YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Oddanie pierwszej jezdni S7 Lubień – Naprawa

Dzisiaj, 20 grudnia 2019 r. kierowcy przejadą nową, lewą jezdnią budowanej drogi ekspresowej S7 na odc. Lubień – Naprawa. Drogowcy zamkną możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na DK7.



Droga ekspresowa S7, fot. GDDKiA O/KrakówJednocześnie zamknięta zostanie możliwość zjazdu z użytkowanej już S7 w Lubniu na drogę krajową nr 7 (Zakopiankę). W tym miejscu po przełożeniu ruchu rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko.

Jedna jezdnia, jeden pas ruchu, w jednym kierunku


Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice – Lubień kierowcy nie będą zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień – Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do drogi krajowej nr 7 tzw. starej „Zakopianki” i omijamy budowę tunelu.

Jadąc od strony Podhala i Zakopanego w Naprawie, z DK7 kierowcy zjeżdżają w lewo na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m jest wjazd na jedną jezdnię budowanej S7, gdzie ruch odbywa się w dwóch kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania. Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej DK7 nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7.

Pozostaje możliwość jazdy DK7. Aby się na nią dostać od strony Krakowa trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na DK7 w okolicy budowy S7.

Osuwisko pokrzyżowało plany


W sierpniu 2017 r. po wykonaniu pali pod podpory na prawej jezdni najdłuższej na tym odcinku estakady, o długości 573 m w Lubniu, osunęły się masy gruntu ze zbocza góry Zembalowej w kierunku prowadzonych prac. Ze względów bezpieczeństwa robotników ewakuowano i prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych. Zakupiono od właścicieli działki, z których ziemia osuwała się na teren budowy.

Wykonano ponownie odwierty kontrolne na głębokość ponad 30 m. Grubość warstwy gruntu, która zsunęła się wynosi średnio 5 m. Zainstalowano inklinometry, które miały wskazać czy ruchy osuwiskowe nadal są czy już nie. Dopiero dwa lata później czyli w sierpniu 2019 r. po raz pierwszy nie zaobserwowano na inklinometrach dalszego przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie. W przypadku zaobserwowania ruchów osuwiskowych będą robione dodatkowe zabezpieczenia.

To nie jedyne osuwisko na tym odcinku. Uaktywniły się także w obrębie prowadzonych prac na Miejscach Obsługi Podróżnych w Lubniu i Krzeczowie. Tu także trzeba było dokonywać zmian w projekcie i wykonywać dodatkowe zabezpieczenia.

Budowa S7 Lubień – Rabka-Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są z tzw. fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi S7 Lubień – Rabka występują łupki, iłołupki, mułowce, gliny i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne, duża jest zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe. Na wszystkich obiektach inżynierskich górskiego odcinku S7 są dodatkowo wzmacniane fundamenty, ze względu na możliwość osuwania się warstw gruntu.

O inwestycji

Budowa S7 od Lubnia do Rabki-Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

Zgodnie z projektem na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24% drogi przebiega po obiektach, a 49% w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.

Odcinek I S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km nowej drogi, którą podzielono na trzy części realizacyjne.

II odcinek Naprawa – Skomielna Biała wykonuje firma włoska, Astaldi S.p.A. z Rzymu. W ramach inwestycji o długości ok. 3 km budowany jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Przed portalem północnym powstaje także estakada. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.

III odcinek Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki-Zdroju do Chabówki wykonywała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Został udostępniony do ruchu 28 września 2019 r.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Keller PPI Chrobok Uponor Wodociągi Miasta Krakowa PAM Palisander Soletanche Eurovia
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję