REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowe rozjazdy na trasie Kielce – Częstochowa

24 nowe rozjazdy zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże na linii Kielce – Częstochowa. W Szczukowicach, pod Kielcami kończy się montaż jednego z najdłuższych rozjazdów. Inwestycja PLK współfinansowana jest ze środków UE.

Nowe rozjazdy oznaczają dla pasażerów sprawne i szybkie podróże, a w ruchu towarowym efektywny przewóz ładunków. Kończy się montaż nowoczesnego rozjazdu w Szczukowicach na linii z Kielc do Częstochowy. Dzięki wymianie istotnych elementów toru, pociągi pojadą bezpieczniej z prędkością do 120 km/h. Na trasie zamontowano już większość, 22 z 24 rozjazdów planowanych w woj. świętokrzyskim, m.in. w Ludyni, Żelisławicach i Rykoszynie. Wszystkie nowe rozjazdy wyposażone są w system elektrycznego ogrzewania (EOR). Takie rozwiązanie chroni urządzenia przed zamarzaniem i gwarantuje właściwe działanie w trudnych warunkach zimowych.

Szybki montaż – mniej zmian na linii

Nowoczesne rozjazdy są montowane w tzw. technologii blokowej. Przewóz odbywa się specjalnymi wagonami (platformami). Takie rozwiązanie znacznie skraca prace i ogranicza zmiany w rozkładzie jazdy pociągów, gdyż roboty najczęściej zajmują tylko jeden tor. Stare rozjazdy i przylegające do nich tory są demontowane, a na przygotowanym podtorzu, szybko można ułożyć nowe. Technologia blokowa została wykorzystana m.in. przy montażu długiego rozjazdu (o promieniu 1200 metrów) w Szczukowicach.

Projekt rozjazdowy zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego za ponad 66 mld zł zwiększają poziom bezpieczeństwa w przewozach pasażerskich i towarowych. To m.in. montowanie nowoczesnych urządzeń sterowania, budowa wiaduktów, wymiana torów i sieci trakcyjnej. Jednym z działań w tym obszarze jest projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II”. Całkowita wartość projektu to ponad 214,5 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ok. 182 mln zł netto. Prace zaplanowano na lata 2018-2019. Na sieci kolejowej zamontowano już blisko 200 nowych rozjazdów.

Autor: Izabela Miernikiewicz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA