Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Oferty na projekt i budowę obwodnicy Sztabina

11 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sztabina w ciągu drogi krajowej nr 8. Inwestycja została ujęta w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.



Wpłynęły cztery oferty, wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (242,24 mln zł). Ofertę z najniższą ceną złożył Budimex - 134,82 mln zł, a z kolei najdroższą ofertę przedstawił STRABAG - 194,72 mln zł. Teraz oferty zostaną sprawdzone, także pod kątem rażąco niskiej ceny.

Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Sztabina został ogłoszony 23 grudnia 2020 r. Droga o długości 4,23 km ominie miejscowość po stronie wschodniej. Obecnie przewidziana jest jedna jezdnia, przekrój 1x2 (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach), dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Obwodnica rozpocznie się trójwlotowym rondem, ok. 350 m przed rzeką Biebrzą. Zakończy natomiast włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 8 na wysokości Nowej Cegielni.

W ramach przedsięwzięcia wybudowana zostanie między innymi estakada nad doliną Biebrzy, powstaną trzy skrzyżowania, w tym dwa ronda, wiadukt w ciągu drogi powiatowej DP1228B, oraz górne i liczne mniejsze dolne przejścia dla zwierząt. 

Podpisanie umowy z wykonawca planowane jest na III kwartał bieżącego roku. Roboty budowlane realizowane będą w latach 2023-2025. Podstawowym celem budowy obwodnicy Sztabina jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 8. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego miasta.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA




Reklamy
Porr Keller GEO-Instruments SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Optem Soletanche Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję