Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Oddano do ruchu drogę S7 Szczepanowice – Widoma

Od 4 października 2021 r. kierowcy mogą korzystać z oddanej drogi ekspresowej S1 na odcinku Szczepanowice – Widoma. Inwestycja o długości 13,1 km posiada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.



  Zdjęcie: Krzysztof Nalewajko, GDDKiA, www.gov.pl/web/infrastruktura/
- Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych naszego kraju. Połączy trójmiejskie porty, a także port w Elblągu, który zyska dostęp do morza dzięki przekopowi Mierzei Wiślanej i budowie kanału żeglugowego, z południem Polski. To droga o dużym znaczeniu gospodarczym i turystycznym. Dzięki jej realizacji znacząco poprawi się też bezpieczeństwo ruchu drogowego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Prezydent Andrzej Duda wskazywał, że to pierwszy odcinek S7. - Mam nadzieję, że do końca 2023 r. będziemy mogli ją otworzyć już całkowicie – od Krakowa aż do Warszawy, a z Warszawy aż na Wybrzeże, do Gdańska będzie można dojechać. To są wielkie zamierzenia – zaznaczył.

W ramach zadania wybudowane zostały dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstało 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i estakada w Szczepanowicach, która jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości ponad 680 m. Nowy obiekt przebiega nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.


 
Zakres inwestycji obejmował budowę drogi ekspresowej S7 z dzielącym pasem ziemnym oraz pasami awaryjnymi, a także budowę węzłów drogowych łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym oraz obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i dróg krzyżujących się z nią, wraz z wykonaniem korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów. W ramach budowy wykonano elementy odwodnienia drogi i obiekty towarzyszące, drogi dojazdowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz infrastruktury technicznej.


 
Wykonawcą prac była spółka Mota-Engil Central Europe. Koszt inwestycji to ponad 508 mln zł, a gwarancja na wykonane prace wynosi 10 lat.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/




Reklamy
Geobrugg Optem GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Keller Soletanche Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję