REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Obwodnica Częstochowy oddana do ruchu

23 grudnia br. konsorcjum Budimex, Strabag i Budpol wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i autostrad oddały do eksploatacji (przejezdność) 20 km odcinek obwodnicy Częstochowy A1 od węzła Blachownia do węzła Rząsawa.

Zdjęcie: Budimex
Zdjęcie: Budimex
Konsorcjum tych firm przejęło plac budowy po poprzednim wykonawcy w lipcu 2019 roku na poziomie zaawansowania budowy 50%. W ciągu pięciu miesięcy konsorcjum zrealizowało zakres prac umożliwiający zapewnienie przejezdności.

Na nowym odcinku obwodnicy Częstochowy obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Z trzech zaplanowanych węzłów oddany do użytku zostaje już węzeł Rząsawa (realizowany przez Budimex) na północy oddawanego odcinka drogi. Pozostałe węzły: Jasna Góra (Lgota) i Blachownia wymagają jeszcze zakończenia.

Cały odcinek F autostrady A1 realizowany poprzednio przez inną firmę budowlaną usuniętą z placu budowy ma długość 20 km, w tym odcinek Budimex ma długość 12,5 km. W ramach odcinka Budimeksu wykonano 132 000 m2 podbudowy z betonu cementowego oraz 180 000 m2 nawierzchni z betonu cementowego i 85 tysięcy ton mieszanek mineralno-bitumicznych. Dokończono przerwaną budowę 13 obiektów mostowych oraz 10 przepustów, wykonano konstrukcję ekranów akustycznych, kanalizację deszczową, przebudowę magistrali wodociągowej W400 oraz budowę linii elektroenergetycznych oraz oświetlenia. – Dokończyliśmy budowę pięciu dróg poprzecznych, uzyskaliśmy pozwolenia na użytkowanie obiektów i oddaliśmy je do ruchu, co znacznie poprawiło sytuację komunikacyjną w regionie dla lokalnej społeczności, która od 3 lat poruszała się objazdami – mówi Dariusz Blocher, Prezes Budimex SA.

– Wyłącznie na odcinku Budimex pracowało prawie 0,5 tysiąca pracowników oraz prawie 300 jednostek sprzętowych i transportowych. Prace były prowadzone 7 dni w tygodniu przez całą dobę i dzięki tak dużej mobilizacji oraz ponadprzeciętnemu zaangażowaniu całego zespołu Kontraktu oraz Laboratorium i Technologów Budimex i Oddziału Usług Sprzętowych udało się zakończyć zasadnicze prace ponad miesiąc przed terminem kontraktowym – dodaje Dariusz Blocher.

Umowa z inwestorem została zawarta 24.07.2019 r., układanie nawierzchni rozpoczęto już siedem dni później. Umowny czas trwania kontraktu wynosił 3,5 miesiąca z datą zakończenia 15 listopada. Konsorcjum podpisało z GDDKiA Aneks do Umowy wydłużający termin realizacji do 23 grudnia 2019 r. Wartość robót przypadająca na Budimex to 154 mln zł netto.

Tekst i zdjęcie: Budimex SA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA