Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Nowoczesna kolej w Krakowie

Międzynarodowa trasa kolejowa E30 zwiększy możliwości podróży w regionie i w połączeniach dalekobieżnych. Linia o współczesnym, europejskim standardzie wpisuje się w zabytkowe otoczenie stolicy Małopolski.



  Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Nowoczesne estakady, mosty i wiadukty łączą się z historią kolei. Pociągi pojadą m.in. po nowej konstrukcji wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej, która zachowa oryginalny wygląd. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30, łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Pociągi przez centrum Krakowa pojadą do 100 km/h. Nowy przystanek Kraków Grzegórzki zwiększy dostęp do kolei. Rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli zwiększyć i uatrakcyjnić ofertę kolejowych podróży.

Obok budowy estakad i mostów kończy się przygotowanie rewitalizacji XIX-wiecznego wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Projekt przebudowy jest uzgadniany z Wojewódzkim Małopolskim Konserwatorem Zabytków. W najbliższych tygodniach planowane są prace budowlane, które potrwają do końca 2022 roku. Projekt zakłada budowę nowoczesnej konstrukcji, na której będą dwa tory kolejowe. Ściany i sklepienia wiaduktu zostaną ułożone z kamienia i cegieł, pozyskanych z oryginalnej budowli. Wykonawcy szacują, że nowy obiekt będzie gotowy pod koniec przyszłego roku.



Wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką powstał w 1863 roku jako część linii kolejowej łączącej Kraków z Lwowem. Początkowo był mostem nad starorzeczem Wisły. Po dwudziestu latach i budowie ul. Grzegórzeckiej przyjął obecną formę. W 2017 roku PLK przystąpiły do modernizacji krakowskiej linii średnicowej, której wiadukt jest ważnym elementem. Obiekt musi sprostać współczesnym wymaganiom, aby pociągi mogły go bezpieczne pokonywać.

W centrum Krakowa powstają dodatkowe tory kolejowe. By znaleźć dla nich miejsce usunięto nasyp, w jego miejscu budowane są estakady oraz powiększane wiadukty. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Keller Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Porr Soletanche GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję