




















10 grudnia w Krakowie odbędą się warsztaty dotyczące przepustów i przejść dla zwierząt. Są one wstępem do XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia. [...]




nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


[...]


Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]
Nowy wiadukt w Woli Filipowskiej
Nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową, drogi i chodniki do niego prowadzące oraz przystanki autobusowe – tak inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych zmienia Wolę Filipowską.



Wiadukt drogowy w Woli Filipowskiej to najważniejszy element nowego układu drogowego, który PLK budują w miejscowości. Pomiędzy drogą krajową 79, a ul. Młyńską powstała nowa droga. Jezdnia o długości 1,3 kilometra i szerokości 6 metrów ułatwi przejazd pomiędzy dwoma częściami Woli Filipowskiej. W jej sąsiedztwie wybudowano również nowy układ drogowy wzdłuż torów kolejowych, który połączy miejscowość z sąsiednimi Krzeszowicami. Przy obu ulicach znalazły się chodniki, nowe oświetlenie i system odwodnienia. Lepszą lokalną komunikację zapewnią zatoki autobusowe. Sam wiadukt to obiekt o długości 18 metrów i szerokości 11 metrów. Znalazło się na nim miejsce na 7 metrową jezdnię i chodnik o szerokości 2 metrów. Tory kolejowe znajdują się niemal 6,5 metra pod wiaduktem.
Mieszkańcy Woli Filipowskiej od marca korzystają z pierwszych efektów modernizacji linii kolejowej E30 na tym terenie. Wtedy do użytku został oddany pierwszy zmodernizowany peron na lokalnym przystanku. Nowoczesna konstrukcja o długości 200 metrów jest wyższa od dotychczasowej, dzięki czemu podróżnym łatwiej jest wsiadać i wysiadać z pociągów. Docelowo w Woli Filipowskiej powstaną dwa takie perony, połączone przejściem podziemnym. Dzięki instalacji wind z podróży koleją będą mogli korzystać wszyscy pasażerowie, również ci o ograniczonej mobilności.
Zastąpienie przejazdów w poziomie torów bezkolizyjnym skrzyżowaniem to wymierna korzyść dla kierowców i pieszych, dzięki poprawie bezpieczeństwa i eliminacji oczekiwania przed zamkniętymi, ze względu na kursowanie pociągów, rogatkami.
To kolejny taki obiekt oddany do użytku na linii kolejowej Kraków – Katowice. Od września z nowego wiaduktu korzystają już mieszkańcy Krzeszowic. Nowe wiadukty wybudowano także m.in. w Jaworznie i Krakowie.
W sumie kolejarze na szlaku z Katowic do Krakowa modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie przebudowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.
Modernizacja linii Kraków – Katowice to poprawa standardu na stacjach i przystankach, zapewnienie dostępności do pociągów dla wszystkich podróżnych. PLK prowadzą inwestycje na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość prac budowlanych to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
Tekst i zdjęcia: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mieszkańcy Woli Filipowskiej od marca korzystają z pierwszych efektów modernizacji linii kolejowej E30 na tym terenie. Wtedy do użytku został oddany pierwszy zmodernizowany peron na lokalnym przystanku. Nowoczesna konstrukcja o długości 200 metrów jest wyższa od dotychczasowej, dzięki czemu podróżnym łatwiej jest wsiadać i wysiadać z pociągów. Docelowo w Woli Filipowskiej powstaną dwa takie perony, połączone przejściem podziemnym. Dzięki instalacji wind z podróży koleją będą mogli korzystać wszyscy pasażerowie, również ci o ograniczonej mobilności.
Zastąpienie przejazdów w poziomie torów bezkolizyjnym skrzyżowaniem to wymierna korzyść dla kierowców i pieszych, dzięki poprawie bezpieczeństwa i eliminacji oczekiwania przed zamkniętymi, ze względu na kursowanie pociągów, rogatkami.
To kolejny taki obiekt oddany do użytku na linii kolejowej Kraków – Katowice. Od września z nowego wiaduktu korzystają już mieszkańcy Krzeszowic. Nowe wiadukty wybudowano także m.in. w Jaworznie i Krakowie.
W sumie kolejarze na szlaku z Katowic do Krakowa modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie przebudowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.
Modernizacja linii Kraków – Katowice to poprawa standardu na stacjach i przystankach, zapewnienie dostępności do pociągów dla wszystkich podróżnych. PLK prowadzą inwestycje na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość prac budowlanych to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.
Tekst i zdjęcia: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.