Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Domy drewniane wciąż mogą być opłacalną inwestycją
Wiosną 2021 r. ceny drewna – konkretnie kontraktów na tarcicę – wystrzeliły w górę i mimo późniejszych spadków wciąż są na poziomach wyższych niż w 2020 roku. W dodatku znowu idą w górę. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Multi Konferencja infraBIM 2021 Expo V4 Visegrad Group 2021-12-08
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Budownictwo hydrotechniczne w Polsce
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej.[...]


Fundamenty kompleksu biurowego Studio w rękach Soletanche
Trwa realizacja prac fundamentowych pod kompleksem biurowym Studio w Warszawie. Choć w pierwszej fazie budowy wznoszony będzie obiekt zlokalizowany przy ul. Łuckiej 9, Studio B, to zakres fundamentowy wykonywany będzie pod oboma budynkami na raz. Wykonawcą fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska. Prace realizowane są w ramach umowy z budowlaną spółką Skanska w Polsce. Inwestorem jest spółka biurowa Skanska w regionie CEE.[...]



Oferty na realizację obwodnicy Opatowa

24 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa. W przetargu wpłynęło 7 ofert. Obwodnica Opatowa powstanie w ciągu drogi ekspresowej S74 i drogi krajowej nr 9.



  Grafika: GDDKiA
Oferty opiewają na kwoty od ok. 403,7 do 487,7 mln zł. GDDKiA przeznaczyła na realizację inwestycji ok. 601 mln zł. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o trzy miesiące. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Obwodnica Opatowa o długości ok. 12 km będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Miasto odetchnie, kierowcy nie będą stać w korkach


Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy  krajowe o dużym natężeniu ruchu - DK74 Sulejów – Kielce – Kraśnik i DK9 Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Rzeszów. Na odcinku w starym centrum miasta obie te drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w  godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, w jednej trzeciej ciężkich.

Obwodnica Opatowa uwolni miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawi jakość  życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania DK9 i DK74. Obwodnica będzie stanowiła  ważny  odcinek  planowanej  drogi ekspresowej S74, która w przyszłości połączy województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie.

Bezkolizyjnie po nowym śladzie

Inwestycja polegać będzie na budowie, w przeważającej części po nowym śladzie, odcinka  dwujezdniowej  DK9  klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 5,1 km  i  odcinka  dwujezdniowej  drogi ekspresowej S74 o długości ok. 6,7 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a jej uzupełnieniem będzie w przyszłości projektowany odrębnie trzykilometrowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta.

W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe:
- węzeł Opatów  na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z  jej  przyszłym przebiegiem i  z  planowanym tzw. łącznikiem północnym  do DK74, 
-  węzeł  Marcinkowice  na skrzyżowaniu planowanej drogi  ekspresowej  S74 z projektowaną DK9 zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką  nr  757 do Staszowa.   

Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów, Lipnik i Sadowie.  Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74  do istniejącej  DK9  planowane są bezkolizyjne ronda. W ramach inwestycji powstaną  obiekty inżynierskie  (estakady, wiadukty, mosty, przejścia  dla zwierząt i przepusty). Planowane jest  wykonanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, oświetlenia i odwodnienia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zadania wykonawcy 

Zadaniem wyłonionego w postępowaniu przetargowym wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego w oparciu o wykonaną koncepcję programową, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wybudowanie obwodnicy w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.

Tekst: GDDKiA




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Ecol Unicon Keller SG Pam Keramo Soletanche Geobrugg Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję