YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Krok do powstania S16 Borki Wielkie – Mrągowo 2018-04-20
Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla budowy drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo, wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




VI Śląskie Forum Drogownictwa, 24-26.04.2018, Katowice 2018-04-24
Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w VI Śląskim Forum Drogownictwa, które odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. w Katowicach.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku

6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.
Autor: GDDKiA



Docelowo w Polsce droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km i połączy kraj poprzez AOW A8 na węźle Wrocław Północ z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy w okolicy Grudziądza, umożliwi kierowcom szybki dojazd do autostrady A4 i S8.


Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko-Wrocław podzielona została na 3 zadania o łącznej długości 48 km:
- Zadanie 1 od Korzeńska (km 108+758) do km 123+700 ma długość 14,942 km, gdzie wykonawcą jest Konsorcjum firm: Budimex S.A. (Lider) oraz STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Partner).
- Zadanie 2 km 123+700 – 137+500 ma długość 13,80 km, gdzie wykonawcą jest Dragados S.A.
- Zadanie 3 ok. 137+500 do węzła Wrocław Północ (wraz z węzłem) ma długość 19,292 km, gdzie wykonawcą jest ASTALDI S.p.A.

Nadzór nad inwestycją prowadzi konsorcjum firm Lider ECMG GmbH, Partnerem jest SGS Polska Sp. z o.o.


 
W ramach inwestycji łącznie powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II, Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna. Całkowity koszt projektu zaplanowano na 1 861 183 230,00 PLN, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to 911 126 425,26 PLN.


 
Inwestycja zrealizowana w systemie „Projektuj i Buduj”, który umożliwiła dostosowywanie projektu wykonawczego do zmieniających się w trakcie budowy uwarunkowań technicznych, bez konieczności zmiany przedmiotu zamówienia publicznego, a tym samym zmiany umowy z Generalnym Wykonawcą, który podejmował się zarówno zaprojektowania, jak i realizacji inwestycji, aż po jej odbiór końcowy.

Najważniejszymi celami inwestycji było stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewnia wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży, ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, budowa szybkiego i sprawnego połączenia pomiędzy dużymi miastami, zapewnienie połączenia drogowego o wysokim stopniu bezpieczeństwa i komforcie ruchu, zmniejszenie oddziaływania na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Natomiast cele pośrednie inwestycji to poprawa przepustowości układu transportowego, wzrost atrakcyjności terenów i zmniejszenie bezrobocia w regionie. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości oraz ułatwi komunikację przyległych terenów gmin.




Reklamy
Loyd Mosty Polskie Soletanche PAM Sitech Budimex Uponor DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję