YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przetarg na budowę II etapu „łącznika brzeskiego” 2020-07-03
Krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę DK75 od Brzeska do Nowego Sącza, II etap tzw. „łącznika brzeskiego”. Zainteresowani inwestycją wykonawcy mogą składać oferty do 14 sierpnia br. [...]

Szpital Uniwersytecki w Krakowie




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Firmy planują inwestować w robotyzację – badanie „Barometr robotyzacji MŚP”
Prawie 1/3 małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech planuje inwestować w robotyzację w ciągu najbliższych trzech lat.[...]


Wmurowano akt erekcyjny pod budowę Centrum Medycyny Weterynaryjnej UMK
1 lipca 2020 r. na terenie Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę Centrum Medycyny Weterynaryjnej. Wykonawcą jest spółka STRABAG.[...]



Nowoczesny rozjazd w Psarach

W nocy z 19 na 20 czerwca na Centralną Magistralą Kolejową trafił nowoczesny rozjazd z systemem do przestawiania i kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu. Konstrukcja umożliwiająca jazdę pociągów z prędkością 250 km/h, to efekt współpracy Grupy KZN Bieżanów i Bombardier Transportation (ZWUS) Polska.
Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.



 
Nowy produkt integruje w ramach jednego systemu elementy już sprawdzone i eksploatowane  na polskich torach: rozjazd zwyczajny 60E1-1200-1:18,5 z krzyżownicą z ruchomym dziobem; napęd EBI Switch 2000 oraz kontrolery EFA; uzupełnione o nowo zaprojektowany mechaniczne sprzężenie nastawcze do ruchomych elementów rozjazdu typu EEC-1 (do przestawiania zwrotnicy i krzyżownicy) – tworzące razem system do przestawiania i kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu SNA-1. Całość tworzy spójne i kompleksowe  rozwiązanie przygotowane przez czołowych, krajowych producentów nawierzchni kolejowej oraz branży srk, dedykowane dla linii kolejowych, na których pociągi mają poruszać się z prędkością 250 km/h. Na razie dotyczy to w zasadzie CMK-i, ale w niedalekiej przyszłości ilość modernizowanych i/lub budowanych od podstaw linii o takich parametrach znacząco się zwiększy.

- Nasz produkt odpowiada wprost założeniom zarządcy infrastruktury kolejowej, którego celem jest zabudowa jak najbardziej trwałych, bezpiecznych, niezawodnych i niewymagających częstych czynności serwisowo-utrzymaniowych konstrukcji. Elementy infrastruktury przeznaczone do eksploatacji z prędkością 250 km/h na sieci zarządzanej przez PKP PLK to dziś synonim najwyższego poziomu technicznego zaawansowania. Dbając o początkową jakość tego rozjazdu dostarczyliśmy go na miejsce zabudowy w technologii blokowej, wykorzystując do tego nasze wagony Switcher –
mówi Rafał Leszczyński, prezes Grupy KZN Bieżanów.

Część nawierzchniowa systemu, będąca wynikiem bliskiej współpracy KZN „Bieżanów” i hiszpańskiego Talleres Alegria (spółka KZN&Talegria), jest konstrukcyjnie tożsama z rozjazdem eksploatowanym już od kilku lat na stacji Strzałki. Konstrukcja ze Strzałek to wersja wielonapędowa – iglice w zwrotnicy przestawiane są trzema, a ruchomy dziób krzyżownicy przestawiany jest dwoma napędami. Tymczasem przetransportowany właśnie do Psar rozjazd jest twórczym rozwinięciem tej konfiguracji. Dzięki zastosowaniu zintegrowanej z podrozjazdnicą jednostki do przestawiania ruchomych elementów zwrotnicy i krzyżownicy EBI Switch 2000 oraz zestawu kontrolerów autonomicznych EBI 2000, które zabudowane są wewnątrz toków szynowych w połączeniu z nowo zaprojektowanym i opatentowanym mechanicznym systemem przenoszenia sił przestawczych powstał bezpieczny, spójny, zintegrowany z rozjazdem system pozwalający na przestawiania zarówno zwrotnicy jak i krzyżownicy przy zastosowaniu po jednej jednostce napędowej na każdy podzespół. Sprzężenie zamknięć nastawczych zapewnia równoległe, płynne i niezawodne przestawianie iglic oraz ruchomej części krzyżownicy. W sytuacji awaryjnej, taki układ umożliwia manualne przestawienie położenia rozjazdu w kilkadziesiąt sekund.

System SNA-1 przed wbudowaniem go w tory przeszedł półtoraroczne testy i badania na specjalnie w tym celu zaprojektowanym stanowisku badawczym. W czasie testów, które realizowane były w zróżnicowanych warunkach pogodowych, kontrolowano i badano szereg parametrów technicznych, eksploatacyjnych oraz wskaźników mających wpływ na prace utrzymaniowe. Sam system przestawiony został 1 milion razy. Dzięki współpracy polskich inżynierów biur projektowych KZN Bieżanów i Bombardier powstał świetnie skonfigurowany wyrób dedykowany i dopasowany do oczekiwań krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej.

- Jestem dumny, że dzięki współpracy polskiej fabryki Bombardier Transportation (ZWUS) Polska oraz KZN „Bieżanów” na krajowych torach pojawiła się nasza nowoczesna, niezawodna i przyjazna środowisku technologia, pozwalająca pociągom dużych prędkości na bezpieczne pokonywanie rozjazdów kolejowych z prędkościami do 250 km/h, podnosząc tym samym efektywność systemu kolei w Polsce –
powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes spółek Bombardier Transportation w Polsce.

Za złożoną zabudowę rozjazdu odpowiadało Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wyzwaniem było przeprowadzenie całej operacji budowlanej bez zakłócania ruchu pociągów na najważniejszej magistrali kolejowej w kraju. Rozjazd trafił na budowę w blokach – z fabrycznie zmontowaną częścią nawierzchniową i zainstalowanym na niej kompletnym systemem SNA-1. Sam precyzyjny rozładunek przebiegł ekspresowo i trwał raptem 2 godziny, wykonanie spoin oraz kilkukrotne podbicie rozjazdu wykonywane było w kolejnych dniach. Planowe otwarcie rozjazdu do ruchu nastąpi z końcem bieżącego tygodnia po zakończeniu testów automatyki i odbiorów technicznych.

Zdjęcie: Archiwum KZN „Bieżanów”




Reklamy
Keller Wodociągi Miasta Krakowa Noe Eurovia Palisander PPI Chrobok Luxo Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję