YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Pierwsza umowa na przebudowę A18
14 listopada 2019 r. zielonogórski Oddział GDDKiA podpisał umowę na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód kończy blisko 4 km przed węzłem Iłowa. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



Nowy dworzec i przebudowa stacji Olsztyn Główny

Spółki PKP i PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą, który zaprojektuje budowę nowego dworca oraz zmodernizuje perony na stacji Olsztyn Główny. Wykonawcą projektu będzie spółka TPF.



Zdjęcie: PKP PLKBędzie nowy dworzec!

Planowana budowa nowego Dworca Głównego w Olsztynie to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych przez Polskie Koleje Państwowe S.A. Dzięki niej mieszkańcy miasta oraz turyści odwiedzający Warmię i Mazury będą mogli korzystać z nowoczesnego, pozbawionego barier architektonicznych dworca kolejowego. Projektowany budynek będzie w pełni przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności, czyli pasażerów z niepełnosprawnościami, podróżujących z małymi dziećmi czy z większymi bagażami. Budowa nowego obiektu pozwoli nie tylko poprawić komfort pasażerów kolei, ale umożliwi także połączenie dworca z dzielnicą Zatorze, ułatwiając pieszym poruszanie się po mieście. Koncepcja ta nie mogłaby zostać zrealizowana w przypadku pozostawienia starego budynku dworca – w dotychczasowej lokalizacji i obecnym kształcie.

- Planowana przez kolejarzy i długo wyczekiwana przez mieszkańców Olsztyna inwestycja bardzo dobrze wpisuje się w politykę rządu w obszarze rozwoju transportu. Jej podstawą jest zapewnienie równego dostępu do nowoczesnej infrastruktury kolejowej i drogowej wszystkim mieszkańcom Polski. Dzięki rządowym programom eliminowane są dysproporcje pomiędzy poszczególnymi regionami. Wybór projektanta to kolejny ważny krok umożliwiający budowę nowoczesnego dworca i kompleksową modernizację najważniejszej stacji kolejowej w regionie. W województwie warmińsko-mazurskim do 2023 roku zainwestujemy w infrastrukturę kolejową kwotę 3,7 mld zł oraz zmodernizujemy 6 dworców –
mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

- To dobra i od dawna oczekiwana decyzja. Dworzec Główny w Olsztynie przestanie wreszcie straszyć olsztyniaków oraz gości z Polski czy z zagranicy. W swym obecnym kształcie nie był dobrą wizytówką stolicy regionu. Cieszę się, że powstanie nowoczesny, pozbawiony barier architektonicznych obiekt niezmiernie ważny dla infrastruktury kolejowej i miejskiej Olsztyna. Poprawi się również komunikacja z Zatorzem, gdyż dworzec zostanie połączony specjalnym przejściem właśnie z tą dzielnicą naszego miasta. Widzę w tej inwestycji same plusy. Mam nadzieję, że już niedługo z przyjemnością będziemy tu przychodzić, aby powitać naszych gości –
powiedział Artur Chojecki, wojewoda warmińsko-mazurski.

PKP S.A. planuje, aby na nowym dworcu znalazły się m.in. kasy biletowe, ogrzewana poczekalnia, ogólnodostępne toalety oraz pomieszczenia, w którym będą mogły funkcjonować punkty handlowo-usługowe. Co ważne, przestrzeń przewidziana do obsługi pasażerów nie ulegnie zmniejszeniu. Przy założeniu, że kolejne etapy inwestycji będą przebiegały zgodnie z harmonogramem, oddanie dworca do użytku powinno nastąpić w 2022 roku.


Zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków zachowane zostaną zabytkowe elementy dworca – mozaika wewnątrz budynku oraz przestrzenny napis „DWORZEC KOLEJOWY” umieszczony na zewnątrz obiektu.

- Wybór projektanta budowy dworca i przebudowy olsztyńskiej stacji to ważny etap realizowanej przez PKP S.A. inwestycji: jednej z najważniejszych spośród prawie 200. Wartym podkreślenia jest fakt, że skorelowaliśmy swoje działania z planami zarządcy infrastruktury, czyli spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dzięki temu pasażerowie w tym samym czasie będą mogli odczuwać poprawę komfortu korzystania z kolei: nowego dworca, zmodernizowanych peronów i przejść umożliwiających wygodne poruszanie się po stacji –
mówi Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.

Stacja bardziej funkcjonalna i wygodna


Duże zmiany będą również na stacji Olsztyn Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały przebudowę torów, rozjazdów i peronów.

- Dzięki planowanej inwestycji pasażerowie zyskają oczekiwany standard obsługi. Wszystkie cztery perony zostaną podwyższone i poszerzone, co zapewni wygodny dostęp do pociągów. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dzięki nowym urządzeniom nagłaśniającym oraz montażowi wyświetlaczy podróżni zyskają wyczerpującą informację o przyjazdach i odjazdach pociągów. Wyższy poziom bezpieczeństwa będzie m.in. po zamontowaniu monitoringu. Poruszanie się po peronach, także o zmroku, ułatwi nowe oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zadbają również o historyczne aspekty stacji. Odnowione będą zabytkowe wiaty na peronach –
mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jednym z celów inwestycji będzie zapewnienie dostępu na perony również od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. Mieszkańcy olsztyńskiego osiedla Zatorze zyskają komfortowe i dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się dojście na stację. Rozważane są dwa rozwiązania – budowa kładki lub budowa nowego przejścia pod torami zgodnego z aktualnie obowiązującymi normami i przepisami. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej zostanie wybrany ostateczny wariant inwestycji. Projektant, na podstawie przeprowadzonych analiz, przedstawi szczegółowe rozwiązania techniczne.

Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji zapewni większe możliwości sprawnego prowadzenia ruchu. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba nowa nastawnia. Przebudowa stacji Olsztyn Główny jest kolejnym etapem w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Szacunkowa wartość projektu przebudowy stacji Olsztyn Główny to około 100 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok.

Zarówno budowa nowego dworca kolejowego, jak i przebudowa stacji obejmująca m.in. modernizację peronów i torów, zostaną dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Prace projektowe o wartości 7,786 mln zł wykona spółka TPF. Szacunkowa wartość inwestycji PKP S.A. (budowa dworca) to ponad 32 mln zł, a modernizacji stacji planowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to 100 mln zł.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Keller PAM MPWiK Kraków DCS Geobrugg Soletanche Aarsleff Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję