REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Oferty na kontynuację budowy S7 Lubień – Naprawa

19 października br. krakowski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Naprawa (jezdnia prawa). Wpłynęło 7 ofert.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
Wpłynęło  siedem  ofert, z czego najniższą cenę zaproponowała firma  Strabag  Infrastruktura Południe,  74 533  170,01  zł,  natomiast najwyższą  UNIBEP  i  Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe,  91 187  467,98  zł. Komisja przetargowa rozpoczyna sprawdzanie złożonych dokumentów pod względem merytorycznym i formalnym.

Oferty złożyli:
1.  Strabag  Infrastruktura Południe  –  74 533  170,01  zł 
2.  Mota-Engil  Central Europe  –  74 828  938,33  zł 
3.  Polbud-Pomorze  i  Wibra  Recycling Technologies  –  79 879  079,42  zł 
4.  Budimex  –  81 583  535,94  zł 
5.  Intercor  –  86 100  006,40  zł 
6.  Nowak-Mosty  i  P.H.U.B. Piotr Pawlica  –  89 100  337,47  zł 
7.  UNIBEP  i  Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe  –  91 187  467,98  zł 
 
Wszystkie oferty mieszczą się w  kwocie, którą GDDKiA  zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,  tj.  99 960 190,76 zł.  Wszyscy wykonawcy zadeklarowali także skrócenie terminu realizacji zadania o 4 tygodnie, co oznacza, że chcą zrealizować inwestycję  w ciągu 8  miesięcy od dnia podpisania umowy. 

Zakres inwestycji


Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, naprawcze, dokończenie budowy prawej jezdni  odcinka  drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa  o  długości ok. 7,6  km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą  zostać  skarpy głębokich wykopów, a na czas wykonywania robót zapewniony powinien być dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym przez cały czas trwania budowy. Trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i zrealizować urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód). 

Przyczyny  ogłoszenia  nowego przetargu


17 lipca 2020 r.  GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum  IDS-BUD i ALTIS-HOLDING,  ponieważ  mobilizacja  wykonawcy  nie wskazywała  na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni S7 Lubień – Naprawa w terminie określonym  w aneksie do umowy,  czyli do końca października 2020 r. Pomimo licznych  działań  GDDKiA  skierowanych do wykonawcy  nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac  w wymaganym zakresie po  zakończeniu okresu zimowego (trwał  do 15 marca  2020 r.).  Wykonawca nie posiadał odpowiedniej ilości sprzętu, pracowników i środków do kontynuacji robót.  W trybie przewidywanym w umowie,  czyli na podstawie  Subklauzuli  15.1  Warunki Szczególne Kontraktu, wezwaliśmy wykonawcę do poprawy, w tym do wykonania szeregu ściśle określonych zakresów robót, w  terminie do 10 czerwca 2020 r. Wykonawca nie wywiązał się z większości postawionych przed nim wymagań:
– brak wymaganego postępu robót,  
– narastające opóźnienia,  
– nieprawidłowości w rozliczaniu podwykonawców.  

Z przetargu na kontynuację budowy wyłączono dokończenie estakady


1 września 2020 r. podpisaliśmy umowę na kontynuację budowy estakady  w ciągu  drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – eNaprawa z dotychczasowym wykonawcą, polską firmą TBM z Grzybna w woj. pomorskim. W ramach umowy wykonawca ma dokończyć budowę estakady zgodnie z wydaną decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i dokonać odbioru robót budowlanych po ich zakończeniu. Koszt prac po negocjacjach wyceniony został na 42 229 809,81 zł. Termin zakończenia robót określono na 12 miesięcy i 15 dni od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji wliczony zostanie okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca). Umowa została zawarta na podstawie przeprowadzonej procedury udzielenia zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, po zakończonej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Przed podpisaniem umowy na kontynuację budowy estakady przeprowadzone były badania ciągłości pali  pod podpory estakady. Badania nie wykazały żadnych uszkodzeń i przemieszczeń pali. Zachowana jest ciągłość i nośność pali.  Przystąpiono do prac przy zbrojeniach i betonowaniu kolejnych segmentów estakady. Wykonywana jest także  mikroniwelacja  terenu pod obiektem.

Źródło: GDDKiA O/Kraków
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA