YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wybrano ofertę na dobudowę pasa na A4
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu jezdni prawej na istniejącym odcinku A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej. [...]

Subaru Forester e-Boxer




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym NOVKOL 2020, 2.12.2020 2020-12-02
[...]


Wszyscy potrzebujemy działania ze spokojem i rozwagą
Rozmowa z Dariuszem Blocherem, prezesem zarządu Budimeksu SA.[...]


Przyszłość transportu to ETA
Według danych zawartych w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowanym wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online, co stanowi wzrost o 11% względem roku ubiegłego. Szybki, determinowany przez pandemię wzrost branży e-commerce stanowi wyzwanie dla operatorów logistycznych.[...]


PERI drukuje dom wielorodzinny w 3D w Niemczech
17 listopada 2020 r. w bawarskim Wallenhausen firma PERI GmbH ponownie drukuje budynek mieszkalny przy użyciu drukarki 3D do betonu.[...]



Oferty na projekt i budowę drogi S19 Kuźnica – Sokółka

22 października GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na projekt i budowę drogi S19 Kuźnica – Sokółka oraz – w ramach tego zadania – dwujezdniowego odcinka DK19 klasy GP o długość 5,25 km, w pobliżu przejścia granicznego w Kuźnicy.



Grafika: GDDKiA O/BiałystokTo „geograficznie” pierwszy odcinek S19, albowiem zgodnie z kilometrażem „eska” liczona jest właśnie od granicy Polski i Białorusi w Kuźnicy.

W przetargu ogłoszonym 7 września br. wpłynęło siedem ofert, z których najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia – 448,95 mln zł (28,42 mln zł za kilometr). Z kolei najwyżej, bo na 589,09 mln zł, wyceniło kontrakt konsorcjum firm Unibep i Budrex. Wszystkie oferty mieszczą się w naszych szacunkach, które opiewają na kwotę 832,09 mln zł. Komisja przetargowa rozpoczęła analizę i weryfikację złożonych ofert.

Budowa ruszy za dwa lata


Cała inwestycja (w sumie 15,795 km) ma być zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji zaplanowano na I kwartał przyszłego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz - co za tym idzie - rozpoczęcie prac przewidziane jest na III kw. 2022 r. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na I kwartał 2025 r.

Przetarg obejmuje budowę odcinka DK19 (klasa GP) od samego przejścia granicznego do węzła Kuźnica (5,25 km) oraz odcinka drogi ekspresowej S19 - od węzła Kuźnica do węzła Sokółka Północ (10,55 km). Całość od północy omija miasto, dzięki czemu wyprowadzony zostanie z Kuźnicy ruch tranzytowy z i do przejścia granicznego.   

Będą miejsca dla pojazdów czekających na odprawę


Droga ekspresowa S19 ma być dwujezdniowa (po dwa pasy w obu kierunkach) i przystosowana do ciężkiego ruchu - nośność 11,5 tony/oś. Przy samym przejściu granicznym zaplanowano sześć pasów ruchu (dwa wjazdowe do kraju i cztery wyjazdowe). Rodzaj konstrukcji nawierzchni (beton cementowy czy nawierzchnia asfaltowa) wybierze wykonawca.

Przewidziano też budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Na kierunku wjazdowym do Polski – MOP Popławce, na kierunku wyjazdowym – MOP Wojnowce. Na MOP-ie wyjazdowym z Polski przewidziano aż 827 stanowisk postojowych dla samochodów ciężarowych, umożliwiając oczekiwanie na odprawę graniczną oraz 210 stanowisk dla aut osobowych.

Dwa węzły

Na ekspresowej części inwestycji powstaną dwa węzły:
- Kuźnica – na tym węźle istniejąca obecnie droga krajowa nr 19 (docelowo - droga wojewódzka) będzie krzyżować się z drogą ekspresową S19. Węzeł obsłuży relacje Kuźnica – Sokółka oraz Kuźnica – Białystok.
- Sokółka Północ – istniejąca droga krajowa nr 19 będzie krzyżować się na tym węźle z drogą ekspresową S19. Węzeł obsłuży relację Kuźnica -e  Sokółka. Zadanie obejmować będzie również budowę 12 obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką Łosośna oraz jednego wiaduktu kolejowego.

Źródło: GDDKiA O/Białystok




Reklamy
Palisander Luxo Eurovia Noe Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Geobrugg Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję