Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Obwodnica Mierzyna wspólny projekt GDDKiA i samorządu

GDDKiA podpisała porozumienie z miastem Szczecin w sprawie wspólnego przygotowania i realizacji obwodnicy Mierzyna o długości ok. 4,8 km w ciągu drogi krajowej nr 10.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Nowa droga na około połowie swojej długości będzie przebiegała na terenie Szczecina, gdzie drogami zarządza Prezydent Miasta.

Dlatego inwestycja musi być prowadzona wspólnie przez GDDKiA i samorząd. Zawarte porozumienie określa zasady współpracy na etapie prac przygotowawczych. W najbliższym czasie GDDKiA planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji dla tego zadania. Obwodnica Mierzyna będzie stanowiła jeden z głównych dojazdów do przyszłej Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu drogi ekspresowej S6.

Pierwszy etap – przygotowanie

Zawarcie porozumienia z samorządem było możliwe dzięki zatwierdzeniu  pod koniec listopada ubiegłego roku Programu Inwestycji  przez Ministra Infrastruktury. Pierwszym etapem będą prace przygotowawcze.  Inwestycja posiada już wydaną w 2014 roku decyzję środowiskową, dlatego do wykonania pozostał projekt budowlany, a następnie planowane jest uzyskanie decyzji  o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Działania te są niezbędne, aby zachować ważność decyzji środowiskowej, która upływa w 2024 roku.

Około połowa długości obwodnicy leży na terenie miasta Szczecin i na zbliżonym poziomie został określony podział kosztów opracowania dokumentacji pomiędzy GDDKiA i miastem. Odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogę  po  wydaniu decyzji ZRID  będą wypłacane przez każdą  ze  stron porozumienia we własnym zakresie  -  w obszarze miasta Szczecin przez samorząd, natomiast poza obszarem miasta przez GDDKiA. Szczegółowe zasady współpracy przy realizacji robót zostaną określone na dalszym etapie.

Dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina


Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina  w stronę  granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn. Na drodze codziennie, w godzinach szczytu, tworzą się korki. Na połączeniu DK10 z ZOS powstanie węzeł Dołuje, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.

Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina.  Inwestycja przewidziana jest do realizacji łącznie z ZOS.

Nowa trasa ominie Mierzyn od północy


Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie  istniejącego  centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości  ponad  200 metrów,  to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego.  Za ten odcinek o długości  ok.  1,2  km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie  wejdzie na  teren Szczecina i  będzie  biegła  w kierunku zachodnim,  przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych.  Na połączeniu z ul.  Nasienną planowane jest rondo.  Po około 2,1  km droga opuści teren  miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3  km dotrze do węzła Dołuje.  Ten ostatni fragment  leżeć będzie  w gestii GDDKiA. 

Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/




Reklamy
Soletanche SG Pam Keller Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa Porr GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję