Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Nowoczesna kolej w Krakowie

Międzynarodowa trasa kolejowa E30 zwiększy możliwości podróży w regionie i w połączeniach dalekobieżnych. Linia o współczesnym, europejskim standardzie wpisuje się w zabytkowe otoczenie stolicy Małopolski.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Nowoczesne estakady, mosty i wiadukty łączą się z historią kolei. Pociągi pojadą m.in. po nowej konstrukcji wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej, która zachowa oryginalny wygląd. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30, łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Pociągi przez centrum Krakowa pojadą do 100 km/h. Nowy przystanek Kraków Grzegórzki zwiększy dostęp do kolei. Rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli zwiększyć i uatrakcyjnić ofertę kolejowych podróży.

Obok budowy estakad i mostów kończy się przygotowanie rewitalizacji XIX-wiecznego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Projekt przebudowy jest uzgadniany z Wojewódzkim Małopolskim Konserwatorem Zabytków. W najbliższych tygodniach planowane są prace budowlane, które potrwają do końca 2022 roku. Projekt zakłada budowę nowoczesnej konstrukcji, na której będą dwa tory kolejowe. Ściany i sklepienia wiaduktu zostaną ułożone z kamienia i cegieł, pozyskanych z oryginalnej budowli. Wykonawcy szacują, że nowy obiekt będzie gotowy pod koniec przyszłego roku.



Wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką powstał w 1863 roku jako część linii kolejowej łączącej Kraków z Lwowem. Początkowo był mostem nad starorzeczem Wisły. Po dwudziestu latach i budowie ul. Grzegórzeckiej przyjął obecną formę. W 2017 roku PLK przystąpiły do modernizacji krakowskiej linii średnicowej, której wiadukt jest ważnym elementem. Obiekt musi sprostać współczesnym wymaganiom, aby pociągi mogły go bezpieczne pokonywać.

W centrum Krakowa powstają dodatkowe tory kolejowe. By znaleźć dla nich miejsce usunięto nasyp, w jego miejscu budowane są estakady oraz powiększane wiadukty. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Optem Keller Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche SG Pam Porr GEO-Instruments Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję