YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Unijne wsparcie dla budowy S17 Garwolin-Kurów 2017-11-17
Wczoraj w Centrum Unijnych Projektów Transportowych GDDKiA podpisała umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów” w ramach POIiŚ 2014-2020. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




VIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, 21-23.11.2017, Kielce 2017-11-21
Serdecznie zapraszamy do udziału w VIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, która odbędzie się w dniach 22–23 listopada 2017 r. w Kielcach.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku

6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.
Autor: GDDKiA



Docelowo w Polsce droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy kraj poprzez AOW A8 na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza, umożliwi kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i S8.


Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko-Wrocław podzielona została na 3 zadania o łącznej długości 48 km:
- Zadanie 1 od Korzeńska (km 108+758) do km 123+700 ma długość 14,942 km, gdzie wykonawcą jest Konsorcjum firm: Budimex S.A. (Lider) oraz STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Partner).
- Zadanie 2 km 123+700 – 137+500 ma długość 13,80 km, gdzie wykonawcą jest Dragados S.A.
- Zadanie 3 ok. 137+500 do węzła Wrocław Północ (wraz z węzłem) ma długość 19,292 km, gdzie wykonawcą jest ASTALDI S.p.A.

Nadzór nad inwestycją prowadzi konsorcjum firm Lider ECMG GmbH, Partnerem jest SGS Polska Sp. z o.o.


 
W ramach inwestycji łącznie powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II, Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna. Całkowity koszt projektu zaplanowano na 1 861 183 230,00 PLN, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to 911 126 425,26 PLN.


 
Inwestycja zrealizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, który umożliwiła dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych, bez konieczności zmiany przedmiotu zamówienia publicznego, a tym samym zmiany umowy z Generalnym Wykonawcą, który podejmował się zarówno zaprojektowania, jak i realizacji inwestycji, aż po jej odbiór końcowy.

Najważniejszymi celami inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewnia wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży, ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, budowa szybkiego i sprawnego połączenia pomiędzy dużymi miastami, zapewnienie połączenia drogowego o wysokim stopniu bezpieczeństwa i komforcie ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Natomiast cele pośrednie inwestycji to poprawa przepustowości układu transportowego, wzrost atrakcyjności terenów i zmniejszenie bezrobocia w regionie. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości oraz ułatwi komunikację przyległych terenów gmin.




Reklamy
AARSLEFF Mosty Polskie DCS SSAB BASF Amago Budimex Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję