




















Koniec roku sprzyja podsumowaniom, zwłaszcza w branży budowlanej. Zbliżająca się przerwa zimowa to dobry czas na konstruktywną refleksję i weryfikację planów na przyszłość. [...]




nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


[...]


Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]
Nowy peron na stacji Stalowa Wola Rozwadów
Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2 na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Na stacji wymieniono tory oraz powstała nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa linii Lublin – Stalowa Wola Rozwadów na odc. Kraśnik – Zaklików.


Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.
Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.
Od połowy września 2018 r. podróżni korzystają z efektów inwestycji. To m.in. wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.
Budowa nowych torów i peronów od Kraśnika do Zaklikowa
Od września 2018 r. trwają prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej. Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie.
Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.
Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.
Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.
Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.