Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Oddano do ruchu obwodnicę Myśliborza

Od 20 września 2021 r. kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Myśliborza, która powstała w ciągu drogi krajowej nr 26. Inwestycja o długości 3,4 km wyprowadziła z zabytkowego centrum Myśliborza ruch tranzytowy.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Ciężarówki nie muszą już jeździć „pod prąd” obok średniowiecznej bramy obronnej. Inwestycja została zrealizowana dzięki współpracy GDDKiA i Miasta Myślibórz. Samorząd wsparł inwestycję wartą 47,7 mln złotych kwotą 8 mln zł i zrezygnował z odszkodowań pod grunty. Wykonawcą inwestycji była firma Maldrobud z Myśliborza.

Wiele lat oczekiwana na obwodnicę


Inwestycja była już od 2009 roku gotowa do realizacji, jednak dopiero podpisany w październiku 2017 r. przez Ministra Infrastruktury Program Inwestycji zagwarantował środki na realizację inwestycji z budżetu państwa. Decyzja ta umożliwiła aktualizację dokumentacji. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w maju 2019 r. Roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.

Rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Myśliborzu


Przez zabytkowe centrum Myśliborza dotychczas przebiegała  droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym.  Wiązało  się  to  z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak  i dla kierowców, którzy  wjeżdżając  od  zachodu  do Myśliborza musieli przejechać pod  średniowieczną bramą  miejską. Ciężarówki nie mieściły się  i  musiały  przejeżdżać „pod prąd” obok bramy.  Obwodnica rozwiązała  te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy.

Nowa droga


Trasa omija  centrum miasta od południa  i  została  poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Jest to  jednojezdniowa droga klasy GP  (droga główna ruchu przyspieszonego). Na początku obwodnicy (patrząc  od strony zachodniej) powstało  rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26. Na dalszym przebiegu obwodnicy  powstały  dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza.  W ramach inwestycji  zbudowano  również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.

Dodatkowe prace na obwodnicy


Pod koniec września ruszą  prace związane z przebudową włączenia  ul. 1-go Maja (dawny przebieg DK26)  do ronda łączącego DK23 i DK26. Do rozpoczęcia tych robót niezbędne było przełożenie  ruchu na obwodnicę, ponieważ będzie konieczne zamknięcie dawnego przebiegu DK26  przy rondzie na czas przebudowy drogi i instalacji podziemnych. Do końca października te roboty mają być wykonane.

Zamontowana  zostanie również  sygnalizacja  świetlna  na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Łużycką. Jest to efekt przeanalizowania sytuacji na tym skrzyżowaniu w związku z  postępującymi zmianami w zagospodarowaniu tego obszaru i  powstaniem  nowych obiektów generujących ruch. Sygnalizacja ma być również gotowa do końca października.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Keller GEO-Instruments Porr SG Pam Geobrugg Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję