YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W Sztokholmie o BRD
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Oddanie do ruchu S17 Kołbiel – obw. Garwolina

Już dzisiaj, 23 grudnia 2019 r. koło południa kierowcy skorzystają z kolejnego oddanego do ruchu odcinka drogi S17. Chodzi o 13 km fragment od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina.



 Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin
Od dzisiaj kierowcy będą mieli do dyspozycji blisko 155 km dwujezdniowej trasy do końca obwodnicy Piask.

S17 coraz dłuższa

Oddawanie pierwszych odcinków S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kurów Zachód rozpoczęliśmy w przed tegorocznymi wakacjami. Jako pierwszy, 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Z początkiem lipca oddaliśmy do ruchu kolejne 30 km, czyli dwa odcinki realizacyjne od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego (o łącznej długości 25,2 km) wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ gdzie kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK17. Z początkiem września kierowcy wjechali na pozostałe 15 km S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ oraz Skrudki i tym samym zyskali dwujezdniową trasę od początku obwodnicy Garwolin do końca obwodnicy Piask.

Zwiększamy bezpieczeństwo i skracamy podróż


Kolejne 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej pozwoli zaoszczędzić kilka minut jazdy. Nowa ekspresówka powstała w śladzie dawnej DK17 i traktu lubelskiego wytyczonego i zbudowanego w pierwszej połowie XIX w przez inżynierów z Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Przypomnijmy, że przed powołaniem tego urzędu i mianowaniem Franciszka Ksawerego Christianiego na dyrektora jeneralnego szlak z Warszawy do Lublina prowadził po zachodniej stronie Wisły przez Górę Kalwarię i Kozienice. Obecna wschodnia jezdnia S17 biegnie w miejscu starej DK17. W ramach budowy S17 powstał węzeł Lipówki na przecięciu z drogą wojewódzką 805, a obok niego miejsce obsługi podróżnych na którym po wyłonieniu dzierżawcy uruchomiona zostanie stacja paliw i gastronomia.

Dotychczasowe skrzyżowania DK17 z drogami lokalnymi zastąpione zostały wiaduktami umożliwiającymi przejazd nad S17. Kierowcy w ruchu lokalnym mają do dyspozycji drogę tzw. autobusową, którą można dojechać do węzłów na S17. Zbudowano również węższą drogę serwisową z mijankami której zadaniem jest zapewnienie dojazdu do pól. W ramach inwestycji powstał wiadukt w ciągu linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków oraz wiadukt nad linią kolejową nr 13 Krusze – Pilawa. Zbudowano również kładkę dla pieszych w Puznówce, przejścia dla zwierząt (w tym dwa górą nad S17). Nawierzchnia trasy głównej wykonana jest z betonu cementowego. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, a koszt realizacji robót budowlanych wyniósł ok. 290 mln zł. Łączna wartość inwestycji, obejmująca również prace projektowe, badania archeologiczne, odszkodowania za przejęte nieruchomości oraz wynagrodzenie dla nadzoru to blisko 450 ml zł.

Zmiany w organizacji ruchu na odcinku od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli


Niebawem kierowcy skorzystają z objazdu w obrębie węzła Lubelska, a jadąc dalej na południe już mają do dyspozycji jedną jezdnię S17. Dzięki temu omijają Wiązowną, Wolę Ducką, Ostrów, Ostrowik i Kołbiel. Jedynie w trzech miejscach na krótkich odcinkach korzystają z dotychczasowej DK17. Jadąc od Warszawy w kierunku Lublina tuż przed Wolą Ducką, za Ostrowikiem i tuż przed początkiem odcinka Kołbiel – Garwolin. Z kolei w sąsiedztwie wiaduktu w ciągu DK50 nad S17 wytyczono tymczasowe rondo na skrzyżowaniu tych dróg.

Dofinansowanie z Funduszy Europejskich


Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, jako jeden z trzech kontraktów S17 pomiędzy węzłem Lubelska i początkiem obwodnicy Garwolina, na które w 2018 roku podpisano umowę o dofinansowanie. Wartość całkowita tych trzech kontraktów to ponad 1,2 mld zł, a wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej to ponad 618 mln zł.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Lublin





Reklamy
DCS Warbud Soletanche Geobrugg PAM Uponor Amiblue MPWiK Kraków
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję