


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Oddano do ruchu obwodnicę Myśliborza
Od 20 września 2021 r. kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Myśliborza, która powstała w ciągu drogi krajowej nr 26. Inwestycja o długości 3,4 km wyprowadziła z zabytkowego centrum Myśliborza ruch tranzytowy.


Ciężarówki nie muszą już jeździć „pod prąd” obok średniowiecznej bramy obronnej. Inwestycja została zrealizowana dzięki współpracy GDDKiA i Miasta Myślibórz. Samorząd wsparł inwestycję wartą 47,7 mln złotych kwotą 8 mln zł i zrezygnował z odszkodowań pod grunty. Wykonawcą inwestycji była firma Maldrobud z Myśliborza.
Wiele lat oczekiwana na obwodnicę
Inwestycja była już od 2009 roku gotowa do realizacji, jednak dopiero podpisany w październiku 2017 r. przez Ministra Infrastruktury Program Inwestycji zagwarantował środki na realizację inwestycji z budżetu państwa. Decyzja ta umożliwiła aktualizację dokumentacji. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w maju 2019 r. Roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.
Rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Myśliborzu
Przez zabytkowe centrum Myśliborza dotychczas przebiegała droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Wiązało się to z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców, którzy wjeżdżając od zachodu do Myśliborza musieli przejechać pod średniowieczną bramą miejską. Ciężarówki nie mieściły się i musiały przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiązała te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy.
Nowa droga
Trasa omija centrum miasta od południa i została poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Jest to jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstało rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26. Na dalszym przebiegu obwodnicy powstały dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji zbudowano również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.
Dodatkowe prace na obwodnicy
Pod koniec września ruszą prace związane z przebudową włączenia ul. 1-go Maja (dawny przebieg DK26) do ronda łączącego DK23 i DK26. Do rozpoczęcia tych robót niezbędne było przełożenie ruchu na obwodnicę, ponieważ będzie konieczne zamknięcie dawnego przebiegu DK26 przy rondzie na czas przebudowy drogi i instalacji podziemnych. Do końca października te roboty mają być wykonane.
Zamontowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Łużycką. Jest to efekt przeanalizowania sytuacji na tym skrzyżowaniu w związku z postępującymi zmianami w zagospodarowaniu tego obszaru i powstaniem nowych obiektów generujących ruch. Sygnalizacja ma być również gotowa do końca października.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Wiele lat oczekiwana na obwodnicę
Inwestycja była już od 2009 roku gotowa do realizacji, jednak dopiero podpisany w październiku 2017 r. przez Ministra Infrastruktury Program Inwestycji zagwarantował środki na realizację inwestycji z budżetu państwa. Decyzja ta umożliwiła aktualizację dokumentacji. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w maju 2019 r. Roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.
Rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Myśliborzu
Przez zabytkowe centrum Myśliborza dotychczas przebiegała droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Wiązało się to z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców, którzy wjeżdżając od zachodu do Myśliborza musieli przejechać pod średniowieczną bramą miejską. Ciężarówki nie mieściły się i musiały przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiązała te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy.
Nowa droga
Trasa omija centrum miasta od południa i została poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Jest to jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstało rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26. Na dalszym przebiegu obwodnicy powstały dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji zbudowano również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.
Dodatkowe prace na obwodnicy
Pod koniec września ruszą prace związane z przebudową włączenia ul. 1-go Maja (dawny przebieg DK26) do ronda łączącego DK23 i DK26. Do rozpoczęcia tych robót niezbędne było przełożenie ruchu na obwodnicę, ponieważ będzie konieczne zamknięcie dawnego przebiegu DK26 przy rondzie na czas przebudowy drogi i instalacji podziemnych. Do końca października te roboty mają być wykonane.
Zamontowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Łużycką. Jest to efekt przeanalizowania sytuacji na tym skrzyżowaniu w związku z postępującymi zmianami w zagospodarowaniu tego obszaru i powstaniem nowych obiektów generujących ruch. Sygnalizacja ma być również gotowa do końca października.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.