania umowy). Zakończenie prac przewidywane jest wiosną 2025 r.
Zakres prac
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa blisko 20 km trasy. Złoży się na nią ok. 16,8 km nowego fragmentu drogi w ciągu DK61 omijającego Pułtusk po zachodniej stronie oraz blisko 3 km drogi krajowej nr 57 poprowadzonej nowym śladem i omijającej Kleszewo oraz Przemiarowo.
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową nr 57. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Drogi krajowej nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i Mazowsza na Warmię i Mazury.
Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA