YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Otwarto oferty na budowę A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk
Łódzki Oddział GDDKiA otworzył oferty w powtórzonym przetargu na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 na odc. węzeł Piotrków Trybunalski – węzeł Kamieńsk o dł. 24,2 km. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 20.02.2019, Warszawa 2019-02-20
20 lutego 2019 r. w Warszawie odbędzie się jubileuszowa X edycja Konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Infrastruktura Polska i Budownictwo to spotkanie liderów branży o wyjątkowej renomie na rynku, które co roku przyciąga najważniejszych przedstawicieli sektora. Jubileuszowa edycja będzie okazją do dyskusji na tematy związane z innowacjami, które opanowują rynek budownictwa, nowymi technologiami w służbie infrastruktury oraz dynamiką rozwoju inwestycji krajowego transportu.[...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Bezpieczeństwo na budowie
Praca na budowie wiąże się z ryzykiem wypadku, dlatego każdy z pracowników powinien znać i przestrzegać zasad bhp, a pracodawca zapewniać odpowiednie warunki pracy. Warto także pamiętać, że każda budowa jest inna, w związku z czym są różne warunki pracy i zagrożenia zawodowe. By unikać wypadków, należy mieć świadomość tych zagrożeń, ale przede wszystkim stosować się do przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.[...]


Sweco Engineering zaprojektuje rozbudowę DK8 Szczytna – Kłodzko
3 stycznia 2019 r. spółka Sweco Engineering podpisało umowę na opracowanie dokumentacji projektowej, tym razem dla rozbudowy drogi krajowej nr 8 na odcinku Szczytna – Kłodzko. Zleceniodawcą zadania jest wrocławski Oddział GDDKiA. Głównym celem inwestycji jest rozbudowa DK8 tak, aby uległo poprawie bezpieczeństwo ruchu.[...]



Nowy peron w Jaworznie Szczakowej

Na stacji Jaworzno Szczakowa, podróżni pociągów w kierunku Katowic i Krakowa korzystają już z nowego peronu. PLK włączają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, powstają bezkolizyjne skrzyżowania.



Modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia tworzy lepsze podróże. Przebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy – Polska – Ukraina, od Zgorzelca po Przemyśl.

Na stacji Jaworzno Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pasażerom służy 200 m wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind - od strony miasta i na peron.

Bezpieczeństwo zapewnią nowoczesne urządzenia. Na stacji w Jaworznie Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty zwiększą poziom bezpieczeństwa, gdyż zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo-drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Szybsza i sprawniejsza podróż do Krakowa


Dzięki modernizacji zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 mln zł netto.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2 mld złotych netto.

Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Freyssinet Soletanche PAM DCS poland Aarsleff MPWiK Kraków Geobrugg Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję