Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Oferty na projekt i budowę S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne

25 kwietnia GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Tomaszów Lubelski – Hrebenne. W przetargu wpłynęło 8 ofert. Najniższą ofertę złożyła spółka Budimex.



  Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
48,5 km drogi ekspresowej S17 w przetargu

To ostatni z ogłoszonych w grudniu 2021 roku przetargów na realizację trzech fragmentów drogi ekspresowej S17 na południe od Zamościa w kierunku przejścia granicznego w Hrebennem. Droga została podzielona na trzy odcinki:
- Zamość Wschód – Zamość Południe (ok. 12,5 km),
- Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km),
- Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,5 km).

Z uwagi na trudną sytuację geopolityczną (wojna w Ukrainie i jej wpływ na gospodarkę) GDDKiA przedłużyła termin składania ofert o ok. miesiąc. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i optymalne skalkulowanie ryzyk przez wykonawców.

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy chętnych do budowy dwóch odcinków między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe, a także Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ. 25 kwietnia poznaliśmy oferty na realizację „ekspresówki” od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego.

Oferty


W przetargu na trzeci z ww. odcinków S17 wpłynęło osiem ofert. Cztery z nich zmieściły się w zaplanowanym budżecie na inwestycję, który wynosi ok. 664,8 mln zł. Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.).

Złożone oferty w przetargu:
- Budimex - ok. 598 3 mln zł 
- Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - ok. 603,3 mln zł  
- konsorcjum firm PORR (lider), Antex II (partner) - ok. 624,5 mln zł 
- konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - ok. 655,6 mln zł  
- Stecol Corporation - ok. 683,1 mln zł  
- konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) - ok. 711 mln zł  
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ok. 713,4 mln zł 
- Mota-Engil Central Europe - ok. 739,5 mln zł  

Nowa trasa

Odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.

Zwycięzca przetargu, przed rozpoczęciem prac budowlanych, będzie musiał wykonać projekt budowlany i uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W tym przypadku decyzję wydaje Wojewoda Lubelski.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Soletanche GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Porr SG Pam Keller Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję