YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Współpraca PKP i miasta Chełm
Spółka PKP i władze Chełma chcąc rozwijać usługi logistyczne i wzmacniać kolejowy potencjał regionu, w szczególności w zakresie przewozu i przeładunku towarów po linii szerokotorowej, zamierzają powołać spółkę PKP Linia Chełmska Szerokotorowa. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Nowoczesny pojazd diagnostyczny sprawdzi tory

PLK posiadają jeden z najnowocześniejszych w Europie pojazd diagnostyczny do badania infrastruktury kolejowe. Lasery sprawdzą stan toru, szyn, sieci trakcyjnej oraz urządzeń odpowiedzialnych za przejazd pociągów.



   Zdjęcie: PKP PLK
Nowoczesny pojazd diagnostyczny umożliwia kompleksową ocenę linii kolejowej. Za pomocą laserów mierzy się geometrię toru i szyn, sprawdzany jest stan podkładów. Systemy badają działanie urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy pociągów. Możliwe jest wykonanie diagnostyki sieci trakcyjnej. Specjalne czujniki umieszczone w drezynie odwzorowują jazdę pociągu. Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów.

Kamery umieszczone w pojeździe rejestrują szlak kolejowy i pozwalają na szybkie wykrycie usterek. Zastosowanie tzw. bezdotykowych systemów laserowych umożliwia pomiary bez wpływu na systemy sterowania ruchem kolejowym. Pojazd w trakcie pomiarów nie ingeruje w pracę urządzeń i tym samym nie ogranicza ruchu pociągów na sieci kolejowej.

- Specjalistyczny pojazd, to mobilne laboratorium diagnostyki toru z laserem i monitoringiem. Dzięki szybko uzyskiwanym wynikom mamy znacząco większy wpływ na jakość infrastruktury kolejowej. Dla pasażerów oznacza to komfortowe podróże i ograniczenie nieprzewidzianych zmian w rozkładzie –
mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy pojazd, wyposażony w mobilne laboratorium diagnostyczne, dziennie może skontrolować nawet 400 km toru. To oznacza dwukrotnie więcej sprawdzonych torów niż obecnie kontrolują pojazdy. Drezyna jeździ z prędkością do 120 km/h. Rocznie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbadają ok. 40 tys. km torów.

Dotychczas PLK używały pojazdy wyposażone tylko w systemy do pomiaru geometrii toru. Więcej informacji dostarczały pomiary za pomocą przyrządów ręcznych.

Inwestycje w sprzęt do diagnostyki kolejowej


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w nowoczesne rozwiązania służące diagnostyce i sprawnemu utrzymaniu infrastruktury kolejowej. Diagności PLK, dysponują m.in. unikatowym (jednym z trzech na świecie) przyrządem „Scorpion”. Bardzo dokładnie mierzy on elementy rozjazdów kolejowych z wykorzystaniem modelu 3D. Scorpion zadał już rozjazdy m.in. na Centralnej Magistrali Kolejowej. Planowany jest zakup nowego pojazdu do sprawdzania systemów ETCS i GSM-R.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach programu „Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej”, wspólnie z Narodowym Centrum Badan i Rozwoju będą pracować nad wdrożeniem samodzielnego i automatycznego systemu pomiaru temperatury szyny.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
MPWiK Kraków Geobrugg PAM Basf DCS poland Soletanche Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję