Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Oddano do ruchu nowy most w Kurowie

Zbudowana przed II wojną światową przeprawa przez Dunajec w Kurowie za chwilę przejdzie do historii. Kierowcy korzystają już z nowego mostu w ciągu DK75. To umożliwi wykonawcy rozbiórkę starego obiektu i dokończenie inwestycji.



  Zdjęcie: www.dk75-mostwkurowie.pl
Trzeci pod względem wielkości tego rodzaju most w Polsce

Most na Dunajcu ma 602 metry długości, ponad 17 metrów szerokości i  trzy pylony o wysokości 33,5 m  od poziomu terenu, a 22,8 m od jezdni na pomoście.  To obiekt typu  extradosed, który powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. To sprawia, że takie obiekty są tańsze w wykonaniu od typowych mostów wantowych i z kolei bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe.  W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), następny jest most na obwodnicy Ostródy (677 m), a kolejnym most w Kurowie, na Dunajcu.

Nowy obiekt ma cztery przęsła, a odległości pomiędzy nimi wynoszą 100 m - 200 m - 200 m - 100 m.  Na każdym pylonie zamontowano  dziewięć want, a każda z nich  z kolei  zbudowana jest z 61 splotów stalowych lin.  Oprócz jezdni powstała też ścieżka pieszo-rowerowa.  Stałe podpory mostu znajdują się poza nurtem rzeki Dunajec. Zastosowana technologia budowy mostu wymagała wykonania podpór tymczasowych  zlokalizowanych w nurcie rzeki,  na czas realizacji obiektu. Rozbiórka tych podpór rozpocznie się jeszcze w listopadzie 2021 r.

Do wybudowania obiektu wykorzystano  ok. 24 500 m3  betonu,  4 926 551 kg  stali miękkiej,  430 000 kg  stali sprężającej, a długość kabli  extradosed  wynosi 7,2 km. By powstał nasyp pod drogę, tzw. najazdy na most, zużyto 180 048 m3  materiału nasypowego. Zamontowane na obiekcie czujniki monitorują funkcjonowanie konstrukcji, wykonując pomiary m.in.  odkształceń w przekrojach  pylonowych i przęsłowych oraz sił na wantach.  Przed  przełożeniem ruchu na nowy most pomyślnie przeprowadzono próby obciążenia.

Stary most zniknie z krajobrazu


Stary obiekt,  z którego jeszcze niedawno korzystali kierowcy,  zostanie  rozebrany.  Ma 407,6 m długości. Jego budowa rozpoczęła się przed II wojną światową, a zakończyła w 1943 r. Jest wyeksploatowany i za wąski. Ma zaledwie 7,5 m szerokości, a jezdnia 6 m. Po rozbiórce pozostanie jeden przyczółek od strony Brzeska, który zostanie zamieniony na punkt widokowy. Jeszcze w tym roku wykonawca przystąpi do rozbierania tego obiektu.

Co jeszcze powstanie w ramach inwestycji

Droga krajowa nr 75 zostanie rozbudowana do klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) na odcinku 2 km, a skrzyżowania DK75 z drogą gminną w Kurowie i parking z miejscem ważenia pojazdów przebudowane. Po obydwu stronach mostu powstaną drogi serwisowe, a ponadto zatoki autobusowe, ekran akustyczny oraz ciągi pieszo-rowerowe.

Wybudowano nową kanalizację deszczową, kanał technologiczny, przełożono sieć teletechniczną. Część zjazdów indywidualnych od strony Nowego Sącza została już przebudowana. Oświetlenie drogi wykonane jest w 60 proc.

Zgodnie z kontraktem  wszystkie  roboty  prowadzone w ramach tej inwestycji mają być zakończone wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w kwietniu 2022 r. Nie będą one jednak miały wpływu na ruch po nowym moście.

Wykonawcą  nowego mostu  jest  polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina i  Hódút  (Hódmezővásárhelyi  Útépitő) z Węgier. Koszt inwestycji wyniósł  ponad 189 mln zł. 

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Keller SG Pam GEO-Instruments Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Porr Optem Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję