






Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Nowy przystanek kolejowy – Warka Miasto
PLK wybudowały nowy przystanek Warka Miasto. Już od 13 marca będzie można rozpoczynać i kończyć podróże na nowych peronach. Przystanek powstał dzięki inwestycji na linii Radom – Warszawa współfinansowanej ze środków POIiŚ.


Przystanek Warka Miasto został zbudowany w centrum miejscowości między ul. Lotników i Nowakowskiego na linii Warszawa – Radom. Nowy obiekt zapewni dodatkowy dostęp do kolei. Łatwiejsze będą codzienne podróże do szkoły i pracy. Pociągi będą się zatrzymywać na przystanku od 13 marca. Zaplanowano ok. 22 pary pociągów w ciągu doby w dni powszechne i weekendy. To składy w kierunku Warszawy i Radomia. Przejazd do Radomia Głównego zajmie do 45 minut, a do Warszawy Zachodniej około godzinę.
Na nowym przystanku są dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony są oświetlone i wyposażone w wiaty i ławki. Czytelne oznakowanie i gabloty z informacjami ułatwią podróże. Obok przystanku zamontowano stojaki rowerowe.
Dojście na nowy przystanek jest od strony miasta. Przygotowano schody i windy z nowego wiaduktu drogowego.
Warka Miasto, to kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wcześniej oddano do użytku m.in.: Gośniewice, Sułkowice, Krężel i Michalczew. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Na jednotorowym odcinku trasy – od Warki do Radomia, dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów.
Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł (netto). Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na nowym przystanku są dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony są oświetlone i wyposażone w wiaty i ławki. Czytelne oznakowanie i gabloty z informacjami ułatwią podróże. Obok przystanku zamontowano stojaki rowerowe.
Dojście na nowy przystanek jest od strony miasta. Przygotowano schody i windy z nowego wiaduktu drogowego.
Warka Miasto, to kolejny nowy przystanek wybudowany w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii z Radomia do Warszawy. Wcześniej oddano do użytku m.in.: Gośniewice, Sułkowice, Krężel i Michalczew. Wszystkie nowe i przebudowane przystanki od Czachówka do Radomia Głównego zyskały lepszy standard obsługi pasażerów. Są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Na jednotorowym odcinku trasy – od Warki do Radomia, dobudowano drugi tor, aby zwiększyć sprawność przewozów.
Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł (netto). Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.