






Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Odnowiony przystanek Wolbórka
Od lipca podróżni korzystają z odnowionego przystanku Wolbórka. Zadanie zostało zrealizowane przez Polskie Linie Kolejowe w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości ok. 100 mln zł współfinansowanego ze środków POIiŚ.


Od 1 lipca podróżni korzystają już z obydwu krawędzi peronowych na przystanku Wolbórka w województwie łódzkim na linii Warszawa – Katowice. Pierwsza krawędź została zmodernizowana w marcu br. Wykonawca zakończył montaż nowych ławek i wiat. Na peronie znajduje się czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładami jazdy. Energooszczędne oświetlenie ledowe umożliwia bezpieczne poruszanie się po zmroku. Obiekt jest dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dodatkowym wsparciem dla osób niewidomych i niedowidzących są ścieżki naprowadzające. Wartość prac w Wolbórce wyniosła ok. 4 mln zł.
Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów, to efekt realizacji projektu pn. „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013”. Wartość zadania wynosi ok. 100 mln zł przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
Efekty prac w trzech województwach
Z objętych projektem 22 peronów w 15 miejscowościach dostęp do pociągów już zwiększa 20 nowych platform. W województwie kujawsko-pomorskim dostępniejsze dla wszystkich podróżnych są już perony w Suchatówce, Gniewkowie, Turznie, Zieleni, Książkach, Papowie Toruńskim, Kamionkach Jezioro i Rychnowie Wielkim na linii Inowrocław – Toruń – Jabłonowo Pomorskie.
W województwie wielkopolskim, na linii Kluczbork – Poznań Główny, dostępność kolei zwiększy się na 6 stacjach i przystankach. Podróżni już zyskali lepsze warunki w Łęce Opatowskiej, Domaninie, Solcu Wielkopolskim, i Pierzchnie, a w 2023 r. skorzystają ze zmodernizowanych peronów w Kępnie i Słupi.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów, to efekt realizacji projektu pn. „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013”. Wartość zadania wynosi ok. 100 mln zł przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.
Efekty prac w trzech województwach
Z objętych projektem 22 peronów w 15 miejscowościach dostęp do pociągów już zwiększa 20 nowych platform. W województwie kujawsko-pomorskim dostępniejsze dla wszystkich podróżnych są już perony w Suchatówce, Gniewkowie, Turznie, Zieleni, Książkach, Papowie Toruńskim, Kamionkach Jezioro i Rychnowie Wielkim na linii Inowrocław – Toruń – Jabłonowo Pomorskie.
W województwie wielkopolskim, na linii Kluczbork – Poznań Główny, dostępność kolei zwiększy się na 6 stacjach i przystankach. Podróżni już zyskali lepsze warunki w Łęce Opatowskiej, Domaninie, Solcu Wielkopolskim, i Pierzchnie, a w 2023 r. skorzystają ze zmodernizowanych peronów w Kępnie i Słupi.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.