YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na budowę II etapu „łącznika brzeskiego”
Krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę DK75 od Brzeska do Nowego Sącza, II etap tzw. „łącznika brzeskiego”. Zainteresowani inwestycją wykonawcy mogą składać oferty do 14 sierpnia br. [...]

Szpital Uniwersytecki w Krakowie




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP”
Prawie 1/3 małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech planuje inwestować w robotyzację w ciągu najbliższych trzech lat.[...]


Wmurowano akt erekcyjny pod budowę Centrum Medycyny Weterynaryjnej UMK
1 lipca 2020 r. na terenie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Centrum Medycyny Weterynaryjnej. Wykonawcą jest spółka STRABAG.[...]



Nowy wiadukt w Woli Filipowskiej

Nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową, drogi i chodniki do niego prowadzące oraz przystanki autobusowe – tak inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zmienia Wolę Filipowską.



  Nowy wiadukt w Woli Filipowskie, fot. Piotr Hamarnik Nowy wiadukt w Woli Filipowskie, fot. Piotr Hamarnik
Wiadukt drogowy w Woli Filipowskiej to najważniejszy element nowego układu drogowego, który PLK budują w miejscowości. Pomiędzy drogą krajową 79, a ul. Młyńską powstała nowa droga. Jezdnia o długości 1,3 kilometra i szerokości 6 metrów ułatwi przejazd pomiędzy dwoma częściami Woli Filipowskiej. W jej sąsiedztwie wybudowano również nowy układ drogowy wzdłuż torów kolejowych, który połączy miejscowość z sąsiednimi Krzeszowicami. Przy obu ulicach znalazły się chodniki, nowe oświetlenie i system odwodnienia. Lepszą lokalną komunikację zapewnią zatoki autobusowe. Sam wiadukt to obiekt o długości 18 metrów i szerokości 11 metrów. Znalazło się na nim miejsce na 7 metrową jezdnię i chodnik o szerokości 2 metrów. Tory kolejowe znajdują się niemal 6,5 metra pod wiaduktem.

Mieszkańcy Woli Filipowskiej od marca korzystają z pierwszych efektów modernizacji linii kolejowej E30 na tym terenie. Wtedy do użytku został oddany pierwszy zmodernizowany peron na lokalnym przystanku. Nowoczesna konstrukcja o długości 200 metrów jest wyższa od dotychczasowej, dzięki czemu podróżnym łatwiej jest wsiadać i wysiadać z pociągów. Docelowo w Woli Filipowskiej powstaną dwa takie perony, połączone przejściem podziemnym. Dzięki instalacji wind z podróży koleją będą mogli korzystać wszyscy pasażerowie, również ci o ograniczonej mobilności.

Zastąpienie przejazdów w poziomie torów bezkolizyjnym skrzyżowaniem to wymierna korzyść dla kierowców i pieszych, dzięki poprawie bezpieczeństwa i eliminacji oczekiwania przed zamkniętymi, ze względu na kursowanie pociągów, rogatkami.

To kolejny taki obiekt oddany do użytku na linii kolejowej Kraków – Katowice. Od września z nowego wiaduktu korzystają już mieszkańcy Krzeszowic. Nowe wiadukty wybudowano także m.in. w Jaworznie i Krakowie.

W sumie kolejarze na szlaku z Katowic do Krakowa modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie przebudowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.

Modernizacja linii Kraków – Katowice to poprawa standardu na stacjach i przystankach, zapewnienie dostępności do pociągów dla wszystkich podróżnych. PLK prowadzą inwestycje na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość prac budowlanych to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.


Tekst i zdjęcia: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Keller Eurovia Geobrugg Noe Palisander PPI Chrobok Luxo
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję