Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Oferty na realizację obwodnicy Opatowa

24 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa. W przetargu wpłynęło 7 ofert. Obwodnica Opatowa powstanie w ciągu drogi ekspresowej S74 i drogi krajowej nr 9.



  Grafika: GDDKiA
Oferty opiewają na kwoty od ok. 403,7 do 487,7 mln zł. GDDKiA przeznaczyła na realizację inwestycji ok. 601 mln zł. Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji inwestycji o trzy miesiące. Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia tej najkorzystniejszej.

Obwodnica Opatowa o długości ok. 12 km będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

Miasto odetchnie, kierowcy nie będą stać w korkach


Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy  krajowe o dużym natężeniu ruchu - DK74 Sulejów – Kielce – Kraśnik i DK9 Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Rzeszów. Na odcinku w starym centrum miasta obie te drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w  godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, w jednej trzeciej ciężkich.

Obwodnica Opatowa uwolni miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawi jakość  życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. Znacznie skróci czas podróżowania DK9 i DK74. Obwodnica będzie stanowiła  ważny  odcinek  planowanej  drogi ekspresowej S74, która w przyszłości połączy województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie.

Bezkolizyjnie po nowym śladzie

Inwestycja polegać będzie na budowie, w przeważającej części po nowym śladzie, odcinka  dwujezdniowej  DK9  klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 5,1 km  i  odcinka  dwujezdniowej  drogi ekspresowej S74 o długości ok. 6,7 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a jej uzupełnieniem będzie w przyszłości projektowany odrębnie trzykilometrowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta.

W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe:
- węzeł Opatów  na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z  jej  przyszłym przebiegiem i  z  planowanym tzw. łącznikiem północnym  do DK74, 
-  węzeł  Marcinkowice  na skrzyżowaniu planowanej drogi  ekspresowej  S74 z projektowaną DK9 zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką  nr  757 do Staszowa.   

Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów, Lipnik i Sadowie.  Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74  do istniejącej  DK9  planowane są bezkolizyjne ronda. W ramach inwestycji powstaną  obiekty inżynierskie  (estakady, wiadukty, mosty, przejścia  dla zwierząt i przepusty). Planowane jest  wykonanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, oświetlenia i odwodnienia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zadania wykonawcy 

Zadaniem wyłonionego w postępowaniu przetargowym wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego w oparciu o wykonaną koncepcję programową, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i wybudowanie obwodnicy w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.

Tekst: GDDKiA




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Porr Keller Geobrugg Soletanche GEO-Instruments SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję