


























Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Oferty na projekt i budowę S10 Emilianowo – Solec
Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę ponad 8 km odcinka drogi ekspresowej S10 z Emilianowa do Solca Kujawskiego. To czwarty, a zarazem ostatni odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń, dla którego otwarto oferty.


Złożone oferty
Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 233 587 961,76 zł, złożyła firma Budimex. Z kolei najwyższą ofertę (309 600 414,07 zł) złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 424 475 852,67 zł. Wszystkie oferty mieszczą się w naszych szacunkach.
Pełna lista ofert:
- BUDIMEX - 233 587 961,76 zł
- POLAQUA - 239 835 489,69 zł
- Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 253 439 975,05 zł
- PORR - 265 052 700,00 zł
- STRABAG - 271 750 642,72 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 297 660 000,00 zł
- Konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider), MASFALT (partner) - 297 928 679,00 zł
- Konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy) - 303 939 458,95 zł
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 309 600 414,07 zł
Przedstawione oferty zostaną teraz poddane analizie w celu wyboru najkorzystniejszej z nich. Oceniane będą według kryteriów takich jak: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.). Trwa analiza złożonych ofert.
S10 Emilianowo – Solec
Odcinek S10 Emilianowo – Solec będzie miał długość 8,64 km. Droga rozpocznie się na wschód od planowanego węzła Emilianowo i prowadzić będzie w kierunku Torunia do Solca Kujawskiego, kończąc się przed planowanym węzłem Solec. W ramach tej inwestycji powstanie również Obwód Utrzymania Drogi oraz nowy węzeł Makowiska.
Omawiany odcinek będzie stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim oraz dopełnienie południowego odcinka obwodnicy Bydgoszczy.
S10 Bydgoszcz – Toruń
S10 Emilianowo – Solec to czwarty, a zarazem ostatni odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń, dla którego otwarto oferty. Wcześniej, 27 sierpnia, otwarto oferty na odcinek Bydgoszcz Południe – Emilianowo wraz z rozbudową DK25. 3 września otwarto oferty dla S10 Solec – Toruń Zachód, a 13 września otwarto oferty na odcinek Toruń Zachód – Toruń Południe. W ramach czterech przetargów na S10 Bydgoszcz – Toruń wpłynęło łącznie ponad 3200 zapytań.
Droga ekspresowa S10 stanowi jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W docelowym kształcie S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Tym samym w przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy. Odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń zlokalizowany jest w sercu województwa kujawsko-pomorskiego i połączy dwa największe jego miasta.
Inwestycja rządowa w miejsce PPP
Początkowo trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Rząd przeznaczy dodatkowo ponad 21 mld zł na realizację Programu, a środki te trafią między innymi na budowę dróg ekspresowych S6 od Koszalina do obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie S10 Toruń – Bydgoszcz, które planowo zrealizować w formule PPP.
Źródło: tekst GDDKiA O/Bydgoszcz, www.gov.pl/web/gddkia-bydgoszcz/
Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 233 587 961,76 zł, złożyła firma Budimex. Z kolei najwyższą ofertę (309 600 414,07 zł) złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 424 475 852,67 zł. Wszystkie oferty mieszczą się w naszych szacunkach.
Pełna lista ofert:
- BUDIMEX - 233 587 961,76 zł
- POLAQUA - 239 835 489,69 zł
- Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 253 439 975,05 zł
- PORR - 265 052 700,00 zł
- STRABAG - 271 750 642,72 zł
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 297 660 000,00 zł
- Konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider), MASFALT (partner) - 297 928 679,00 zł
- Konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy) - 303 939 458,95 zł
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - 309 600 414,07 zł
Przedstawione oferty zostaną teraz poddane analizie w celu wyboru najkorzystniejszej z nich. Oceniane będą według kryteriów takich jak: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.). Trwa analiza złożonych ofert.
S10 Emilianowo – Solec
Odcinek S10 Emilianowo – Solec będzie miał długość 8,64 km. Droga rozpocznie się na wschód od planowanego węzła Emilianowo i prowadzić będzie w kierunku Torunia do Solca Kujawskiego, kończąc się przed planowanym węzłem Solec. W ramach tej inwestycji powstanie również Obwód Utrzymania Drogi oraz nowy węzeł Makowiska.
Omawiany odcinek będzie stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim oraz dopełnienie południowego odcinka obwodnicy Bydgoszczy.
S10 Bydgoszcz – Toruń
S10 Emilianowo – Solec to czwarty, a zarazem ostatni odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń, dla którego otwarto oferty. Wcześniej, 27 sierpnia, otwarto oferty na odcinek Bydgoszcz Południe – Emilianowo wraz z rozbudową DK25. 3 września otwarto oferty dla S10 Solec – Toruń Zachód, a 13 września otwarto oferty na odcinek Toruń Zachód – Toruń Południe. W ramach czterech przetargów na S10 Bydgoszcz – Toruń wpłynęło łącznie ponad 3200 zapytań.
Droga ekspresowa S10 stanowi jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W docelowym kształcie S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Tym samym w przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy. Odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń zlokalizowany jest w sercu województwa kujawsko-pomorskiego i połączy dwa największe jego miasta.
Inwestycja rządowa w miejsce PPP
Początkowo trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Rząd przeznaczy dodatkowo ponad 21 mld zł na realizację Programu, a środki te trafią między innymi na budowę dróg ekspresowych S6 od Koszalina do obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie S10 Toruń – Bydgoszcz, które planowo zrealizować w formule PPP.
Źródło: tekst GDDKiA O/Bydgoszcz, www.gov.pl/web/gddkia-bydgoszcz/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.