YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA wyjaśnia tymczasową i stałą organizację ruchu
Droga jest już gotowa, a ktoś bezmyślnie zostawił na niej znaki ograniczenia prędkości – takie komentarze słyszymy bardzo często przed oficjalnym oddaniem drogi do ruchu po zakończeniu budowy. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XI Konferencja „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 03.03.2020, Warszawa 2020-03-03
3 marca 2020 r. w hotelu The Westin Warsaw odbędzie XI edycja konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Zaproszeni eksperci przybliżą najbardziej aktualne zagadnienia obu branż podczas całodniowej serii debat, podzielonych na tematyczne panele dyskusyjne.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Nowy przystanek w Słupsku i Ustce

Od niedzieli z dwóch nowych przystanków kolejowych będą mogli skorzystać podróżni w Słupsku i Ustce. Na trasę pomiędzy Słupskiem a Ustką wracają regularne połączenia.



Przystanek Słupsk Północny, fot. PKP PLKWraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy w dniu 15 grudnia pociągi między Słupskiem i Ustką będą jeździć nie tylko w sezonie wakacyjnym. Podróżnym udostępnione zostaną dwa nowe przystanki – Słupsk Północny oraz Ustka Uroczysko – wybudowane w ramach inwestycji „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa – Słupsk – Ustka”.

Nowy przystanek w Słupsku przy ul. Św. Klary z Asyżu zlokalizowany jest w sąsiedztwie specjalnej strefy ekonomicznej i aquaparku. Z kolei z przystanku Ustka Uroczysko podróżni będą mieć jeszcze bliżej z pociągu do morza. Poprawi on też dostęp do kolei dla mieszkańców zachodniej, rozwijającej się części miejscowości. Nowe, funkcjonalne oświetlenie zapewnia bezpieczne poruszanie się również po zmroku. Pochylnie umożliwiają wygodne dojście na peron osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Podróżni dojeżdżający na przystanek jednośladami będą mogli pozostawić je przy stojakach rowerowych. Przed złymi warunkami atmosferycznymi pasażerów ochronią wiaty.
 Przystanek w Ustce, fot. PKP PLK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na stacji Ustka powstanie nowa wiata na peronie nr 1 oraz winda prowadząca na wiadukt nad torami, która poprawi dostęp do stacji. Uruchamiany jest nowy system sterowania ruchem kolejowym, który umożliwi obsługę pociągów na mijankach Kawcze, Kępice, Słonowice oraz Charnowo Słupskie.

PLK zmodernizowały 70 km linii oraz 19 stacji i przystanków, gdzie znacznie poprawił się komfort obsługi pasażerów kolei. Wzrost bezpieczeństwa zapewni wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 50 przejazdów kolejowo-drogowych i remont 48 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów i 8 wiaduktów. Po zakończeniu wszystkich prac w ramach inwestycji pociągi pojadą z prędkością do 100 km/h, co skróci czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem o około 12 minut.

Od 15 grudnia na trasie Słupsk – Ustka – Ustka Uroczysko w dni robocze kursować będzie 14 par pociągów, a w weekendy 13 par. Zgodnie z rozkładem, pierwszy pociąg ze Słupska do Ustki Uroczysko wyjedzie o godz. 5.30, a z Ustki Uroczysko do Słupska o godz. 6.00. Pociągi będą kursować co godzinę. Ostatni pociąg ze Słupska wyjedzie o godz. 18.30, a z Ustki Uroczysko o 19.00.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa – Słupsk – Ustka” o wartości 165 mln zł netto jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dotacja dla tego projektu ze środków UE wynosi 85 proc.


Tekst i zdjęcie: Przemysław Zieliński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PAM DCS Uponor Amiblue Warbud MPWiK Kraków Geobrugg Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję