






Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Oferty na budowę S6 Sławno – Słupsk
30 grudnia GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej S6 Sławno – Słupsk. Oferty złożyło dziesięć firm, z których najniższą cenę zaproponowała spółka POLAQUA (678 mln zł).


Wszyscy oferenci zadeklarowali skrócenie czasu na wykonanie o 3 miesiące, a także wydłużyli okres gwarancji o 5 lat. Oznacza to, że na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 29 miesięcy od momentu podpisania umowy. Złożone oferty będą teraz analizowane.
Zakres prac
Odcinek o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do Słupska, znajdującego się już w województwie pomorskim. W ramach umowy, podobnie jak w przetargu na odcinek Koszalin – Sławno, wykonawca przygotuje projekty wykonawcze, zrealizuje roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Oprócz trasy głównej powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską”, budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów.
To ostatni fragment S6 pomiędzy Szczecinem i Trójmiastem
W ramach całego, 46-kilometrowego odcinka powstanie aż osiem węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice i Bobrowice Sławno, Warszkowo, Wrześnica, Sycewice) oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii (Karwice Północ i Karwice Południe). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Droga S6 Koszalin – Słupsk wyposażona zostanie w nowoczesne urządzenia do zarządzania ruchem, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy związane z bezpieczeństwem ruchu na drodze. Ponadto powstanie sieć teleinformatyczna umożliwiająca sprawne i szybkie komunikowanie zdarzeń do Punktu Informacji Drogowej. Planowane rozpoczęcie prac budowanych będzie miało miejsce jesienią przyszłego roku. Nowa droga powinna zostać udostępniona kierowcom w 2025 r.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Zakres prac
Odcinek o długości 22,9 km omija Sławno częściowo od strony południowej i biegnie do Słupska, znajdującego się już w województwie pomorskim. W ramach umowy, podobnie jak w przetargu na odcinek Koszalin – Sławno, wykonawca przygotuje projekty wykonawcze, zrealizuje roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Oprócz trasy głównej powstaną cztery węzły drogowe (Sławno, Warszkowo, Września i Sycewice) oraz infrastruktura towarzysząca. W planach jest m.in przebudowa dróg krzyżujących się z nową „eską”, budowa dróg dojazdowych, a także awaryjnych wjazdów czy przejazdów.
To ostatni fragment S6 pomiędzy Szczecinem i Trójmiastem
W ramach całego, 46-kilometrowego odcinka powstanie aż osiem węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice i Bobrowice Sławno, Warszkowo, Wrześnica, Sycewice) oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii (Karwice Północ i Karwice Południe). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Droga S6 Koszalin – Słupsk wyposażona zostanie w nowoczesne urządzenia do zarządzania ruchem, urządzenia ochrony środowiska oraz elementy związane z bezpieczeństwem ruchu na drodze. Ponadto powstanie sieć teleinformatyczna umożliwiająca sprawne i szybkie komunikowanie zdarzeń do Punktu Informacji Drogowej. Planowane rozpoczęcie prac budowanych będzie miało miejsce jesienią przyszłego roku. Nowa droga powinna zostać udostępniona kierowcom w 2025 r.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.